We wtorek zakończyły się egzaminy dojrzałości. Z tej okazji MEN publikuje opis procedury tworzenia arkuszy egzaminacyjnych, odnosząc się do zarzutów o błędach w tegorocznych arkuszach. Prawidłowość zadań gwarantować ma system recenzowania arkuszy przez nauczycieli i naukowców.
"Błąd, który pojawił się na tegorocznym egzaminie z informatyki, nie wynikał z powodu błędnego przygotowania treści zadania przez autorów i recenzentów, powstał na etapie przygotowania materiału do druku przy przepisywaniu treści zadania." - podkreśla MEN. Po tegorocznych doświadczeniach procedury zostaną jednak zmodyfikowane tak, aby ostateczna recenzja wydawana była po przygotowaniu arkusza do druku.
Ministerstwo komentuje także kwestię zadań z astronomii, co do których pojawiły się wątpliwości.
"Kontrowersje wokół zadania w maturalnym arkuszu egzaminacyjnym z fizyki wynikają  z rozbieżności interpretacji poprawności tego zadania w środowisku naukowców i nie są efektem błędów popełnionych w procesie jego tworzenia. Należy dodać, że w procesie przygotowywania arkusza zadania były recenzowane zewnętrznie przez 6 przedstawicieli świata naukowego i weryfikatora, którzy ocenili, że zadanie jest sformułowane poprawnie." - odpowiada resort. Pełna treść komunikatu>>

Polecamy: Naukowcy: w zadaniach maturalnych z fizyki były poważne błędy