Nagrody przyznano w dziewięciu kategoriach. Główna kategoria dzieli się na trzy podkategorie; nagrody można było zdobyć za projekty, w których biorą udział: uczniowie w wieku 4-11 lat, uczniowie w wieku 12-15 lat, uczniowie w wieku 16-19 lat. Obok kategorii głównej w konkursie o Nagrody eTwinning, jest także kilka kategorii specjalnych m.in. za projekty realizowane w języku hiszpańskim, francuskim, niemieckim. Polskie nauczycielki zostały nagrodzone w sześciu kategoriach.
Laureatką nagrody w kategorii projektów dla dzieci w wieku 4-11 lat została Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Olsztynie Przy projekcie współpracowała z nauczycielkami ze szkół w Rumunii i Portugalii. Był to już czwarty wspólny projekt tych samych partnerów, a dwunasty projekt eTwinning Okuniewskiej. Projekt pod tytułem "Friends Fur-ever" dotyczył psów i opieki nad nimi, zwrócono też uwagę na problem bezdomnych zwierząt. Wspólną częścią dla uczniów z trzech krajów były m.in. zajęcia języka angielskiego, nauka tego samego wierszyka, piosenki. Jednym z działań było też opracowanie lektury w języku ojczystym i przedstawienie jej partnerom. Koledzy z Rumunii przygotowali za pomocą prostych programów m.in. puzzle ze zdjęć sylwet psów wykonanych z figur tangramu (tangram to kwadrat, który składa się z 7 części), a dzieci z Polski wykonały animowane rysunki piesków.
Laureatką w kategorii projektów dla uczniów w wieku 12-15 lat została Stanisława Czerezdrecka, nauczycielka języka angielskiego z Zespołu Szkół w Dąbrowie Opolskiej. Przy projekcie The Rainbow Village współpracowała ona ze szkołami z Francji, Grecji Rumunii, Wielkiej Brytanii, Turcji i Włoch. W ramach projektu uczniowie stworzyli wirtualną wioskę wraz z mieszkańcami ustalili obowiązujące w niej prawa, które spisali w konstytucji Tęczowej Wioski. W demokratycznych wyborach uczniowie wybrali prezydenta. Powstał również hymn, którego autorami były grupy uczniów z krajów partnerskich. Głosując wybrali również flagę spośród wielu projektów przygotowanych przez uczniów.
Laureatką w kategorii specjalnej: język francuski została Wioletta Sosnowska nauczycielka Zespół Szkół Tekstylno-Handlowych w Żaganiu. Projekt "W kręgu znaków zodi@ku" przygotowany został wspólnie z partnerem z Włoch. Punktem wyjścia dla uczniów była Konstelacja Wielkiej Niedźwiedzicy, która pozwoliła nam znaleźć wspólny punkt w dziejach stosunków polsko-włoskich: historię niedźwiedzia Wojtka, żołnierza 2 Korpusu Polskiego, który brał udział w Kampanii włoskiej i wyzwoleniu Imoli. Uczniowie przygotowali wspólnie komiks, prezentacje, piosenkę i puzzle opowiadające o tym wydarzeniu. Laureatką w kategorii specjalnej: język niemiecki została Małgorzata Czech, nauczycielka języka niemieckiego w Gimnazjum nr 11 w Częstochowie, która współpracowała z nauczycielami z Grecji i Francji. Celem głównym realizowanego przez nich projektu "Direkt aus..." było zmotywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego. Projekt łączył m.in. tematy z geografii, historii, informatyki, języka i literatury oraz sztuki. Laureatką Nagrody im. Marii Skłodowskiej-Curie została Małgorzata Pawlik-Podgórska, nauczycielka fizyki w Miejskim Zespole Szkół, Gimnazjum nr 1 w Czeladzi. Projekt "Fly me to the Moon", zrealizowała we współpracy z Barbarą Orkisz nauczycielką języka angielskiego. Jej partnerami byli nauczyciele z Grecji, Hiszpanii, Francji, Turcji i Słowenii. Tematyka projektu dotyczyła obserwacji astronomicznych, przeprowadzania pomiarów i tworzenia modeli.
Jednocześnie uczniowie poznawali lokalne tradycje, wierzenia związane z Księżycem. Laureatką Nagrody Porozumienia Międzykulturowego im. Mevlany została Katarzyna Zawiła-Dudzik nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 4 im. Orła Białego w Czechowicach-Dziedzicach za projekt "Intercultural dialogue through fairy tales, drama and art". Projekt został zrealizowany przez 35 szkół z 33 krajów europejskich. Celem projektu było nie tylko zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego, ale przede wszystkim otworzenie ich na kulturowe bogactwo Europy. Środkiem komunikacji międzykulturowej w projekcie były baśnie i legendy narodowe, a środkiem przekazu drama i sztuka. Łącznie nagrodzono 12 projektów wybranych spośród 300 zgłoszonych; nagrody odebrało 136 nauczycieli, którzy wspólnie pracowali przy ich realizacji. Międzynarodowy program eTwinning został zainaugurowany w 2005 r. przez Komisję Europejską. Celem przedsięwzięcia jest promowanie szkolnej współpracy w Europie, która przebiega przy użyciu technologii ICT.
Program skierowany jest do nauczycieli wszystkich przedmiotów oraz do dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 19 lat, czyli przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Mogą brać w nim udział szkoły z wszystkich krajów UE. Do programu dołączyły też m.in. Norwegia, Turcja i Szwajcaria. Z Lizbony Danuta Starzyńska-Rosiecka (PAP) dsr/ mlu/