Decyzja 2019/1608 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Uni w ramach Europejskiego Komitetu ds. Opracowywania Norm w Żegludze Śródlądowej oraz w ramach Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie, w odniesieniu do przyjęcia wzorów stosowanych w dziedzinie kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej

DECYZJA RADY (UE) 2019/1608
z dnia 16 września 2019 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Uni w ramach Europejskiego Komitetu ds. Opracowywania Norm w Żegludze Śródlądowej oraz w ramach Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie, w odniesieniu do przyjęcia wzorów stosowanych w dziedzinie kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 ust. 1, w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zrewidowana Konwencja o żegludze na Renie (zwana dalej "konwencją") weszła w życie w dniu 14 kwietnia 1967 r.

(2) Zgodnie z art. 46 konwencji Centralna Komisja Żeglugi na Renie (zwana danej "CKŻR") może przyjmować rezolucje, które są wiążące dla jej członków.

(3) Europejski Komitet ds. Opracowywania Norm w Żegludze Śródlądowej (zwany dalej "CESNI") utworzono w dniu 3 czerwca 2015 r. w ramach CKŻR w celu opracowywania standardów technicznych dla śródlądowych dróg wodnych w różnych dziedzinach, w szczególności w odniesieniu do statków, technologii informacyjnej i załóg.

(4) Na następnym posiedzeniu, zaplanowanym na dzień 15 października 2019 r., CESNI przyjmie standardy ustanawiające wzory stosowane w dziedzinie kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej. CKŻR przyjmie również rezolucję włączającą te wzory do rozporządzenia dotyczącego załóg statków na Renie.

(5) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach CESNI i CKŻR, ponieważ standardy ustanawiające wzory stosowane w dziedzinie kwalifikacji zawodowych będą miały decydujący wpływ na treść prawa Unii, a mianowicie na dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 1 .

(6) Aby ułatwić mobilność oraz zapewnić bezpieczeństwo, ważne jest, aby wzory stosowane przez członków załóg w celu zapewnienia uznawania ich kwalifikacji były jak najbardziej zharmonizowane w ramach różnych systemów prawnych w całej Europie. W szczególności państwa członkowskie, które są także członkami CKŻR, powinny być upoważnione do popierania decyzji harmonizujących przepisy CKŻR z przepisami stosowanymi w Unii.

(7) Wzory opracowane przez CESNI w odniesieniu do świadectw kwalifikacji, żeglarskich książeczek pracy, dzienników pokładowych, jednolitych dokumentów będących połączeniem świadectw kwalifikacji i żeglarskich książeczek pracy oraz świadectw potwierdzających zaliczenie egzaminu praktycznego stanowią harmonizację standardów europejskich.

(8) Stanowisko Unii powinno zostać wyrażone przez państwa członkowskie, które są członkami CESNI i CKŻR, działające wspólnie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Europejskiego Komitetu ds. Opracowywania Norm w Żegludze Śródlądowej (CESNI) w dniu 15 października 2019 r., polega na wyrażeniu zgody na przyjęcie europejskich standardów w zakresie kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej określonych w dodatku do niniejszej decyzji.
2. 
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii na posiedzeniu plenarnym Centralnej Komisji Żeglugi po Renie (CKŻR) polega na poparciu wszystkich propozycji mających na celu dostosowanie wymogów zawartych w rozporządzeniu dotyczącym załóg statków na Renie do wymogów określonych w europejskich standardach w zakresie kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej określonych w dodatku do niniejszej decyzji.
Artykuł  2
1. 
Stanowisko, o którym mowa w art. 1 ust. 1, wyrażają państwa członkowskie, które są członkami CESNI, działające wspólnie.
2. 
Stanowisko, o którym mowa w art. 1 ust. 2, wyrażają państwa członkowskie, które są członkami CKŻR, działające wspólnie.
Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 16 września 2019 r.
W imieniu Rady
T. TUPPURAINEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

STANDARDY CESNI USTANAWIAJĄCE WZORY STOSOWANE W DZIEDZINIE KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ

1.
STANDARDY USTANAWIAJĄCE WZORY ŚWIADECTW KWALIFIKACJI KAPITANA, EKSPERTA W ZAKRESIE SKROPLONEGO GAZU ZIEMNEGO (LNG) I EKSPERTA W DZIEDZINIE ŻEGLUGI PASAŻERSKIEJ
1.1.
Standard ustanawiający elektroniczny format świadectw kwalifikacji

