Rozporządzenie delegowane 2018/1646 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących informacji, które należy zawrzeć we wniosku o udzielenie zezwolenia i we wniosku o rejestrację

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2018/1646
z dnia 13 lipca 2018 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących informacji, które należy zawrzeć we wniosku o udzielenie zezwolenia i we wniosku o rejestrację
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i umowach finansowych lub do pomiaru wyników funduszy inwestycyjnych i zmieniające dyrektywy 2008/48/WE i 2014/17/UE oraz rozporządzenie (UE) nr 596/2014 1 , w szczególności jego art. 34 ust. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W niniejszym rozporządzeniu określa się informacje, które właściwy organ powinien otrzymać wraz z wnioskiem o udzielenie zezwolenia lub wnioskiem o rejestrację administratora wskaźników referencyjnych, w zależności od właściwości wnioskodawcy lub wskaźników referencyjnych opracowywanych i przeznaczonych do stosowania w Unii. To wyszczególnienie informacji, jakie należy zawrzeć we wniosku o udzielenie zezwolenia i we wniosku o rejestrację, pozwoli na ujednolicenie procesu w całej Unii.

(2) Istotne jest, aby właściwy organ otrzymywał informacje określone w niniejszym rozporządzeniu, tak aby mógł ocenić, czy rozwiązania ustanowione przez wnioskodawcę ubiegającego się o zezwolenie lub rejestrację spełniają wymogi ustanowione w rozporządzeniu (UE) 2016/1011.

(3) Aby właściwy organ mógł ocenić, czy konflikty interesów wynikające z działalności polegającej na opracowywaniu wskaźników referencyjnych i interesów gospodarczych właścicieli wnioskodawcy mogą mieć wpływ na niezależność tego wnioskodawcy przy obliczaniu wskaźnika referencyjnego i tym samym niekorzystnie wpływać na dokładność i rzetelność wskaźnika referencyjnego, wnioskodawca powinien być zobowiązany do przekazania informacji dotyczących działalności jego właścicieli i struktury własnościowej jego jednostki dominującej.

(4) Wnioskodawca powinien przekazać informacje na temat składu, funkcjonowania i niezależności, przy obliczaniu wskaźnika referencyjnego, jego organów zarządzających, w celu umożliwienia właściwemu organowi oceny, czy struktura ładu korporacyjnego gwarantuje niezależność wnioskodawcy przy obliczaniu wskaźnika referencyjnego oraz unikanie konfliktów interesów i zarządzanie nimi.

(5) Wnioskodawca powinien przekazać informacje na temat jego zasad i procedur dotyczących identyfikacji, łagodzenia i ujawniania konfliktów interesów oraz zarządzania nimi w odniesieniu do jego działalności polegającej na opracowywaniu wskaźników referencyjnych lub rodzin wskaźników referencyjnych. W przypadku kluczowych wskaźników referencyjnych, z uwagi na ich większe znaczenie systemowe, wnioskodawca powinien przekazać właściwemu organowi aktualny wykaz istniejących konfliktów interesów wraz z wyjaśnieniem sposobu zarządzania nimi.

(6) W celu umożliwienia właściwemu organowi oceny zasadności i rzetelności ram dotyczących struktury kontroli wewnętrznej, nadzoru i odpowiedzialności wnioskodawca powinien przedstawić zasady i procedury monitorowania działalności polegającej na opracowywaniu wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych. Informacje te są niezbędne właściwemu organowi do oceny, czy te zasady i procedury są zgodne z wymogami rozporządzenia (UE) 2016/1011.

(7) We wniosku należy również zawrzeć informacje w celu wykazania właściwemu organowi, że kontrole danych wejściowych wykorzystywanych do wyznaczania wskaźników referencyjnych opracowywanych przez wnioskodawcę są odpowiednie, by zapewnić reprezentatywność, dokładność i rzetelność takich danych, oraz że metoda obliczania wskaźników posiada wszystkie właściwości zgodnie z wymogami rozporządzenia (UE) 2016/1011.

