Chcą mieć prawo do uczenia autonomii zarówno w obszarze sukcesów, jak i kosztów wynikających z popełnianych błędów. Bardzo ważna jest w tym wymiarze informacja zwrotna, ale w jeszcze większym zakresie możliwość podejmowania autorefleksji, samodzielnej analizy skutków oraz przyczyn takich, a nie innych następstw podejmowanych działań.
Oznacza to z jednej strony, że warto dużo rozmawiać na temat tego, co ma się wydarzyć, do czego zmierzamy i jak planujemy to osiągnąć, ale też analizować rezultaty, poddawać je ocenie poprzez cele, które miały potwierdzić, i korzyści, które miały przynieść. Działania te, podobnie jak wszystkie poprzednie, przypisane przede wszystkim nauczycielom millenialsom, powinny sprzyjać nie tylko tej grupie, ale ogółowi osób zatrudnionych w szkole.
I na tym właśnie polega siła i profesjonalizm współczesnego dyrektora szkoły – że potrafi z ludźmi rozmawiać, obdarzać ich zaufaniem i autonomią w realizacji wspólnie uzgodnionych celów i jednocześnie razem z nimi świętować odnoszone przez nich sukcesy oraz uczyć się na popełnianych przez nich błędach.
Więcej w "Dyrektorze Szkoły" nr 7/2017>>