Wzór świadectw kwalifikacji kapitana oraz wzór świadectw kwalifikacji eksperta w zakresie skroplonego gazu ziemnego (LNG) lub eksperta w dziedzinie żeglugi pasażerskiej to dokument w formacie PDF/A zawierający dane dotyczące danego świadectwa, które mogą być pobrane z bazy danych określonej w art. 25 ust. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 2 , w ramach akt osobowych członków załogi. Świadectwo kwalifikacji jest wydawane w formie elektronicznej przy użyciu dwuwymiarowego kodu kreskowego zawierającego zabezpieczenia pozwalające na weryfikację pochodzenia i integralność danych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 3  (rozporządzenie eIDAS).

grafika

Instrukcje:

1.
Obecnie używane nazwisko lub nazwiska posiadacza
2.
Obecnie używane imię lub imiona posiadacza

Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

3a.
Data urodzenia (dd/mm/rrrr)
3b.
Miejsce urodzenia (miejscowość)
4.
Numer identyfikacyjny członka załogi posiadacza zgodny z bazą danych, o której mowa w art. 25 ust. 2 dyrektywy (UE) 2017/2397.
5.
Fizyczna identyfikacja posiadacza poprzez pobranie elektronicznego pliku graficznego
6.
Numer seryjny świadectwa
7.
Data wydania świadectwa
8.
Data wygaśnięcia
9.
Nazwa organu wydającego
10.
Kody specjalnych zezwoleń: R (żegluga z pomocą radaru); M (żegluga na śródlądowych drogach wodnych o charakterze morskim); Odcinki dotyczące ryzyka szczególnego zgodnie z kodem w europejskim systemie zarządzania danymi referencyjnymi (ERDMS); C (prowadzenie dużych konwojów), zakodowane przez organ wydający i ze wskazaniem numeru seryjnego zezwolenia
11.
Środki i ograniczenia związane ze sprawnością (kody 01 do 09, jak w ES-QIN)
Punkty 10 i 11 nie mają zastosowania do świadectw kwalifikacji eksperta w zakresie skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz eksperta w dziedzinie żeglugi pasażerskiej.

W odniesieniu do unijnych świadectw kwalifikacji tytuł dokumentu może zostać zastąpiony napisem:

"Świadectwo kwalifikacji Unii Europejskiej w żegludze śródlądowej",

a flaga może być flagą Unii Europejskiej.

W odniesieniu do świadectw kwalifikacji wydanych zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym załóg statków na Renie tytuł dokumentu może zostać zastąpiony napisem:

"Świadectwo kwalifikacji CKŻR",

a flaga może być flagą CKŻR.

Wizualne cechy świadectwa kwalifikacji: Tło w kolorze jasnoniebieskim, do wydrukowania w formacie A4

1.2.
Standard ustanawiający fizyczny format świadectw kwalifikacji kapitana
1.2.1.
Wzór świadectwa kwalifikacji kapitana

grafika

Instrukcje:

1.
Obecnie używane nazwisko lub nazwiska posiadacza
2.
Obecnie używane imię lub imiona posiadacza

Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

3a.
Data urodzenia (dd/mm/rrrr)
3b.
Miejsce urodzenia (miejscowość)
4.
Numer identyfikacyjny członka załogi posiadacza zgodny z bazą danych, o której mowa w art. 25 ust. 2 dyrektywy (UE) 2017/2397.
5.
Fizyczna identyfikacja posiadacza poprzez pobranie elektronicznego pliku graficznego
6.
Numer seryjny świadectwa
7.
Data wydania świadectwa
8.
Data wygaśnięcia
9.
Nazwa organu wydającego
10.
Kody specjalnych zezwoleń: R (żegluga z pomocą radaru); M (żegluga na śródlądowych drogach wodnych o charakterze morskim); Odcinki dotyczące ryzyka szczególnego zgodnie z kodem w europejskim systemie zarządzania danymi referencyjnymi (ERDMS); C (prowadzenie dużych konwojów żaglowych)
11.
Środki i ograniczenia związane ze sprawnością (kody jak w ES-QIN)

W odniesieniu do unijnych świadectw kwalifikacji tytuł znajdujący się na przedniej i tylnej stronie dokumentu może zostać zastąpiony napisem:

"Świadectwo kwalifikacji Unii Europejskiej w żegludze śródlądowej

Kapitan",

a flaga może być flagą Unii Europejskiej.

W odniesieniu do świadectw kwalifikacji wydanych zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym załóg statków na Renie tytuł znajdujący się na przedniej i tylnej stronie dokumentu może zostać zastąpiony napisem:

"Świadectwo kwalifikacji CKŻR

Kapitan",

a flaga może być flagą CKŻR.

Właściwości fizyczne świadectwa kwalifikacji kapitana: Tło w kolorze jasnoniebieskim. Format karty ID1 zgodnie z normą ISO/IEC 7810.

