Tendencję tę potwierdza Meritum Bank, który poszukuje właśnie ekspertów ds. sprzedaży i obsługi klienta i w związku z tym wdrożył system do rekrutacji on-line. eRecruiter ułatwi też bankowi komunikację z kandydatami, co jest szczególnie istotne w kontekście tego, że Meritum Bank jako pierwszy w branży dołączył do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

- Po przetestowaniu eRecruitera wiedzieliśmy, że uporządkuje on cały proces rekrutacyjny w naszej firmie. System wspiera nas w publikacji ogłoszeń, selekcji aplikacji, a także - co jest dla nas bardzo istotne – w komunikacji z kandydatami. Podjęcie decyzji o jego wdrożeniu wynikało między innymi z prowadzenia coraz większej liczby procesów rekrutacyjnych – mówi Ewelina Knol, kierownik ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Meritum Banku. Wdrożenie systemu pozwoliło bankowi zcentralizować rekrutacje, dzięki czemu wszystkie procesy mogą być nadzorowane i koordynowane
z jednego miejsca.

Korzystanie z eRecruitera usprawnia pracę osób prowadzących rekrutacje. Jeden przejrzysty system, w którym znajduje się komplet informacji o kandydatach i procesie rekrutacji zastępuje nawigację po różnych programach, folderach i zestawieniach. Przeprowadzona z użyciem systemu eRecruiter informatyzacja rekrutacji w Meritum Banku pozwoliła na znaczącą oszczędność czasu. Szczególne znaczenie ma możliwość zdefiniowania szablonów odpowiedzi dla kandydatów. To wyraźnie skraca czas potrzebny na komunikację z kandydatami na poszczególnych etapach procesu rekrutacyjnego.

Pierwszy bank przyjazny kandydatom

Meritum Bank stawia na przyjazną rekrutację – jako pierwszy bank w Polsce został członkiem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. - Zależy nam na budowaniu pozytywnych relacji z kandydatami. Chcemy być postrzegani jako rzetelny i atrakcyjny pracodawca już na etapie procesu rekrutacji. Wybrany przez nas system do rekrutacji pomaga nam nie tylko dbać o bezpieczeństwo danych osobowych, ale dzięki niemu jesteśmy w stanie kontrolować przepływ informacji między nami a kandydatami, a także między naszymi pracownikami. Jesteśmy pewni, że osoby ubiegające się
o pracę u nas, otrzymują informację zwrotną na każdym etapie procesu rekrutacyjnego – twierdzi Ewelina Knol.

 

Agnieszka Odorska, młodszy specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi deklaruje, że duże uznanie firmy zdobyła możliwość kontaktu z kandydatami, a zwłaszcza możliwość kontrolowania etapów udzielania informacji zwrotnej. Firma korzysta również z tzw. spotkań on-line, dzięki którym rekrutujący mogą przeprowadzić wirtualną rozmowę z kandydatem, który nie mógł przyjechać do siedziby firmy.

Źródło: www.erecruiter.pl