(8) W celu umożliwienia właściwemu organowi dokonania oceny reprezentatywności wskaźnika referencyjnego w odniesieniu do realiów gospodarczych, których pomiar jest celem wskaźnika, wnioskodawca powinien przedstawić właściwemu organowi opis wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych, które są opracowywane lub które mają być opracowywane, oraz rodzaju wskaźnika referencyjnego, który reprezentują, zgodnie z przepisami rozporządzenia (UE) 2016/1011. Rodzaj wskaźnika referencyjnego należy ocenić według najlepszej wiedzy wnioskodawcy oraz należy go podać wraz ze wskazaniem źródła wykorzystanych danych, tak aby umożliwić właściwemu organowi ocenę wiarygodności i kompletności informacji stanowiących podstawę wyboru rodzaju wskaźnika.

(9) Treść wniosku o udzielenie zezwolenia lub wniosku o rejestrację przedkładanego przez wnioskodawcę, który jest osobą fizyczną, powinna zostać określona odrębnie, gdyż struktura organizacyjna tego rodzaju administratora bardzo się różni od struktury organizacyjnej osób prawnych.

(10) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedstawiony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.

(11) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych przeprowadził otwarte konsultacje publiczne w zakresie projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o opinię do Grupy Interesariuszy z Sektora Ubezpieczeń i Reasekuracji powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 .

(12) Administratorzy powinni mieć wystarczająco dużo czasu na przygotowanie wniosków i zapewnienie zgodności z wymogami niniejszego rozporządzenia i regulacyjnych standardów technicznych, o których mowa w załączniku. Niniejsze rozporządzenie powinno zatem zacząć obowiązywać po upływie dwóch miesięcy od dnia jego wejścia w życie,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Wymogi ogólne

1. 
Wniosek zgodnie z art. 34 rozporządzenia (UE) 2016/1011 zawiera, w stosownych przypadkach, następujące informacje:
a)
pozycje wymienione w załączniku I, jeżeli wnioskodawca jest osobą prawną ubiegającą się o zezwolenie;
b)
pozycje wymienione w załączniku II, jeżeli wnioskodawca jest osobą prawną ubiegającą się o rejestrację;
c)
pozycje wymienione w załączniku I, jeżeli wnioskodawca jest osobą fizyczną ubiegającą się o zezwolenie, z wyjątkiem informacji wymienionych w pkt 1 lit. c), f), h) oraz i) załącznika I;
d)
pozycje wymienione w załączniku II, jeżeli wnioskodawca jest osobą fizyczną ubiegającą się o rejestrację, z wyjątkiem informacji wymienionych w pkt 1 lit. c), f), h) oraz i) załącznika II.
2. 
Wniosek może zawierać informacje na poziomie rodziny wskaźników referencyjnych wyłącznie wtedy, gdy żaden ze wskaźników referencyjnych w danej rodzinie nie jest umieszczony w wykazie kluczowych wskaźników ustanowionym zgodnie z art. 20 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1011.
3. 
Jeżeli wnioskodawca nie przekazał którychkolwiek z wymaganych informacji, wyjaśnia we wniosku, dlaczego informacje te nie zostały przekazane.
4. 
Wnioskodawca nie jest zobowiązany do przekazania informacji wymienionych w pkt 1 lit. f)-j) załącznika I lub, w stosownych przypadkach, załącznika II, jeżeli podlega on już nadzorowi w danym państwie członkowskim przez ten sam właściwy organ z uwagi na inne rodzaje działalności niż opracowywanie wskaźników referencyjnych.
Artykuł  2

Informacje wymagane w odniesieniu do poszczególnych rodzajów wskaźników referencyjnych

