Interaktywne i ekspresyjne pokazanie zaburzeń rozwoju umożliwiło poznanie specyfiki pracy i możliwych sytuacji edukacyjnych. Prelegentka w sposób niezwykle bezpośredni i praktyczny pokazała przykłady konkretnych zachowań i właściwych reakcji na nie.
Nauczyciele dowiedzieli się o formalnym aspekcie edukacji dzieci z zespołem Aspergera (orzeczenie, subwencje, kontrole) oraz o ich roli w tym procesie min. o rozpoznaniu poprzednich doświadczeń edukacyjnych i terapeutycznych dziecka w procesie tworzenia indywidualnego planu.
Prelegentka podkreśliła też, jak ważna jest rola intuicji nauczyciela oraz wyjaśniła, dlaczego odwoływanie się do emocji bywa nieskuteczne. Uczestnicy dowiedzieli się także, jak zespół Aspergera nakłada się z innymi zaburzeniami oraz jak powiedzieć klasie o chorobie jednego z uczniów.
Nauczyciel wspomagający przewodnikiem po szkolnej rzeczywistości>>
Dowiedz się więcej z książki | |
Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie
|