1.2.2.
Wzór świadectw kwalifikacji eksperta w zakresie skroplonego gazu ziemnego (LNG) lub eksperta w dziedzinie żeglugi pasażerskiej

grafika

Instrukcje:

1.
Obecnie używane nazwisko lub nazwiska posiadacza
2.
Obecnie używane imię lub imiona posiadacza

Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

3a.
Data urodzenia (dd/mm/rrrr)
3b.
Miejsce urodzenia (miejscowość)
4.
Numer identyfikacyjny członka załogi posiadacza zgodny z bazą danych, o której mowa w art. 25 ust. 2 dyrektywy (UE) 2017/2397.
5.
Fizyczna identyfikacja posiadacza poprzez pobranie elektronicznego pliku graficznego
6.
Numer seryjny świadectwa
7.
Data wydania świadectwa
8.
Data wygaśnięcia
9.
Organ wydający

W odniesieniu do unijnych świadectw kwalifikacji tytuł znajdujący się na przedniej stronie dokumentu może zostać zastąpiony napisem:

"Świadectwo kwalifikacji Unii Europejskiej w żegludze śródlądowej

Ekspert w zakresie LNG"

lub

"Świadectwo kwalifikacji Unii Europejskiej w żegludze śródlądowej

Ekspert w dziedzinie żeglugi pasażerskiej",

a flaga może być flagą Unii Europejskiej.

W odniesieniu do świadectw kwalifikacji wydanych zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym załóg statków na Renie tytuł znajdujący się na przedniej stronie dokumentu może zostać zastąpiony napisem:

"Świadectwo kwalifikacji CKŻR

Ekspert w zakresie LNG"

lub

"Świadectwo kwalifikacji CKŻR

Ekspert w dziedzinie żeglugi pasażerskiej",

a flaga może być flagą CKŻR.

Właściwości fizyczne świadectwa kwalifikacji eksperta w dziedzinie żeglugi pasażerskiej lub eksperta w zakresie skroplonego gazu ziemnego (LNG): Tło w kolorze jasnoniebieskim. Format karty ID1 zgodnie z normą ISO/IEC 7810.

2.
WZÓR ŻEGLARSKIEJ KSIĄŻECZKI PRACY

Strona 1

Nazwa kraju Flaga

Żeglarska książeczka pracy

Identyfikacja posiadacza

1. Imię lub imiona posiadacza:

2. Imię (imiona):

3a. Data urodzenia:

3b. Miejsce urodzenia:

4. Numer identyfikacyjny członka załogi:

5. Zdjęcie

Identyfikacja żeglarskiej książeczki pracy

1. Numer seryjny:

2. Data wydania:

3. Organ wydający:

4. Podpis i pieczęć organu wydającego:

5. Numer seryjny wcześniejszej żeglarskiej książeczki pracy:

Numer seryjny książeczki

Strona 2 wzoru

Bez treści

Strona 3 wzoru

Czas pracy

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: UNTERWALDEN

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: 07000281 ..................

Typ jednostki: 4 : ..................................................................................................................

Państwo rejestracji: CH .........................................................................................................

Długość statku w m * ) .........................................................................................................

Imię i nazwisko lub nazwa oraz adres właściciela: ................................................................

TSAG, Hauptstrasse 55, CH-4127 Riehen, Basel-Stadt .......................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): 22.10.1995 r. ............................................................

Data zakończenia pracy: 22.11.1996 .....................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

K. Huber, Rheinstrasse 55, D-76497 Wintersdorf ................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: Rotterdam, 20.11.1996 r. K.Huber ....................................

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: .................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: .....................................................................................................................................

Rodzaj jednostki ....................................................................................................................

Państwo rejestracji: ................................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  ...................................................................

Nazwa (nazwisko) i adres właściciela statku: ........................................................................

................................................................................................................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): ...................................................................................

Data zakończenia pracy: ........................................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: ............................................................................................

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: .................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: ..............................

Rodzaj jednostki ....................................................................................................................

Państwo rejestracji: ................................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  ...................................................................

Nazwa (nazwisko) i adres właściciela statku: ........................................................................

................................................................................................................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): ...................................................................................

Data zakończenia pracy: ........................................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: ............................................................................................

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: .................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: ..............................

Rodzaj jednostki ....................................................................................................................

Państwo rejestracji: ................................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  ...................................................................

Nazwa (nazwisko) i adres właściciela statku: ........................................................................

................................................................................................................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): ...................................................................................

Data zakończenia pracy: ........................................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: ................................................... Numer seryjny książeczki

Strony 4-23 jak strona 3

Strona 24 wzoru

Staż w żegludze i odcinki śródlądowych dróg wodnych w ciągu ostatnich 15 miesięcy

Liczba dni, w których prowadzona była nawigacja, musi być spójna z czasem żeglugi zapisanym w dzienniku pokładowym!

