Eksperci od dawna alarmują, że dzieci ze wsi i mniejszych miast uzyskują dużo słabsze wyniki na egzaminach z języków obcych niż ich koledzy z większych ośrodków. Ta różnica zamiast maleć, ciągle się pogłębia. W tym roku szkolnym po raz pierwszy język obcy będzie częścią sprawdzianu szóstoklasisty.

Od 2015 r. sprawdzian szóstoklasisty będzie dwuczęściowy>>

– Obawiam się go – przyznaje w rozmowie z DGP Joanna Kluzik-Rostkowska. – Będzie próbą dla nauczycieli i uczniów z mniejszych miejscowości – dodaje szefowa resortu edukacji.
Przyczyny gorszej znajomości angielskiego, jak wynika z badań fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, to przede wszystkim: brak kontaktu z „żywym językiem”, trudny dostęp do zajęć wspomagających naukę języka, brak środków na podręczniki i pomoce dydaktyczne, poczucie braku perspektyw wśród uczniów, a także niedostateczne zaangażowanie rodziców.

Angielski w przedszkolach pogłębi różnice pomiędzy wsią a miastem?>>

– Każde dziecko ma zapewnione miejsce w gimnazjum. Dzięki wynikom sprawdzianu będzie można później podzielić uczniów na lekcjach angielskiego na sensowne grupy - uspokaja minister edukacji. Dodaje, że egzamin z języka nie będzie miał wpływu na dalsze losy edukacyjne dzieci.

Badanie: nauka języka obcego w szkole to wkuwanie słówek na pamięć>>

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", stan z dnia 11 września 2014 r.