1. Plan ewakuacji uczniów i pracowników

  1. wykaz osób kierujących procesem ewakuacji,
  2. wykaz elementów organizacyjnych procesu ewakuacji (punktów ewidencyjno-informacyjnych, punktów zbiórek, punktów załadowczych, punktów pomocy medycznej, punktów pomocy technicznej, punktów wyładowczych i rozdzielczych) oraz plan osiągania przez nie gotowości do działania,
  3. plan alarmowania członków zespołów kierowania /ZK/ procesem ewakuacji,
  4. zestawienie liczbowe ewakuowanych osób,
  5. wykaz środków transportu niezbędnych do przeprowadzenia ewakuacji z podaniem podmiotu, od którego planuje się pozyskać te środki oraz sposób pozyskania paliwa,
  6. schemat łączności kierowania ewakuacją,
  7. sposoby powiadamiania uczniów i nauczycieli o rozpoczęciu ewakuacji,
  8. plan zapewnienia niezbędnych warunków do życia osobom ewakuowanym w zakresie potrzeb aprowizacyjnych, sanitarnych i lokalowych,
  9. inne dokumenty opracowywane według potrzeb.
  1. Bezwzględnie przyjąć do wykonania polecenie ewakuacji.
  2.  Zamknąć program komputerowy.
  3. Wyłączyć w pomieszczeniu wszystkie urządzenia elektryczne.
  4.  Zabrać ze sobą dokumenty osobiste.
  5.  Zarządzić zbiórkę uczniów, poinformować ich o zaistniałej sytuacji, przypomnieć drogi komunikacyjne prowadzące na zewnątrz budynku i określić miejsce zbiórki, z jednoczesnym nakazem nieoddalania się od grupy,
  6.  W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych zabrać posiadaną ciepłą odzież; dopilnować aby odzież taka zabrali ze sobą uczniowie, chyba że zagrożenie uniemożliwia zejście do szatni po ubrania wierzchnie.
  7. Klucze od pomieszczeń pozostawić w drzwiach od strony zewnętrznej.
  8. Udać się z grupą do rejonu ewakuacji lub realizować doraźnie przekazywane polecenia kierującego akcja ratowniczą lub ........................


2. Plan zabezpieczenia logistycznego działań obrony cywilnej

  1. wykaz budowli ochronnych z podaniem ich pojemności oraz ilości miejsc ochronnych koniecznych dla zaspokojenia potrzeb,
  2. harmonogram uzupełniania potrzeb w zakresie budownictwa ochronnego,
  3. wykaz obiektów gospodarki żywnościowej podlegającej ochronie przed skażeniami,
  4. zestawienie potrzeb oraz plan zabezpieczenia w wodę,
  5. wykaz zapasów środków niezbędnych do przetrwania uczniów i pracowników (żywności, wody, paliwa do ogrzewania, itp.) i określenie zasad ich dystrybucji,
  6. możliwości bazy szpitalnej i zastępczych miejsc szpitalnych,
  7. możliwości doraźnego zakwaterowania uczniów wraz z opiekunami (w ośrodkach wypoczynkowych, internatach, itp.),
  8. wykaz urządzeń specjalnych z podaniem ich możliwości oraz zabezpieczenia w środki chemiczne,
  9. stan zabezpieczenia jednostek organizacyjnych obrony cywilnej w sprzęt i materiały oraz plan jego uzupełniania,
  10. stan zabezpieczenia uczniów i pracowników w indywidualne środki ochrony przed skażeniami oraz plan jego uzupełniania,
  11. wykaz punktów dystrybucji i sprzedaży indywidualnych środków ochrony przed skażeniami,
  12. terminy i sposób realizacji przedsięwzięć związanych z zaciemnianiem i wygaszaniem oświetlenia,
  13. inne dokumenty opracowywane według potrzeb (plan zapełniania budowli ochronnych, plan ochrony ujęć wody, plan ochrony dóbr kultury, plan zabezpieczenia gospodarki żywnościowej przed skażeniami, plan ochrony magazynów).