1. 
Wnioskodawca może - w odniesieniu do wszelkich pozaistotnych wskaźników referencyjnych, które opracowuje -przekazać informacje wymagane zgodnie z zgodnie z pkt 6 załącznika I lub, w stosownych przypadkach, pkt 6 załącznika II w formie streszczenia.
2. 
Podmioty nienadzorowane opracowujące kluczowe i istotne wskaźniki referencyjne przekazują informacje wymienione w załączniku I.
3. 
Podmioty nadzorowane opracowujące wyłącznie wskaźniki referencyjne inne niż kluczowe przekazują informacje wymienione w pierwszej kolumnie załącznika II.
4. 
Wnioskodawca opracowujący wyłącznie pozaistotne wskaźniki referencyjne przekazuje informacje wymienione w drugiej kolumnie załącznika II.
5. 
Nie naruszając przepisów ust. 1-4, wnioskodawca opracowujący wyłącznie wskaźniki referencyjne danych regulowanych nie przekazuje informacji wymienionych w pkt 5 lit. c), pkt 6 lit. a) ppkt (iii) i pkt 6 lit. a) ppkt (iv) załącznika I oraz załącznika II.
6. 
Wnioskodawca opracowujący wyłącznie wskaźniki referencyjne stóp procentowych przekazuje informacje wymienione w załącznikach do niniejszego rozporządzenia oraz określa, w jaki sposób wymogi szczególne określone w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2016/1011 są wdrażane, jeżeli przepisy zawarte w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2016/1011 mają zastosowanie w uzupełnieniu lub zamiast wymogów określonych w tytule II rozporządzenia (UE) 2016/1011, zgodnie z art. 18 tego rozporządzenia.
7. 
Wnioskodawca opracowujący wyłącznie towarowe wskaźniki referencyjne przekazuje informacje wymienione w załączniku I do niniejszego rozporządzenia, jeżeli jest podmiotem nienadzorowanym lub jeżeli opracowuje on kluczowy wskaźnik referencyjny. Jeżeli wnioskodawca jest podmiotem nadzorowanym, a żaden ze wskaźników referencyjnych, które opracowuje, nie jest kluczowym wskaźnikiem referencyjnym, przekazuje on informacje wymienione w pierwszej kolumnie załącznika II. Wnioskodawca określa, w jaki sposób wymogi określone w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2016/1011 są wdrażane w odniesieniu do towarowych wskaźników referencyjnych objętych załącznikiem II, a nie tytułem II rozporządzenia (UE) 2016/1011 zgodnie z art. 19 rozporządzenia (UE) 2016/1011.
Artykuł  3

Szczegółowe informacje dotyczące zasad i procedur

1. 
Zasady i procedury opisane we wniosku zawierają lub dołącza się do nich:
a)
informacje na temat tożsamości osoby lub osób odpowiedzialnych za zatwierdzanie i utrzymywanie zasad i procedur;
b)
opis sposobu monitorowania przestrzegania zasad i procedur oraz informacje na temat tożsamości osób odpowiedzialnych za to monitorowanie;
c)
opis środków, które należy zastosować w przypadku naruszenia zasad i procedur.
2. 
Wnioskodawca, który wchodzi w skład grupy, może spełnić wymogi ust. 1, przekazując zasady i procedury obowiązujące w grupie, do której należy, jeżeli odnoszą się do opracowywania wskaźników referencyjnych.
Artykuł  4

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 25 stycznia 2019 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 13 lipca 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Informacje, które należy zawrzeć we wniosku o udzielenie zezwolenia na podstawie art. 34 rozporządzenia (UE) 2016/1011

