Dzięki Internetowi, dotarcie z ofertą pracy do pożądanych kandydatów stało się prostsze, ale niekoniecznie równoznaczne z przekonaniem ich do skorzystania z naszej oferty pracy. Sukces w znacznej mierze zależy od tego, z jaką informacją o firmie do nich dotrzemy. Czym może wyróżnić się pracodawca?

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Jerzego Waszyngtona pokazują, że organizacje, które na swoich stronach zamieszczały informacje o swoim zaangażowaniu w dbałość o środowisko naturalne, były oceniane przez kandydatów jako bardziej prestiżowe i pożądane jako pracodawca. Co więcej, miało to swoje przełożenia na ich chęć aplikowania do pracy w „zielonych” organizacjach. Efekt ten spowodowany jest w dużej mierze faktem, że odpowiedzialność biznesu za środowisko naturalne to temat, który coraz częściej występuje w świadomości ludzi, zwłaszcza w grupie młodych pracowników. Wśród pokolenia Y „bycie zielonym”, czyli odpowiedzialnie wykorzystującym środowisko naturalne, jest modne i bardzo pozytywnie kojarzone.

Źródło: inf. pras. Employer Branding Institute, 4 sierpnia 2011 r.