"Nastawienie to własne wyobrażenie o sobie, swoich możliwościach i otaczającym nas świecie. Tę kwestię porządkuje Carol Dweck, psycholog z Uniwersytetu Stanforda, w książce Nowa psychologia sukcesu. Autorka pokazuje dwie drogi postrzegania rzeczywistości. Pierwsza: nastawienie na trwałość. Tu zakładamy, że cechy osobowościowe są niezmienne. Niewiele możemy z nimi zrobić. Dziedziczymy je albo przenosimy w dorosłość z dzieciństwa. Jesteśmy, jacy jesteśmy. Podobnie postrzegamy nasze środowisko i ludzi wokół. Drugie: nastawienie na rozwój. Tutaj wierzymy, że możemy zmieniać nasz charakter i doskonalić umiejętności. Oczywiście jest to proces wymagający pracy, zaangażowania, wytrwałości i czasu."
Jak nastawienie na trwałość lub nastawienie na rozwój wpływa na możliwości i wyzwania stojące przed nauczycielami? Czym jest szkolny sukces i porażka? Jak skutecznie budować nastawienie u uczniów? - oto pytania, które Grzegorz Więcław stawia w swoim kongresowym wystąpieniu pt. "Najważniejsze zadanie dla nauczycieli: nastawiać na rozwój". Kongres Edukacja i Rozwój jest spotkaniem pasjonatów i organizatorów edukacji, integrującym środowisko wokół najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem warunków do wszechstronnego rozwoju jednostek i społeczeństwa. Odbędzie się w dniach 22-23 października 2015 r. w Warszawie.
Rolą nauczyciela jest zachęcanie do ciągłego rozwoju
Jak nastawienie na trwałość lub nastawienie na rozwój wpływa na możliwości i wyzwania stojące przed nauczycielami? - na te pytania spróbuje odpowiedzieć Grzegorz Więcław podczas Kongresu Edukacja i Rozwój.