Nowela rozporządzenia w sprawie praktycznej nauki zawodu, której projekt przekazano do konsultacji społecznych, ma poprawić warunki współpracy przedsiębiorców ze szkołami. Dookreśli m.in., jaką formę mają mieć zajęcia praktyczne organizowane przez pracodawców oraz jakie umiejętności mają na nich zdobyć uczniowie.
Według resortu pracy w projekcie błędnie zdefiniowano kształcenie dualne, odnosząc je także do uczniów techników. Według MPiPS pojęcie to powinno odnosić się jedynie do nauczania na takich warunkach, jakie obecnie stosuje się w przypadku kształcenia młodocianych.

Szkolnictwo zawodowe i ustawiczne –efekty reformy po Roku Edukacji Zawodowej, edukacja zawodowa poprzez praktykę - tematem Kongresu Rozwój i Edukacja>>

"Nie można mówić o kształceniu dualnym w odniesieniu do sytuacji proponowanej w nowelizowanym rozporządzeniu, w której w technikum wymiar zajęć praktycznych u pracodawcy wynosi 220-735 godzin na cztery lata, co oznacza maksymalnie jeden dzień zajęć praktycznych na tydzień." - zauważa MPiPS. Sugeruje, by pojęcie kształcenie dualne było stosowane do kształcenia w szkołach zawodowych na podstawie umowy o pracę w celu kształcenia zawodowego.

Podkarpacie: przedsiębiorcy coraz chętniej współpracują ze szkołami>>