Czy przy 6 uczniach uczących religii ewangelickiej można zwiększyć liczbę godzin tego przedmiotu z 2 do 3?
Pytanie jest bardzo ogólnie sformułowane.

Brak jest danych dotyczących:
1. do jakiego typu szkoły uczęszczają uczniowie,
2. kto wnioskuje w tej sprawie,
3. czy uzasadnione jest zwiększenie godzin zajęć,
4. czy pytanie dotyczy liczby godzin zajęć religii w szkole, czy w oddziale?

W szkołach publicznych organizuje się w ramach planu zajęć szkolnych naukę religii na życzenie rodziców (opiekunów prawnych). Szkoła ma obowiązek zorganizowania lekcji religii dla grupy nie mniejszej niż siedmiu uczniów danej klasy lub oddziału. Dla mniejszej liczby uczniów w klasie lub oddziale lekcje religii w szkole powinny być organizowane w grupie międzyoddziałowej lub międzyklasowej. Ramowe plany nauczania przewidują w każdym cyklu kształcenia 2 godziny zajęć religii tygodniowo.

Jeżeli w szkole na naukę religii danego wyznania lub wyznań wspólnie nauczających zgłosi się mniej niż siedmiu uczniów (wychowanków), organ prowadzący przedszkole lub szkołę w porozumieniu z właściwym kościołem lub związkiem wyznaniowym, organizuje naukę religii w grupie międzyszkolnej lub w pozaszkolnym punkcie katechetycznym. Liczba uczniów w grupie lub punkcie katechetycznym nie powinna być mniejsza niż trzy.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach organ prowadzący przedszkole lub szkołę w ramach posiadanych środków, może - na wniosek kościoła lub związku wyznaniowego - zorganizować nauczanie religii danego wyznania w sposób odmienny niż określony wyżej.

Przepisy rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach dopuszczają nieodpłatne udostępnianie sal lekcyjnych na cele katechetyczne w terminach wolnych od zajęć szkolnych, kościołom i związkom wyznaniowym również nie organizującym nauczania religii w ramach systemu oświatowego.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, ramowy plan nauczania określa tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych dla odpowiednich okresów nauczania o wyróżnionych celach, stanowiących całość dydaktyczną, zwanych dalej "etapami edukacyjnymi" oraz
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych o charakterze dydaktyczno-wychowawczym, w toku których odbywa się nauczanie przedmiotów, bloków przedmiotowych, realizacja modułów, kształcenie zintegrowane lub realizacja ścieżek edukacyjnych, oraz zajęć fakultatywnych i zajęć w profilu,
2) zajęć z religii/etyki,
3) godzin do dyspozycji dyrektora szkoły,
4) zajęć o charakterze terapeutyczno-wychowawczym, z uwzględnieniem zajęć rozwijających, kompensacyjnych i usprawniających, zwanych dalej "zajęciami rewalidacyjnymi",
5) zajęć socjoterapeutycznych organizowanych dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne.
• przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155; z późn. zm.);
• przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142 z późn. zm.).