Czy organ prowadzący szkołę może wystąpić o dodatkowe środki w związku z prowadzonym nauczaniem indywidualnym (w jednej ze szkół są prowadzone 4 nauczania indywidualne przez cały rok szkolny)?
W świetle § 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2007 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2008 (Dz. U. Nr 247, poz. 1825) podział części oświatowej jest dokonywany w szczególności z uwzględnieniem finansowania wydatków związanych z indywidualnym nauczaniem. Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2008 r. stanowiący załącznik do tego rozporządzenia przewiduje wagi przypisane poszczególnym uczniom w zależności od szkoły do której uczęszczają, klas oraz niepełnosprawności.
I tak np. dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania, zagrożonych uzależnieniem, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z chorobami przewlekłymi - wymagających stosowania specjalnych organizacji nauki i metod pracy (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) przewidziano wagę P2 = 1,40. Orzeczenia, o których mowa w tym przepisie to m.in. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy indywidualnego nauczania.
Inne wagi, które są przypisane dla uczniów posiadających ww. orzeczenia to P3, P 4, P5, P6.
A zatem okoliczność, iż dany uczeń posiada orzeczenie o indywidualnym nauczaniu skutkuje przyznaniem jednostce samorządu terytorialnego - prowadzącej szkołę, gdzie uczeń ten się uczy - subwencji oświatowej z uwzględnieniem ww. wag. Nie ma natomiast innego szczególnego dofinansowania organów prowadzących będących jednostkami samorządu terytorialnego z tytułu objęcia uczniów indywidualnym nauczaniem.
W świetle § 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2007 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2008 (Dz. U. Nr 247, poz. 1825) podział części oświatowej jest dokonywany w szczególności z uwzględnieniem finansowania wydatków związanych z indywidualnym nauczaniem. Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2008 r. stanowiący załącznik do tego rozporządzenia przewiduje wagi przypisane poszczególnym uczniom w zależności od szkoły do której uczęszczają, klas oraz niepełnosprawności.
I tak np. dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania, zagrożonych uzależnieniem, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z chorobami przewlekłymi - wymagających stosowania specjalnych organizacji nauki i metod pracy (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) przewidziano wagę P2 = 1,40. Orzeczenia, o których mowa w tym przepisie to m.in. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy indywidualnego nauczania.
Inne wagi, które są przypisane dla uczniów posiadających ww. orzeczenia to P3, P 4, P5, P6.
A zatem okoliczność, iż dany uczeń posiada orzeczenie o indywidualnym nauczaniu skutkuje przyznaniem jednostce samorządu terytorialnego - prowadzącej szkołę, gdzie uczeń ten się uczy - subwencji oświatowej z uwzględnieniem ww. wag. Nie ma natomiast innego szczególnego dofinansowania organów prowadzących będących jednostkami samorządu terytorialnego z tytułu objęcia uczniów indywidualnym nauczaniem.