Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1113) stworzyły dla organu prowadzącego możliwości obniżenia liczby dzieci. Zgodnie z § 5 ust. 3 r.r.s.p.s.p., za zgodą organu prowadzącego, liczba dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych, w oddziale przedszkola integracyjnego i w oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, w oddziale szkoły integracyjnej i w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej może być niższa od liczby określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 2 u.s.o. Z treści uzasadnienia projektu wynika, że przyjęte rozwiązanie ma aspekt praktyczny. W trakcie roku szkolnego może bowiem zdarzyć się, że liczba dzieci w oddziale ulegnie zmniejszeniu.

Konferencja Psychologiczno-Pedagogiczna częścią Kongresu Edukacja i Rozwój>>

W takiej sytuacji organ prowadzący będzie miał prawo wyrażenia zgody na dalsze funkcjonowanie oddziału z mniejszą liczbą uczniów. Dodatkową przyczyną jest konieczność zapewnienia wszystkim uczniom – niepełnosprawnym i pełnosprawnym – odpowiednio zorganizowanego procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego.
Liczbę dzieci w grupie w innej formie wychowania przedszkolnego określają przepisy wydane na podstawie art. 14a ust. 7 u.s.o. Mowa tu o przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania. Liczba tych dzieci wynosi od 3 do 25.

Nauczyciel ma prawo do wynagrodzenia, nawet gdy uczeń objęty indywidualnym nauczaniem jest nieobecny>>

Dowiedz się więcej z książki
«Pakiet publikacji z Serii ABC Praktyki Prawa Oświatowego»
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł