Od 2015 r. zmieniają się zasady gospodarowania pieniędzmi na edukację uczniów niepełnosprawnych.
– Podstawową cechą subwencji jest to, że samorząd ma pełną swobodę w gospodarowaniu nią – wyjaśnia Cezary Gabryjączyk, współprzewodniczący Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. – Zamiana jej części na dotację pozbawia gminy i powiaty tej swobody, a co więcej – powoduje, że otrzymane na edukację niepełnosprawnych środki trzeba będzie prawidłowo rozliczyć – dodaje.
Subwencja na niepełnosprawnych uczniów pod specjalnym nadzorem>>
– Z pewnością będzie musiał powstać mechanizm uwzględniający np. pensje nauczycieli w przeliczeniu na jednego ucznia – wskazuje Joanna Berdzik, wiceminister edukacji. – Do czasu, kiedy samorządy zaczną środki na edukację niepełnosprawnych uczniów rozliczać, MEN przygotuje wytyczne, jak to zrobić prawidłowo – obiecuje.
Częściowo problem rozliczeń rozwiązać ma rozporządzenie zmieniające klasyfikację budżetową. Doda ono nowe rozdziały do działu budżetowego "Oświata".
Źródło: "Rzeczpospolita", stan z dnia 22 grudnia 2014 r.
Pieniądze na niepełnosprawnych szkoła wydaje na codzienne potrzeby>>