Nazwa jednostki lub niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny rejs z (km) przez do (km) Początek rejsu (data) Dni przerwy Koniec rejsu (data) Całkowita

liczba dni

żeglugi

Podpis Kapitan
A B C D E F G
1
2
3
Pełen dokument tak nie

Wątpliwości w linii lub w liniach ..........................................................................................

Wątpliwości zostały wyeliminowane poprzez przedstawienie przedstawienie (częsci) dziennika pokładowego lub innych dokumentów urzędowych

Nagłówki kolumn od A do G nie są drukowane na kolejnych stronach 26 do 55.

Miejsce zarezerwowane dla właściwego organu

Wypełnia organ: Całkowita liczba dni żeglugi brana pod uwagę na podstawie niniejszej strony

Znak zatwierdzający właściwego organu

Przedstawione dnia (data)

Podpis i pieczęć organu wydającego zezwolenia

Strona 25 wzoru

Staż w żegludze i odcinki śródlądowych dróg wodnych w ciągu ostatnich 15 miesięcy Rok: ... 2015/2016 ...

Liczba dni, w których prowadzona była nawigacja, musi być spójna z czasem żeglugi zapisanym w dzienniku pokładowym!

A B C D E F G
1 07000281 Rotterdam (999,00) Moguncja (500,00) Wiedeń (1 930,00) 22.11.20-15 11 17.12.20-15 15 Podpis Huber
2 07000281 Wiedeń (1 930,00) Moguncja (500,00) Bazylea (169,90) 20.12.20-15 4 04.01.20-16 12 Podpis Huber
3 07000281 Bazylea (169,90) Rotterdam (999,90) 06.01.20-16 0 10.01.20-16 5 Podpis Huber
4 07000281 Rotterdam (999,90) Antwerpia (20,00) Bazylea (169,90) 13.01.20-16 1 23.01.20-16 10 Podpis Huber
5 07000281 Bazylea (169,90) Antwerpia (20,00) 25.01.20-16 0 29.01.20-16 5 Podpis Huber
6 07000281 Antwerpia (20,00) Bazylea (169,90) 01.02.20-16 0 07.02.20-16 7 Podpis Huber
7 07000281 Bazylea (169,90) Moguncja (500,00) Bratysława (1 867,00) 09.02.20-16 5 22.02.20-16 9 Podpis Huber
8 07000281 Bratysława (1 867,00) Ratyzbona (2 376,30) 27.02.20-16 0 02.03.20-16 5 Podpis Huber
9 07000281 Ratyzbona (2 376,30) Moguncja (500,00) Rotterdam (999,90) 03.03.20-16 0 09.03.20-16 7 Podpis Huber
10 07000281 Rotterdam (999,90) Bazylea (169,90) 12.03.20-16 0 17.03.20-16 6 Podpis Huber
Pełny dokument tak nie

Wątpliwości w linii lub w liniach ..........................................................................................

Wątpliwości zostały wyeliminowane poprzez przedstawienie tak nie

Miejsce zarezerwowane dla właściwego organu

Wypełnia organ: Całkowita liczba dni żeglugi brana pod uwagę na podstawie niniejszej strony 81

znak zatwierdzający właściwego organu

Przedstawione dnia (data) ...................................................................................................

................................................................................................................................................

Podpis i pieczęć organu wydającego zezwolenia

Strona 26 wzoru

Staż w żegludze i odcinki śródlądowych dróg wodnych w ciągu ostatnich 15 miesięcy Rok: ....................

Liczba dni, w których prowadzona była nawigacja, musi być spójna z czasem żeglugi zapisanym w dzienniku pokładowym!

A B C D E F G
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pełny dokument tak nie

Wątpliwości w linii lub w liniach ..........................................................................................

Wątpliwości zostały wyeliminowane poprzez przedstawienie tak nie

Miejsce zarezerwowane dla właściwego organu

Wypełnia organ: Całkowita liczba dni żeglugi brana pod uwagę na podstawie niniejszej strony

znak zatwierdzający właściwego organu

Przedstawione dnia (data) ...................................................................................................

Podpis i pieczęć organu wydającego zezwolenia

Strony 27-55 jak strona 26

Instrukcje dla organów wydających

Flaga: Flaga może być flagą UE, flagą CKŻR lub flagą państwa trzeciego, w zależności od przypadku.

