We wrześniu 2008 r. ruszy kampania informacyjno-edukacyjna „Zysk z dojrzałości”, która ma zmienić nastawienie pracodawców do starszych pracowników. Akcja, przygotowana przez Akademię Rozwoju Filantropii, jest również skierowana do tych firm, które dziś na swych stronach internetowych podkreślają, że mają młody, dynamiczny zespół.
Zdaniem Joanny Tokarz, koordynatora projektu, trzeba przekonać pracodawców, że zespół może być starszy, ale również dynamiczny, a obecność wśród personelu dojrzałych pracowników to sygnał, że firma jest trwała i stabilna. Jak wynika badań przeprowadzonych w 2007 r. na zlecenie Akademii Rozwoju Filantropii, aż 2/5 polskich pracodawców przyznaje, że to właśnie ich niechętny stosunek do zatrudniania starszych pracowników jest główną przyczyną bezrobocia wśród osób po 50 roku życia. Ponad połowa badanych firm przyznała wtedy, że wśród ich ofert pracy tylko nieliczne, albo żadna, nadawały się dla kandydatów 50+. Od początku przyszłego roku ARF zamierza uruchomić seminaria dla pracodawców doradzające, jak zarządzać wiekiem.
źródło: HRNews/Rzeczpospolita, 19 sierpnia 2008 r.