Wśród konsumentów pokutuje przekonanie, że towar kupiony w promocji nie podlega reklamacji. UOKiK przypomina, że to nieprawda. Jeżeli rzecz ma inne wady niż te, które były przyczyną obniżki, konsument może składać reklamację. Podlegają jej także towary używane np. podręczniki czy inne pomoce naukowe nabyte w komisie lub antykwariacie. Zasady składania reklamacji są takie same jak w przypadku towaru nowego. Jednak gdy kupiliśmy używany produkt, sprzedawca może skrócić termin odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową do roku (ze standardowych dwóch lat).

Urząd przypomina również o dziesięciodniowym terminie na odstąpienie od umowy w przypadku, gdy konsument zakupi rzecz przez internet. Od tej zasady są jednak wyjątki - nie stosuje się jej w przypadku licytacji i transakcji zawartych pomiędzy konsumentami. Ale nie zawsze racja leży po stronie konsumentów. UOKiK podkreśla, że zwrot towaru pełnowartościowego zależy od dobrej woli sprzedawcy. Zatem przedsiębiorca sam ustala termin oraz inne zasady dotyczące oddania lub wymiany np. nieodpowiedniego podręcznika, a rodzice mogą ponosić odpowiedzialność za nieprzemyślane zakupy dokonane przez dzieci.