Identyfikacja posiadacza

1.
Obecnie używane nazwisko lub nazwiska posiadacza
2.
Obecnie używane imię lub imiona posiadacza

Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

3a.
Data urodzenia (dd/mm/rrrr)
3b.
Miejsce urodzenia (miejscowość)
4.
Numer identyfikacyjny członka załogi posiadacza, tak jak w bazie danych, o której mowa w art. 25 ust. 2 dyrektywy (UE) 2017/2397 5 .

Identyfikacja żeglarskiej książeczki pracy

1.
Numer seryjny żeglarskiej książeczki pracy jest powtarzany w dolnej części każdej strony.

Właściwości fizyczne żeglarskiej książeczki pracy Kolor: białe tło. Format: A5 zgodnie z normą ISO 216.

3.
WZÓR ŻEGLARSKIEJ KSIĄŻECZKI PRACY W POŁĄCZENIU ZE ŚWIADECTWAMI KWALIFIKACJI

Strona 1 wzoru

Nazwa kraju Flaga

Żeglarska książeczka pracy w połączeniu ze świadectwami kwalifikacji Identyfikacja posiadacza Dwuwymiarowy kod kreskowy

1. Imię lub imiona posiadacza:

2. Imię (imiona): 3a. Data urodzenia: 3b. Miejsce urodzenia:

4. Numer identyfikacyjny członka załogi:

5. Zdjęcie

Identyfikacja żeglarskiej książeczki pracy

1. Numer seryjny:

2. Data wydania:

3. Organ wydający:

4. Podpis i pieczęć organu wydającego:

5. Numer seryjny wcześniejszej żeglarskiej książeczki pracy:

Strona 2 wzoru

Unijne świadectwa kwalifikacji i świadectwa kwalifikacji wydane zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym załóg statków na Renie praktykantowi, młodszemu marynarzowi, marynarzowi, starszemu marynarzowi i sternikowi

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Strona 3 wzoru

Inne świadectwa kwalifikacji mających znaczenie dla żeglugi śródlądowej

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Tytuł świadectwa: ................................................................................................................

Środki i ograniczenia związane ze sprawnością:

Numer seryjny:

Data wydania:

Data wygaśnięcia:

Organ wydający:

Podpis i pieczęć organu wydającego:

Strona 4 wzoru

Czas pracy

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: UNTERWALDEN

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: 07000281 .............

Typ jednostki 6 : ...................................................................................................................

Państwo rejestracji: CH .........................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  105 m ........................................................

Imię i nazwisko lub nazwa oraz adres właściciela: ................................................................

TSAG, Hauptstrasse 55, CH-4127 Riehen, Basel-Stadt .......................................................

Posiadacz podjął pracę jako: 2 ...............................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): 22.10.1995 ................................................................

Data zakończenia pracy: 22.11.1996 .....................................................................................

/kapitan (imię i nazwisko oraz adres): .....................................................................................

K. Huber, Rheinstrasse 55, D-76497 Wintersdorf ................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: Rotterdam, 20.11.1996 ......................................................

K.Huber .................................................................................................................................

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: .................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: ..............................

Rodzaj jednostki ....................................................................................................................

Państwo rejestracji: ................................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  ...................................................................

Nazwa (nazwisko) i adres właściciela statku: ........................................................................

................................................................................................................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): ...................................................................................

Data zakończenia pracy: ........................................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: ............................................................................................

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: .................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: .............................

Typ jednostki: ........................................................................................................................

Państwo rejestracji: ................................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  ...................................................................

Nazwa (nazwisko) i adres właściciela statku: ........................................................................

................................................................................................................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): ...................................................................................

Data zakończenia pracy: ........................................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: ............................................................................................

Czas pracy na statku, nazwa jednostki: .................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku lub inny oficjalny numer jednostki: ..............................

Typ jednostki: ........................................................................................................................

Państwo rejestracji: ................................................................................................................

Długość jednostki w m * , /liczba pasażerów *  ...................................................................

Nazwa (nazwisko) i adres właściciela statku: ........................................................................

................................................................................................................................................

Posiadacz podjął pracę jako: ..................................................................................................

Posiadacz podjął pracę w dniu (data): ...................................................................................

Data zakończenia pracy: ........................................................................................................

Kapitan (imię i nazwisko oraz adres): ....................................................................................

Miejsce, data i podpis kapitana: ............................................................................................

Strony 5-23 jak strona 4

Strona 24 wzoru

Staż w żegludze i odcinki śródlądowych dróg wodnych w ciągu ostatnich 15 miesięcy

Liczba dni, w których prowadzona była nawigacja, musi być spójna z czasem żeglugi zapisanym w dzienniku pokładowym!

Nazwa jednostki lub niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny lub inny urzędowy numer jednostki rejs z do

przez (km) (km)

Początek rejsu (data) Dni przerwy Koniec rejsu (data) Całkowita liczba dni żeglugi Podpis kapitan
A B C D E F G
1
2
3
Pełny dokument tak nie

Wątpliwości w linii lub w liniach ..........................................................................................

