Tunel który będzie liczył 18 km, połączy niemiecką wyspę Fehmarn z duńską wyspą Lolland. Oprócz tunelu, projekt spółki Femern A/S, będącej organizatorem całej inwestycji, przewiduje szereg przedsięwzięć towarzyszących, takich jak budowa nowej autostrady, linii kolejowej Kopenhaga - Ringsted, nowego mostu Storstrøm, szpitala oraz więzienia stanowego.

Oferty przetargu na budowę tunelu, przygotowuje dziewięć konsorcjów międzynarodowych. Realizacja całego projektu jest wyceniana na 27 mld euro. Budowa ma ruszyć już w przyszłym roku, a jej zakończenie jest planowane w 2021 r.

Warto nadmienić, iż spółka Femern A/S jest spółką zależną duńskiej spółki skarbu państwa Sund & Bælt Holding A/S, który posiada doświadczenie w budowie stałego połączenia pomiędzy Danią a Szwecją.

Źródło: www.wnp.pl