Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich zarzuca, że program skierowany jest do bardzo wąskiego grona osób i całkowicie pomija możliwości, jakie mogłoby dać zaangażowanie bibliotek szkolnych.
"Możliwość kształtowania kompetencji czytelniczych i informacyjnych w bibliotekach szkolnych to rzeczywiste wyrównywanie szans. Tych bibliotek jest najwięcej (ponad 16700 według danych Systemu Informacji Oświatowej) i są najbliżej młodego czytelnika." - podkreśla TNBSP w swoim stanowisku.
"Uważamy, że nazwanie „narodowym” rządowego projektu adresowanego wyłącznie do uczestników kultury, przy całkowitym zignorowaniu możliwości edukacyjnych bibliotek szkolnych, jest dużym nadużyciem" - podkreślają bibliotekarze i apelują o włączenie bibliotek szkolnych do programu. Pełna treść komunikatu>>
Bibliotekarze: biblioteki szkolne powinny być włączone w program czytelnictwa
Środowisko nauczycieli bibliotekarzy jest rozczarowane z powodu pominięcia udziału bibliotek szkolnych w budowaniu społeczeństwa czytelników - komentują Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa bibliotekarze szkolni.