Wątpliwości zostały wyeliminowane poprzez przedstawienie tak nie

................................................................................................................................................

Nagłówki kolumn od A do G nie są drukowane na kolejnych stronach 25 do 55.

Miejsce zarezerwowane dla właściwego organu

Wypełnia organ: Całkowita liczba dni żeglugi brana pod uwagę na podstawie niniejszej strony

Znak zatwierdzający właściwego organu

Przedstawione dnia (data)

Podpis i pieczęć organu wydającego zezwolenia

Strona 25 wzoru

Staż w żegludze i odcinki śródlądowych dróg wodnych w ciągu ostatnich 15 miesięcy ... Rok: 2015/2016

Liczba dni, w których prowadzona była nawigacja, musi być spójna z czasem żeglugi zapisanym w dzienniku pokładowym!

A B C D E F G
1 07000281 Rotterdam (999,90) Moguncja (500,00) Wiedeń (1 930,00) 22.11.20-15 11 17.12.20-15 15 Podpis Huber
2 07000281 Wiedeń (1 930,00) Moguncja (500,00) Bazylea (169,90) 20.12.20-15 4 04.01.20-16 12 Podpis Huber
3 07000281 Bazylea (169,90) Rotterdam (999,90) 06.01.20-16 0 10.01.20-16 5 Podpis Huber
4 07000281 Rotterdam (999,90) Antwerpia (20,00) Bazylea (169,90) 13.01.20-16 1 23.01.20-16 10 Podpis Huber
5 07000281 Bazylea (169,90) Antwerpia (20,00) 25.01.20-16 0 29.01.20-16 5 Podpis Huber
6 07000281 Antwerpia (20,00) Bazylea (169,90) 01.02.20-16 0 07.02.20-16 7 Podpis Huber
7 07000281 Bazylea (169,90) Moguncja (500,00) Bratysława (1 867,00) 09.02.20-16 5 22.02.20-16 9 Podpis Huber
8 07000281 Bratysława (18 657,00) Ratyzbona (2 376,30) 27.02.20-16 0 02.03.20-16 5 Podpis Huber
9 07000281 Ratyzbona (2 376,30) Moguncja (500,00) Rotterdam (999,90) 03.03.20-16 0 09.03.20-16 7 Podpis Huber
10 07000281 Rotterdam (999,90) Bazylea (169,90) 12.03.20-16 0 17.03.20-16 6 Podpis Huber
Pełny dokument tak nie

Wątpliwości w linii lub w liniach

................................................................................................................................................

Wątpliwości zostały wyeliminowane poprzez przedstawienie tak nie

Miejsce zarezerwowane dla właściwego organu

Wypełnia organ: Całkowita liczba dni żeglugi brana pod uwagę na podstawie niniejszej strony 81

znak zatwierdzający właściwego organu

Przedstawione dnia (data) ...................................................................................................

Podpis i pieczęć organu wydającego zezwolenia

Strona 26 wzoru

Staż w żegludze i odcinki śródlądowych dróg wodnych w ciągu ostatnich 15 miesięcy ... Rok: ...............

Liczba dni, w których prowadzona była nawigacja, musi być spójna z czasem żeglugi zapisanym w dzienniku pokładowym!

A B C D E F G
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pełny dokument tak nie

Wątpliwości w linii lub w liniach

................................................................................................................................................

Wątpliwości zostały wyeliminowane poprzez przedstawienie tak nie

Miejsce zarezerwowane dla właściwego organu

Wypełnia organ: Całkowita liczba dni żeglugi brana pod uwagę na podstawie niniejszej strony

znak zatwierdzający właściwego organu

Przedstawione dnia (data) .....................................................................................................

Podpis i pieczęć organu wydającego zezwolenia

Strony 27-55 jak strona 26

Instrukcje dla organów wydających

Identyfikacja posiadacza

1.
Obecnie używane nazwisko lub nazwiska posiadacza
2.
Obecnie używane imię lub imiona posiadacza

Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

3a.
Data urodzenia (dd/mm/rrrr)
3b.
Miejsce urodzenia (miejscowość)
4.
Numer identyfikacyjny członka załogi posiadacza, tak jak w bazie danych, o której mowa w art. 25 ust. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 7 .

Dane identyfikacyjne żeglarskiej książeczki pracy

1.
Numer seryjny żeglarskiej książeczki pracy jest powtarzany w dolnej części każdej strony.

Świadectwa kwalifikacji

2.
Tytuł wydanego świadectwa umieszcza (wielkimi literami) odpowiedni właściwy organ. Należy go uzupełnić o następujący numer w nawiasie: "(2)" w przypadku sternika, "(3)" w przypadku starszego marynarza, "(4)" w przypadku marynarza, "(5)" w przypadku młodszego marynarza i "(6)" w przypadku praktykanta.