1.
INFORMACJE OGÓLNE
a)
Pełna nazwa (imię i nazwisko) wnioskodawcy i jego identyfikator podmiotu prawnego (LEI).
b)
Adres siedziby na terytorium Unii Europejskiej.
c)
Status prawny.
d)
Strona internetowa (jeżeli dotyczy).
e)
W odniesieniu do osoby wyznaczonej do kontaktów do celów wniosku:
(i)
imię i nazwisko;
(ii)
tytuł;
(iii)
adres;
(iv)
adres e-mail;
(v)
numer telefonu.
f)
W przypadku gdy wnioskodawca jest podmiotem nadzorowanym, informacje na temat aktualnej sytuacji pod względem zezwolenia, w tym działalności, której dotyczy zezwolenie, oraz jego odnośny właściwy organ w rodzimym państwie członkowskim.
g)
Opis działalności wnioskodawcy w Unii Europejskiej niezależnie od tego, czy jest ona objęta regulacją finansową, która jest związana z działalnością polegającą na opracowywaniu wskaźników referencyjnych, wraz z opisem miejsca prowadzenia tej działalności.
h)
Akt założycielski, statut lub inne dokumenty założycielskie.
i)
Jeżeli wnioskodawca wchodzi w skład grupy, struktura jego grupy wraz ze schematem struktury własnościowej pokazującym powiązania między jednostką dominującą a jednostkami zależnymi. Jednostkę dominującą i jednostki zależne przedstawione na schemacie należy określić, podając ich pełną nazwę, status prawny oraz adres siedziby statutowej i siedziby zarządu.
j)
Oświadczenie własne o nieposzlakowanej opinii obejmujące, w stosownych przypadkach:
(i)
postępowanie sądowe o charakterze dyscyplinarnym prowadzone przeciw niemu (chyba że zostało oddalone);
(ii)
odmowa udzielenia zezwolenia lub rejestracji przez organ finansowy;
(iii)
cofnięcie zezwolenia lub rejestracji przez organ finansowy.
k)
Liczba opracowywanych wskaźników referencyjnych.
2.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA I ZARZĄDZANIE
a)
Wewnętrzna struktura organizacyjna dotycząca zarządu, komitetów zarządzających wyższego szczebla, jednostki nadzorczej oraz wszelkich innych organów wewnętrznych wykonujących istotne funkcje zarządcze wiążące się z opracowywaniem wskaźnika referencyjnego, w tym:
(i)
zakres uprawnień lub jego streszczenie; oraz
(ii)
przestrzeganie kodeksów ładu korporacyjnego lub podobnych przepisów.
b)
Procedury gwarantujące, że pracownicy administratora i wszelkie inne osoby fizyczne, z których usług korzysta lub które są pod jego kontrolą i którzy są bezpośrednio zaangażowani w opracowywanie wskaźnika referencyjnego, posiadają niezbędne umiejętności, wiedzę i doświadczenie na potrzeby powierzonych im obowiązków oraz działają zgodnie z przepisami art. 4 ust. 7 rozporządzenia (UE) 2016/1011.
c)
Liczba pracowników (czasowych i stałych) zaangażowanych w opracowywanie wskaźnika referencyjnego.
3.
KONFLIKTY INTERESÓW
a)
Zasady i procedury dotyczące:
(i)
sposobów identyfikowania, rejestrowania i łagodzenia obecnych i potencjalnych konfliktów interesów, a także zarządzania nimi, zapobiegania im i ich eliminowania;
(ii)
szczególnych okoliczności, które mają zastosowanie do wnioskodawcy lub do określonego wskaźnika referencyjnego opracowywanego przez wnioskodawcę, w odniesieniu do którego istnieje największe prawdopodobieństwo wystąpienia konfliktu interesów, w tym w przypadku, gdy w procesie wyznaczania wskaźnika referencyjnego dokonywana jest ocena ekspercka lub wykorzystywana jest swoboda uznania, jeżeli wnioskodawca należy do tej samej grupy co użytkownik wskaźnika referencyjnego, lub jeżeli wnioskodawca jest uczestnikiem rynku lub realiów gospodarczych, których pomiar ma na celu ten wskaźnik.
b)
W przypadku wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych - wykaz wszelkich istotnych zidentyfikowanych konfliktów interesów wraz z zastosowanymi wobec nich środkami łagodzącymi. Dla każdego kluczowego wskaźnika referencyjnego aktualny wykaz obecnych i potencjalnych konfliktów interesów oraz odpowiednie środki łagodzące.
c)
Struktura polityki wynagrodzeń wraz z określeniem kryteriów stosowanych do ustalenia wynagrodzenia osób zaangażowanych bezpośrednio lub pośrednio w działalność polegającą na opracowywaniu wskaźników referencyjnych.
4.
RAMY DOTYCZĄCE STRUKTURY KONTROLI WEWNĘTRZNEJ, NADZORU I ODPOWIEDZIALNOŚCI
a)
Zasady i procedury monitorowania działalności polegającej na opracowywaniu wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych, w tym dotyczące:
(i)
