Przemoc seksualna, zaburzenia na tle seksualnym, aborcja, pedofilia, mniejszości seksualne - na te tematy chciałaby rozmawiać młodzież na zajęciach z wychowania do życia w rodzinie - wskazywali uczestnicy debaty poświęconej edukacji seksualnej w szkołach, zorganizowanej przez Gazetę Wyborczą 14.02.
Trzeba zadbać przede wszystkim o kadrę nauczycielską, żeby podstawa programowa była realizowana zgodnie z najnowszą wiedzą naukową, ale niezależnie od światopoglądu prowadzącego zajęcia" - mówiła Paulina Wawrzyńczyk z Grupy Edukatorów Seksualnych "Ponton". Podkreślała, że MEN powinno monitorować, kto prowadzi zajęcia z wychowania do życia w rodzinie (WDŻ) i kiedy; pory, w jakich są zajęcia często organizowane - przed albo po lekcjach - zniechęca młodzież do uczestnictwa w nich.
Jacek Sielicki, współautor badania przeprowadzonego dla GazetyEdukacja.pl, powiedział, że sondaż pokazał, że młodzież ma duże oczekiwania w stosunku do tego przedmiotu, jednak w dużej mierze pozostają one niespełnione.
Badanie pokazało, że 61 proc. gimnazjalistów oraz 83 proc. rodziców uważa, że zajęcia WDŻ są potrzebne. Młodzież chciałaby, aby tematami poruszanymi na tych lekcjach były ciąża (91 proc.), antykoncepcja (89 proc.), życie w rodzinie (88 proc.), przemoc seksualna (88 proc.), choroby przenoszone drogą płciową (87 proc.), zaburzenia na tle seksualnym (80 proc.), aborcja (76 proc.), pedofilia (69 proc.), mniejszości seksualne (66 proc.).
Źródło: Serwis Samorządowy PAP, 15.02.2011 r.