Tym samym zakończył się pierwszy etap postępowania przetargowego, na którego realizację zamawiający przeznaczył kwotę ponad 215 mln zł. Najtaniej swoje usługi wyceniła spółka Budimex tj. 145,64 mln zł.

O wyborze wykonawcy zadecydują: cena (90 proc.), warunki gwarancji (5 proc.) oraz termin realizacji zamówienia (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali ten sam 19-miesięczny czas realizacji oraz 10-letni okres gwarancji.

- Nowa trasa (klasy GP - główna ruchu przyśpieszonego) będzie miala 11 kilometrów długości i zostanie wybudowana w systemie 2 + 1, czyli będzie miała 3 pasy ruchu (po 3,5 metra szerokości każdy). Dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, naprzemiennie. Ten sprawdzony w krajach skandynawskich system ma przede wszystkim ułatwić wyprzedzanie samochodów ciężarowych. Wzdłuż nowej drogi powstaną też cztery węzły drogowe, umożliwiające komunikację z innymi drogami (drogą krajową nr 8, drogami wojewódzkimi; 484 i 485), a także kilka wiaduktów - podała w komunikacie GDDKiA, oddział Łódź.

Obecnie zamawiający przystąpi do szczegółowego badania i oceny ofert.

Źródło: www.gddkia.gov.pl