systemów informatycznych;
(ii)
zarządzania ryzykiem oraz określenia rodzajów ryzyka, które mogą wystąpić i które mogą mieć wpływ na dokładność, rzetelność i reprezentatywność opracowywanego wskaźnika referencyjnego lub ciągłość działalności polegającej na opracowywaniu wskaźników referencyjnych, wraz z odpowiednimi środkami łagodzącymi;
(iii)
ustanowienia, roli i funkcjonowania jednostki nadzorczej opisanej w art. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1011 i szczegółowo określonej w regulacyjnych standardach technicznych przyjętych na mocy art. 5 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1011 3 , w tym procedury mianowania, zastępowania lub odwoływania ze stanowiska osób w ramach jednostki nadzorczej;
(iv)
ustanowienia, roli i funkcjonowania ram kontroli określonych w art. 6 rozporządzenia (UE) 2016/1011, w tym procedury mianowania, zastępowania lub usuwania osób, które są odpowiedzialne za te ramy;
(v)
ram w zakresie odpowiedzialności określonych w art. 7 rozporządzenia (UE) 2016/1011, w tym procedury mianowania, zastępowania lub usuwania osób, które są odpowiedzialne za te ramy.
b)
Plany awaryjne na potrzeby wyznaczania i publikowania wskaźnika na zasadzie tymczasowej, w tym ciągłość działania i plan przywrócenia gotowości do pracy po wystąpieniu sytuacji nadzwyczajnej.
c)
Procedury dotyczące wewnętrznego zgłaszania naruszeń przepisów rozporządzenia (UE) 2016/1011 przez kierowników, pracowników i wszelkie inne osoby fizyczne, z których usług korzysta wnioskodawca lub które są pod jego kontrolą.
5.
OPIS WSKAŹNIKÓW REFERENCYJNYCH LUB RODZIN WSKAŹNIKÓW REFERENCYJNYCH
a)
Opis wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych, które są opracowywane lub które wnioskodawca zamierza opracowywać, oraz rodzaj wskaźnika, według najlepszej wiedzy wnioskodawcy oraz z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia (UE) 2016/1011 wraz ze wskazaniem źródeł wykorzystanych do określania rodzaju wskaźnika.
b)
Opis rynku lub realiów gospodarczych, których pomiar jest celem wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych, wraz ze wskazaniem źródeł wykorzystanych do opracowania tego opisu.
c)
Opis podmiotów przekazujących dane na potrzeby wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych, wraz z kodeksem postępowania, o którym mowa w art. 15 rozporządzenia (UE) 2016/1011, a w przypadku kluczowych wskaźników referencyjnych, nazwa i siedziba lub miejsce zamieszkania podmiotów przekazujących dane.
d)
Informacje na temat środków dotyczących sposobu postępowania z korektami wyznaczania lub publikacji wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych.
e)
Informacje dotyczące procedury, która ma zostać przeprowadzona przez administratora w przypadku zmian w opracowywaniu wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych lub zaprzestania ich opracowywania, zgodnie z art. 28 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1011.
6.
DANE WEJŚCIOWE I METODA
a)
Dla każdego wskaźnika referencyjnego lub każdej rodziny wskaźników referencyjnych, zasady i procedury w zakresie danych wejściowych, w tym dotyczące:
(i)
rodzaju wykorzystanych danych wejściowych, hierarchii ich wykorzystywania i dokonywania oceny eksperckiej lub korzystania ze swobody uznania;
(ii)
procesów mających na celu zagwarantowanie, że dane wejściowe są wystarczające, odpowiednie i weryfikowalne;
(iii)
kryteriów określających, kto może przekazywać dane wejściowe administratorowi oraz procesu wyboru podmiotów przekazujących dane;
(iv)
oceny danych wejściowych podmiotu przekazującego dane oraz procesu walidacji danych wejściowych.
b)
Dla każdego wskaźnika referencyjnego lub każdej rodziny wskaźników referencyjnych w odniesieniu do metody:
(i)
opis metody podkreślający kluczowe elementy metody zgodnie z art. 13 rozporządzenia (UE) 2016/1011 i szczegółowo określone w regulacyjnych standardach technicznych przyjętych na podstawie art. 13 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2016/1011 4 ;
(ii)
zasady i procedury, w tym dotyczące:
(1)
środków zastosowanych w celu zapewnienia walidacji i przeglądu metody, w tym wszelkich przeprowadzonych badań lub weryfikacji historycznej;
(2)
procedury konsultacji w zakresie proponowanych istotnych zmian w metodzie.
7.
OUTSOURCING

