Wiceminister wziął udział w spotkaniu „Interakcja – Integracja", w którym uczestniczą instytucje zajmujące się edukacją nieformalną, przede wszystkim osoby zaangażowane w rozwój inicjatyw edukacyjnych, popularyzację nauki oraz nowych technologii, w tym przede wszystkim edukatorzy, nauczyciele, muzealnicy i wykładowcy.
– Obecnie zaledwie 27% gimnazjów dysponuje pracowniami przedmiotowymi – dodał Kopeć.
Reforma oświaty w LEX Prawo Oświatowe>>
Wiceminister edukacji podkreślił także konieczność zmiany systemu doskonalenia nauczycieli oraz dokładniejszej analizy wniosków płynących z ogólnopolskich i międzynarodowych badań edukacyjnych.
– Trzeba przyjrzeć się badaniom efektów realizacji dotychczasowej podstawy programowej. Coraz mniej uczniów deklaruje związanie swojej przyszłości z naukami przyrodniczymi, w tym z szeroko rozumianą nauką. Gwałtownie spadł również odsetek uczniów chcących zajmować się informatyką – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN. – To wielkie wyzwanie, przed którym stoi polski system edukacji – dodał.