Aż o 60% więcej niż w roku ubiegłym, wzrosła liczba projektów rekrutacyjnych skierowanych do marketingowców, szacuje międzynarodowa firma doradztwa personalnego HAYS Poland. Rośnie zapotrzebowanie na marketingowców specjalizujących się w social media, na razie tylko oni mogą liczyć na wyższe wynagrodzenia.

Rynek pracy powoli wraca do normy. – W 2009 r. oraz w pierwszej połowie 2010 r. obserwowaliśmy spadek ofert pracy w obszarze marketingu – wyjaśnia Katarzyna Wnorowska, Team Leader zespołu Sales & Marketing międzynarodowej firmy doradztwa personalnego HAYS Poland. W okresie spowolnienia gospodarczego wiele organizacji ogranicza wydatki związane z marketingiem i reklamą, nabór na wiele stanowisk zostaje wstrzymany, czasem redukuje się nawet całe działy marketingu. Firmy międzynarodowe centralizują swoje komórki odpowiedzialne za działania marketingowe, tym samym ograniczając liczbę wolnych wakatów na lokalnych rynkach. – Jednak od początku tego roku liczba otwartych projektów rekrutacyjnych wzrosła aż o 60% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost wydatków na projekty rekrutacyjne to wyraźny znak, iż rynek pracy powoli nabiera rozpędu – mówi Wnorowska. Pracodawcy nie tylko wznawiają rekrutację na dotąd zamrożone projekty, ale oferują także nowe wakaty.

Źródło: HAYS Poland Sp. z o.o., 15 marca 2011 r.