Jeżeli jakiekolwiek działanie stanowiące część procesu opracowywania wskaźnika referencyjnego lub rodziny wskaźników referencyjnych jest zlecane na zasadzie outsourcingu:

a)
odpowiednie umowy dotyczące outsourcingu, w tym umowy o gwarantowanym poziomie usług, które wykazują zgodność z art. 10 rozporządzenia (UE) 2016/1011;
b)
szczegółowe informacje dotyczące funkcji zleconych na zasadzie outsourcingu, chyba że informacje te są już zawarte w odpowiednich umowach;
c)
zasady i procedury dotyczące nadzoru nad działalnością zleconą na zasadzie outsourcingu.
8.
INNE INFORMACJE
a)
Wnioskodawca może przekazać wszelkie dodatkowe informacje istotne dla jego wniosku, które uzna za stosowne.
b)
Wnioskodawca przekazuje wymagane informacje w sposób i w formie określonej przez właściwy organ.

ZAŁĄCZNIK  II

Informacje, które należy zawrzeć we wniosku o rejestrację na podstawie art. 34 rozporządzenia (UE) 2016/1011

"d." oznacza "dotyczy"

"nd." oznacza "nie dotyczy"

Pozycja w załączniku I Podmioty nadzorowane opracowujące wyłącznie inne niż kluczowe wskaźniki referencyjne Podmioty opracowujące wyłącznie pozaistotne wskaźniki referencyjne
1) Informacje ogólne
1 lit. a) Pełna nazwa (imię i nazwisko) d. d.
1 lit. b) Adres d. d.
1 lit. c) Status prawny d. d.
1 lit. d) Strona internetowa d. d.
1 lit. e) Osoba wyznaczona do kontaktów d. d.
1 lit. f) Aktualna sytuacja pod względem zezwolenia. d. (1) d. (1) nadzorowanych podmiotów nd. nienadzorowanych podmiotów
1 lit. g) Prowadzone operacje d. (1) d. (1)
1 lit. h) Dokumenty założycielskie d. (1) d. (1)
1 lit. i) Struktura grupy d. (1) d. (1)
1 lit. j) Oświadczenie własne o nieposzlakowanej opinii d. (1) d. (1)
1 lit. k) Liczba wskaźników referencyjnych d. d.
2) Struktura organizacyjna i zarządzanie
2 lit. a) Wewnętrzna struktura organizacyjna d. d.
2 lit. b) Pracownicy d. d.
2 lit. c) Zasoby ludzkie d. nd.
3) Konflikty interesów
3 lit. a) Zasady i procedury d. (2) d. (2) w formie streszczenia
3 lit. b) Istotne konflikty interesów d. nd.
3 lit. c) Struktura wynagrodzeń d. d.
4) Ramy dotyczące struktury kontroli wewnętrznej, nadzoru i odpowiedzialności
4 lit. a) Zasady i procedury monitorowania działalności polegającej na opracowywaniu wskaźnika referencyjnego: d. d. (3) w formie streszczenia
4 lit. b) Wewnętrzne rozwiązania dotyczące wyznaczania i publikowania wskaźnika referencyjnego d. d. w formie streszczenia
4 lit. c) Wewnętrzne zgłaszanie naruszeń d. d. w formie streszczenia
Pozycja w załączniku I Podmioty nadzorowane opracowujące wyłącznie

