Warto zadbać, by były atrakcyjne i estetyczne, żeby można było je obsługiwać bez zbędnych przestojów, a ich zawartość była przejrzysta i dobrze zorganizowana. Szkolna strona WWW to na ogół pierwsza wizytówka, do której sięga wiele osób, chcących dowiedzieć się czegoś o danej placówce. Warto zadbać, by była przyjazna dla użytkownika, różniła się od setek czy tysięcy innych tego typu stron, a jednocześnie nie zrażała odbiorcy nadmiarem niczemu nie służących gadżetów elektronicznych. Warto też przemyśleć liczbę i rodzaj reklam czy linków, które decydujemy się zamieścić na naszej stronie. One również zawierają szereg informacji na nasz temat i nie zawsze są to konotacje, na których nam rzeczywiście zależy.
Strona internetowa placówki powinna wskazywać kierunki rozwoju szkoły. Dobrze kiedy w jej ramach prezentujemy nasze priorytety, programy rozwojowe i osiągane dzięki nim efekty. Rozwój i wyniki w połączeniu z nowymi celami oraz powiązanymi z nimi potrzebami z jednej strony mogą ułatwić nam znalezienie partnerów do pokonywania kolejnych trudności, z drugiej pozwolą potwierdzić sens naszego zaangażowania. Mogą stanowić też miłą formę podziękowania i podkreślenia, jak bardzo jesteśmy dumni z tych, którzy tak wiele dla nas zrobili i robią. Nawiasem mówiąc, im też będzie z tego powodu miło. Więcej na ten temat znajdziesz w książce „Zarządzanie rozwojem szkoły” Jarosława Kordzińskiego.

Opracowanie fragmentu: Agnieszka Matłacz

W publikacji „Zarządzanie rozwojem szkoły” Jarosława Kordzińskiego omówiono m.in.: korzyści związane z wdrażaniem w szkołach rozwiązań wymaganych przez reformę programową w zakresie nowych podstaw programowych, organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz ewaluacji i oceniania nauczycieli; różne możliwości wykorzystania w szkołach nowych technologii, takich jak: oprogramowanie do zarządzania szkołą, platformy edukacyjne czy też multimedia wykorzystywane "w kształceniu; zagadnienia związane z organizacją przestrzeni szkolnej, m.in. ustawowe warunki kształtowania przestrzeni dla edukacji wczesnoszkolnej, a także nowe sposoby organizacji otoczenia szkoły. Więcej informacji >>>

Opracowano na podstawie fragmentów książki Jarosława Kordzińskiego „Zarządzanie rozwojem szkoły”