Przedmiot zamówienia obejmuje projekt budowlany na budowę ok. 3-kilometrowego przedłużenia Trasy W-Z, gdzie dwujezdniowa droga powstałaby na odcinku od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska. Trasa przebiegałaby w śladzie istniejącej ulicy Kartuskiej. Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.

W zamówieniu określono dwa kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej tj. koszt przygotowania dokumentacji (75 proc. punktów) oraz czas przygotowania projektu (25 proc.). Taka nietypowa proporcja, dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. W efekcie nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie. Wiadomo jednak, że łatwo nie będzie.

- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.

Zwycięskie biuro projektowe będzie zobowiązane pozyskać także dalszy komplet dokumentów  m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Zgodnie z założeniami, otwarcie ofert ma nastąpić w dniu 29 października br. Ustalono również wadium w kwocie 25 tys. zł.

Władze InvestGda nie podały jednak, jaki budżet został przeznaczony na realizację zamówienia.

Źródło: www.trojmiasto.pl