Rodzice i uczniowie skarżą się na częste zmiany aktów regulujących system egzaminowania i oceniania, które powodują niemożność porównania osiągnięć uczniów zdobywających wykształcenie w różnych rocznikach. Rzecznik uważa, że przyczyną jest mało precyzyjne upoważnienie ustawowe pozwalające ministrowi na dowolność w uregulowaniu tej kwestii. Chodzi tu o art. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy o systemie oświaty, który upoważnia ministra właściwego do spraw oświaty do określenia w drodze rozporządzenia kwestii warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów.
W swoim wniosku skierowanym do Trybunału Konstytucyjnego zwraca uwagę, że przepis jest bardzo nieprecyzyjny, przez co nie wytycza ministrowi żadnych granic w kwestii regulowanej materii.
Jej zdanie podziela Prokurator Generalny.Trybunał zajmie się tą sprawą 24 września. Rozprawa odbędzie się o godz. 13:00, przewodniczył będzie Marek Zubik, a sprawozdawcą będzie Mirosław Granat.
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
Organizacja szkolnictwa publicznego
Najczęściej czytane w temacie:
- Czy przy obliczaniu dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika należy uwzględnić barometr zawodowy za każdy rok...
- Jak należy wypłacić dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika w przypadku, gdy umowa o pracę w celu...
- Jakie są różnice między inwentaryzacją a skontrum w praktyce?
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
To zagadnienie zawiera:
Najczęściej czytane w temacie:
- Czy przy obliczaniu dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika należy uwzględnić barometr zawodowy za każdy rok...
- Jak należy wypłacić dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika w przypadku, gdy umowa o pracę w celu...
- Jakie są różnice między inwentaryzacją a skontrum w praktyce?
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
Polecamy: Prokurator Generalny: RPO ma rację, zasady egzaminowania są niezgodne z Konstytucją