Jeżeli chodzi o unijne świadectwa kwalifikacji, należy podać tytuł "Świadectwo kwalifikacji Unii Europejskiej w żegludze śródlądowej" wraz ze wskazaniem odpowiednich kwalifikacji, np. "Świadectwo kwalifikacji Unii Europejskiej w żegludze śródlądowej - starszy marynarz (3)".

Jeżeli chodzi o świadectwa kwalifikacji wydane zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym załóg statków na Renie, należy podać tytuł "Świadectwo kwalifikacji CKŻR" wraz ze wskazaniem odpowiednich kwalifikacji, np. "Świadectwo kwalifikacji CKŻR - starszy marynarz (3)".

Czas pracy

Posiadacz podjął pracę jako: funkcja musi być opatrzona numerem zgodnie z instrukcją prowadzenia dziennika pokładowego.

Właściwości fizyczne świadectwa: Kolor: białe tło. białe tło Format A5 zgodnie z normą ISO 216.

4.
WZÓR DZIENNIKA POKŁADOWEGO

Strona 1

Nazwa kraju Flaga

Dziennik pokładowy

Numer seryjny dziennika: ......................................................................................................

Data wydania: .......................................................................................................................

Nazwa jednostki pływającej: .................................................................................................

Niepowtarzalny europejski numer identyfikacyjny statku: ...................................................

Organ wydający: ...................................................................................................................

Podpis i pieczęć organu wydającego: ....................................................................................

Strona 2 wzoru

Instrukcje dotyczące prowadzenia dziennika pokładowego

Niniejszy dziennik pokładowy zawiera 200 stron, ponumerowanych od 1 do 200. Zapisy umieszcza się atramentem w czytelny sposób (np. drukowanymi literami).

Zapisy w dzienniku pokładowym umieszcza się zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi załóg. W przypadku śródlądowych dróg wodnych, których kursy nie są w pełni objęte wymogiem dotyczącym załogi, uwzględnia się również czas żeglugi i czas odpoczynku nabyty na odcinkach znajdujących się poza zakresem stosowania przepisów.

W przypadku gdy czynności załadunku i rozładunku wymagają aktywnych operacji nawigacyjnych, takich jak pogłębianie lub manewry między punktami załadunku lub rozładunku, czas przeznaczony na taką działalność wpisuje się jako czas żeglugi.

Czynności członków załogi należy wpisywać w zależności od ich funkcji z zastosowaniem odpowiedniego numeru:

1 Kapitan

2 Sternik

3 Starszy marynarz

4 Marynarz

5 Młodszy marynarz

6 Praktykant

7 Inżynier

8 Motorzysta

9

Jeżeli przepisy krajowe przewidują inne funkcje niż wymienione powyżej, funkcje takie należy wprowadzać i opatrzyć numerami od 9 wzwyż ze wskazaniem odpowiedniej krajowej nazwy funkcji.

Na każdej stronie należy umieścić następujący napis:

- tryb pracy (po każdej zmianie trybu pracy należy użyć nowej strony);

- rok;

- niezwłocznie po rozpoczęciu rejsu przez jednostkę:

1. kolumna - data (dzień i miesiąc)

2. kolumna - czas (godzina, minuta)

3. kolumna - nazwa miejsca rozpoczęcia rejsu

4. kolumna - droga wodna i km od miejsca rozpoczęcia rejsu;

- niezwłocznie po przerwaniu rejsu przez jednostkę:

1. kolumna - data (dzień i miesiąc), jeżeli różni się od dnia rozpoczęcia rejsu

5. kolumna - czas (godzina, minuta)

6. kolumna - nazwa miejsca, w którym jednostka jest unieruchomiona

7. kolumna - droga wodna i km od miejsca, w którym jednostka jest unieruchomiona;

- natychmiast po tym, jak dana jednostka zacznie ponownie żeglować: te same pozycje, co na początku rejsu;

- natychmiast po tym, jak dana jednostka zakończy rejs: te same pozycje, co w momencie przerwania rejsu;

Strona 3 wzoru

- Kolumnę 8 wypełnia się (funkcję, nazwisko (nazwiska), imię (imiona), numer seryjny żeglarskiej książeczki pracy członka załogi lub numer seryjny świadectwa kwalifikacji kapitana), gdy załoga wchodzi na pokład po raz pierwszy oraz w każdym przypadku, gdy skład załogi ulega zmianie.

