W praktyce wygląda to tak, że jeśli za przygotowanie szkoły do nauki sześciolatków nie przyznano żadnych punktów, to szkoła i tak ma szanse na ocenę dobrą – komentuje wyniki raportu pracownk GIS. Punkty w badaniach przyznawane były według specjalnego klucza i tylko częściowo dotyczyły potrzeb młodszych uczniów.
Jak podaje "Rz" według ogólnopolskich badań, które objęły 7831 placówek, w ponad 2,7 tys. przypadków (ok. 35 proc.) w szkole nie można wyznaczyć ciągów komunikacyjnych tak, by nie krzyżowały się z drogami uczniów starszych. W blisko 700 przypadkach sześciolatki będą mijały się na korytarzach i w szatniach z gimnazjalistami.
MEN zapytany o te dane tłumaczy, że nie mógł skorzystać z zawierającego je raportu, bo nie wyszczególniono w nim, które placówki znajdują się w szkołach, a które w przedszkolach. Tymczasem, według "Rz" zostało to wyraźnie zaznaczone w raporcie.