– Szczególnie teraz, kiedy do szkół poszły sześciolatki, potrzebne jest narzędzie do kontroli tego, czy po prostu nie dzieje im się krzywda – mówi o badaniu prof. Krzysztof Konarzewski, były szef CKE.
Problemy z pieniędzmi na badania zaczęły się już w tym roku. IBE musiał wykorzystać środki, kóre miał zarezerwowanie na inne cele.

List przeciwko likwidacji szkół zadaniem egzaminacyjnym dla trzecioklasistów>>

Profesor Konarzewski podkreśla, że koszty badania nie są wysokie, a dzięki wynikom można znacznie poprawić pracę z najmłodszymi uczniami. Resort edukacji, zapytany o przyszłość OBUT, stwierdził, że takie inicjatywy będą mogły być prowadzone i finansowane ze środków unijnych zaplanowanych w perspektywie finansowej 2014–2020.

Źródło: "Rzeczpospolita", stan z dnia 5 grudnia 2014 r.

OBUT 2014: trzecioklasiści dobrze liczą, ale mylą się przy zadaniach tekstowych>>