Przetargi mają być związane przede wszystkich z promocją polskich warzyw i owoców, a także mięsa wieprzowego oraz drobiowego. Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji żywności Agencji Rynku Rolnego, wyjaśnia, że będą to postępowania związane z rosyjskim embargiem na polskie produkty. Kampanie mają być realizowane na zagranicznych rynkach, głównie na Wschodzie i w Azji.

- Działaniami obejmiemy wiele rynków, między innymi Chiny i Afganistan - mówi Kondraciuk.

- Obecnie negocjujemy z Unią Europejską wielkość budżetów, jakie będą przeznaczone na promowanie polskiej żywności. Dlatego jeszcze się wstrzymujemy z ogłoszeniem tych przetargów, bo chcemy mieć jasność, jakimi środkami dysponujemy, nim zaangażujemy czas i know-how agencji - dodaje.

Przetargów na promocję produktów w różnych regionach ma być minimum siedem. Więcej informacji zostanie ujawnionych pod koniec stycznia 2015 r.

Źródło: www.press.pl