Badania przeprowadzono na terenie Radomia, 86 proc. ankietowanych wskazało, że sześciolatki mają problemy w szkole. 
– Sześciolatkowi trudno jest zrozumieć, że jest jedną z wielu jednostek w grupie i nauczyciel nie jest w stanie tylko na nim skupić swojej uwagi. Dość często się zdarza, że dziecko domaga się absolutnej wyłączności – wyjaśnia prof. Grelowska. Jako inne czynniki warunkujące problemy wychowawcze ankietowani wskazali lenistwo, trudności z ukończeniem zadań, nadpobudliwość oraz rozmowy z kolegami w czasie zajęć.
Z badań wynika, że do najpoważniejszych problemów dochodzi w klasach mieszanych. Chociaż takie sytuacje są rzadkie, to pojawiają się w nich zachowania agresywne. Niektóre dzieci miały też problem z nauką.
- Wśród przejawów nieprzystosowania dziecka do szkoły wymieniano niejednokrotnie zmęczenie pracą domową i szkolną. Niekiedy prowadziło to do smutku, płaczu, niezadowolenia, co negatywnie wpływało na aktywność edukacyjną – pisze Grelowska. Więcej>>

Polecamy: "Przed Szkołą": praca z sześciolatkiem to lekcja dla nauczyciela