Pierwszym zadaniem jest budowa odcinka od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego o długości 20,47 km, które będzie realizowała firma Metrostav a.s. Wartość tego kontraktu wynosi 1,642 mld zł. Drugim zadaniem jest natomiast budowa 19,14 km drogi z Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga, gdzie droga płynnie włączy się do istniejącej obwodnicy tego miasta. Ten odcinek zrealizuje Budimex.
Warto podkreślić, iż jest to 40-km dwujezdniowej drogi ekspresowej budowanej w trudnym terenie Żuław. Wykonawca musi włożyć wiele pracy przy wzmocnieniach gruntu m.in. wymianie podłoża, wbijaniu pali, nawet kilkanaście metrów w głąb ziemi.
- To największe kontrakty jakie realizowała dotychczas Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na Pomorzu – mówi Robert Marszałek, Dyrektor gdańskiego Oddziału GDDKiA.
- To inwestycja o wielkim znaczeniu ekonomicznym i społecznym dla Pomorza. Droga ekspresowa umożliwi też dalszy rozwój gospodarczy województwa, samorządów. Skala tego przedsięwzięcia można porównać do jednoczesnej budowy Południowej Obwodnicy Gdańska, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i tunelu pod Martwą Wisłą - dodaje.
Źródło: www.gddkia.gov.pl