"W 2007 roku rozpoczęliśmy realizację ambitnego programu modernizacji tras wojewódzkich i w ciągu sześciu lat udało się dzięki niemu przebudować blisko ćwierć tysiąca kilometrów dróg. Priorytetem była poprawa dostępności komunikacyjnej autostrady A1 oraz projektowanych tras szybkiego ruchu S5 i S10" – podkreślił Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.

Jak przypomniał marszałek, jedną z pierwszych inwestycji współfinansowanych z funduszy unijnych na Kujawach i Pomorzu była przebudowa drogi wojewódzkiej nr 246 łączącej Łabiszyn, Szubin i Nakło. "W tej części województwa ze środków naszego Regionalnego Programu Operacyjnego dofinansowana została także modernizacja drogi wojewódzkiej nr 247 łączącej Szubin z Kcynią oraz drogi wojewódzkiej nr 241 łączącej Kcynię, Nakło i Sępólno Krajeńskie" - dodał Całbecki.

Na północy regionu kujawsko-pomorskiego jednym z ważniejszych przedsięwzięć była przebudowa 75-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 534, łączącej Grudziądz, Wąbrzeźno i Rypin. W ramach modernizacji drogi wojewódzkiej nr 560, łączącej Brodnicę, Rypin i Sierpc, powstało jedno z pierwszych rond turbinowych w regionie, pozwalających na niemal bezkolizyjny ruch pojazdów.

"W tym roku zakończy się przebudowa w sumie 63 kilometrów jezdni w ciągu dróg nr 251 oraz nr 252 (Żnin–Inowrocław–Włocławek). To największy, wart 108 mln zł, projekt realizowany w regionie" - poinformowała Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.

Z informacji przekazanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy wynika, że jeszcze w tym roku powinny się zakończyć prace nad dokumentacją dla modernizacji drogi wojewódzkiej nr 251 Żnin - granica województwa, drogi wojewódzkiej nr 255 Pakość-Strzelno, drogi wojewódzkiej nr 265 Brześć–Kowal, drogi wojewódzkiej nr 559 Lipno – granica województwa. W fazie projektowania znajdują się także odcinki drogi wojewódzkiej nr 240 Świecie-Tuchola, drogi wojewódzkiej nr 241 Tuchola-Sępólno Krajeńskie i drogi wojewódzkiej nr 254 Brzoza-Wylatowo. Priorytetem jest droga wojewódzka nr 548, która prowadzi do węzła autostradowego w Lisewie, a jej obecny stan nie pozwala na to, by korzystały z niej pojazdy o masie powyżej 15 ton.

"Środki rozdysponowane przez samorząd województwa trafiły też na budowę obwodnic kilku miast w naszym regionie. Dzięki tym inwestycjom udało się już wyprowadzić część ruchu tranzytowego z Brodnicy, Chełmna, Janikowa i Pakości, wkrótce zostanie oddana do użytku obwodnica Mogilna, a trwa budowa obwodnicy Mroczy" - zaznaczyła Krzemińska.