- W kolumnach 9-11 należy podać początek i koniec okresów odpoczynku każdego członka załogi. Wpisów dokonuje się do godziny 8:00 następnego dnia. Jeżeli członkowie załogi spędzają czas odpoczynku zgodnie z regularnym harmonogramem, wystarczy jeden grafik na jedną podróż.

- W kolumnach 12 i 13 należy wpisać wszelkie zmiany załogi, określając zaokrętowanie i wyokrętowanie każdego członka załogi.

Strona 4 wzoru

CZAS ODPOCZYNKU

Tryb pracy *  .........................................................................................................................

Rok JEDNOSTKA ZAŁOGA
Początek rejsu Koniec rejsu Członkowie załogi Żeglarska książeczka pracy Czas odpoczynku członków załogi Zaokrętowanie Wyokrętowanie
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Data: Czas Miejsce (km) Czas Miejsce (km) Funkcja Nazwisko i imię: nr od dnia do dnia od dnia do dnia od dnia do dnia Czas Czas

Instrukcje dla organów wydających

Flaga: Flaga może być flagą UE, flagą CKŻR lub flagą państwa trzeciego, w zależności od przypadku.

Wszystkie wpisy wprowadza się w standardzie UNICODE. Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

Numer seryjny dziennika pokładowego jest powtarzany w dolnej części każdej strony.

Właściwości fizyczne: Kolor: okładka 8 , białe tło wewnętrznych stron. Format A4 poziomo zgodnie z normą ISO 216.

5.
WZÓR ŚWIADECTWA POTWIERDZAJĄCEGO ZALICZENIE EGZAMINU PRAKTYCZNEGO
My, nazwa organu badającego,
niniejszym zaświadczamy dokumentem o numerze ..........................................., że
1. Obecnie używane nazwisko lub nazwiska posiadacza
2. Obecnie używane imię lub imiona posiadacza
3a. Data urodzenia (dd/mm/rrrr)
3b. Miejsce urodzenia (miejscowość)
zaliczył(-a) egzamin praktyczny [w celu uzyskania świadectwa kwalifikacji kapitana] [oraz] [w celu uzyskania specjalnego zezwolenia na żeglugę z pomocą radaru]
na symulatorze (nazwa symulatora), zatwierdzonym przez (nazwa właściwego organu).
Miejsce i data wystawienia
Podpis i pieczęć organu wydającego

Instrukcje:

Imiona i nazwiska wpisuje się zgodnie z dokumentem tożsamości lub paszportem zainteresowanej osoby w standardzie UNICODE.

Jeżeli imię i nazwisko zapisuje się inaczej w standardzie UNICODE i w kodzie ASCII, w nawiasach wpisuje się transkrypcję w kodzie ASCII.

Proszę wybrać odpowiedni egzamin i skreślić inny egzamin, jeżeli nie dotyczy.

Właściwości świadectwa: Kolor: białe tło. białe tło Format A4 zgodnie z normą ISO 216.

1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej oraz uchylająca dyrektywy Rady 91/672/EWG i 96/50/WE (Dz.U. L 345 z 27.12.2017, s. 53).
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej oraz uchylająca dyrektywy Rady 91/672/EWG i 96/50/WE (Dz.U. L 345 z 27.12.2017, s. 53-86).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz. U. L 257 z 28.8.2014, s. 73-114).
4 W odniesieniu do typu jednostki należy zawsze wskazać zbiornikowiec typu C lub G, duży konwój, czy jednostkę stosującą LNG jako paliwo.
* Niepotrzebne skreślić.
* Niepotrzebne skreślić.
* Niepotrzebne skreślić.
* Niepotrzebne skreślić.
* Niepotrzebne skreślić.
* Niepotrzebne skreślić.
* Niepotrzebne skreślić.
5 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej oraz uchylająca dyrektywy Rady 91/672/EWG i 96/50/WE (Dz.U. L 345 z 27.12.2017, s. 53-86).
6 W odniesieniu do typu jednostki należy zawsze wskazać zbiornikowiec typu C lub G, duży konwój, czy jednostkę stosującą LNG jako paliwo.
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
* niepotrzebne skreślić
7 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2397 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej oraz uchylająca dyrektywy Rady 91/672/EWG i 96/50/WE (Dz.U. L 345 z 27.12.2017, s. 53).
* jeżeli dotyczy
8 Do określenia

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.250.58

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2019/1608 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Uni w ramach Europejskiego Komitetu ds. Opracowywania Norm w Żegludze Śródlądowej oraz w ramach Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie, w odniesieniu do przyjęcia wzorów stosowanych w dziedzinie kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej
Data aktu: 16/09/2019
Data ogłoszenia: 30/09/2019