Telewizja TVN zwyciężyła w pierwszej polskiej edycji rankingu Randstad Award. Kolejne miejsca zajęły Toyota Motor Manufacturing Poland i Vattenfall Poland. Zwycięzcy zostali wyłonieni na podstawie badania 150 największych polskich firm i ankiet przeprowadzonych wśród 7000 respondentów. Nagrody zostały wręczone 17 marca podczas uroczystej gali w Centrum Olimpijskim w Warszawie.

Ankietowani wybrali TVN ze względu na czynniki takie jak wysokie wynagrodzenie, możliwości na przyszłość, stabilna sytuacja finansowa i silne kierownictwo. Toyota Motor Manufacturing Poland uzyskała najlepsze wskaźniki w kategoriach takich jak przyjazna atmosfera pracy, równowaga pomiędzy pracą a życiem osobistym oraz wysokiej jakości szkolenia. Ranking wskazał nie tylko najlepiej postrzegane przez pracowników firmy, ale także te najbardziej znane. W tej kategorii zwyciężyła Poczta Polska – wskazało ją niemal 4 na 5 respondentów badania (79%). Kolejne pozycje zajęła Telekomunikacja Polska – 78% i Cyfrowy Polsat – 69%. TVN, zwycięzca całego rankingu, uplasował się na 9 pozycji z rozpoznawalnością na poziomie 64%. Badanie Randstad wskazało także takie aspekty jak najważniejsze czynniki przy wyborze pracy czy najlepiej postrzegane branże. 72% respondentów odpowiedziało, że najważniejszym czynnikiem przy wyborze pracy jest wysokie wynagrodzenie. Na kolejnych pozycjach znalazły się: przyjazna atmosfera pracy (59%), stabilność zatrudnienia (55%), stabilna sytuacja finansowa firmy (49%) i interesująca praca (45%). Najbardziej atrakcyjną z punktu widzenia pracowników branżą jest energetyka i ciepłownictwo. Wskazała ją połowa respondentów. Tuż za nią plasuje się motoryzacja (48%) i przemysł elektrotechniczny (45%).

Źródło: randstad.pl, 19 marca 2011 r.