inne niż kluczowe wskaźniki referencyjne

Podmioty opracowujące wyłącznie pozaistotne wskaźniki referencyjne
5) Opis opracowywanych wskaźników referencyjnych
5 lit. a) Opis d. (4) d. w formie streszczenia
5 lit. b) Rynek d. (4) d. w formie streszczenia
5 lit. c) Podmioty przekazujące dane d. (4) d. w formie streszczenia
5 lit. d) Korekty d. (4) d. w formie streszczenia
5 lit. e) Zmiany w opracowywaniu wskaźnika referencyjnego i zaprzestanie jego opracowywania d. (4) d. w formie streszczenia
6) Dane wejściowe i metoda
6 lit. a) ppkt (i) Opis wykorzystywanych danych wejściowych d. (4) d. w formie streszczenia
6 lit. a) ppkt (ii) Dane wejściowe - wystarczające, odpowiednie i weryfikowalne d. (4) d. (5) w formie streszczenia
6 lit. a) ppkt (iii) Podmioty przekazujące dane d. (4) d. w formie streszczenia
6 lit. a) ppkt (iv) Ocena danych wejściowych podmiotu przekazującego dane oraz walidacja danych wejściowych d. (6) nd.
6 lit. b) ppkt (i) Opis metody d. (4) d. w formie streszczenia
6 lit. b) ppkt (ii)(1) Walidacja/przegląd d. (4) d. w formie streszczenia
6 lit. b) ppkt (ii)(2) Istotne zmiany d. (6) nd.
7) Outsourcing
7 lit. a) Umowy d. (6) nd.
7 lit. b) Funkcje zlecone na zasadzie outsourcingu d. (6) d. w formie streszczenia
7 lit. c) Kontrola d. (6) d. w formie streszczenia
8) Inne
8 lit. a) Informacje dodatkowe d. d.
8 lit. b) Forma d. d.
(1) O ile nie podlega już nadzorowi przez ten sam właściwy organ w odniesieniu do innych rodzajów działalności niż opracowywanie wskaźników referencyjnych

(2) Wnioskodawca może zdecydować, by nie przekazywać informacji dotyczących pkt 3 lit. a) ppkt (iii) załącznika I w odniesieniu do istotnego lub pozaistotnego wskaźnika referencyjnego, który opracowuje.

(3) Wnioskodawca może zdecydować, by nie przekazywać informacji dotyczących pkt 4 lit. a) ppkt (iii) załącznika I, z wyjątkiem informacji dotyczących ustanowienia i utrzymywania stałej jednostki nadzorczej - pkt 4 lit. a) ppkt (iv) i pkt 4 lit. a) ppkt (v) załącznika I - w odniesieniu do niektórych wymaganych informacji na temat ram kontroli i odpowiedzialności - w odniesieniu do pozaistotnego wskaźnika referencyjnego, który opracowuje.

(4) Podmiot nadzorowany, który opracowuje zarówno istotne, jak i pozaistotne wskaźniki referencyjne, może przekazać te informacje w formie streszczenia w odniesieniu do jego pozaistotnych wskaźników referencyjnych.

(5) Wnioskodawca może zdecydować, by nie przekazywać informacji dotyczących danych wejściowych w odniesieniu do pozaistotnego wskaźnika referencyjnego, który opracowuje.

(6) Podmiot nadzorowany, który opracowuje zarówno istotne, jak i pozaistotne wskaźniki referencyjne, może przekazać te informacje jedynie dla istotnych wskaźników referencyjnych, które opracowuje.

1 Dz.U. L 171 z 29.6.2016, s. 1.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE oraz uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
3 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/1637 z dnia 13 lipca 2018 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących procedur i cech jednostki nadzorczej (zob. s. 1 niniejszego Dziennika Urzędowego).
4 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/1641 z dnia 13 lipca 2018 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych doprecyzowujących informacje, które mają być udostępniane przez administratorów kluczowych wskaźników referencyjnych lub istotnych wskaźników referencyjnych, na temat metody stosowanej do wyznaczania wskaźnika referencyjnego, wewnętrznego przeglądu i zatwierdzania metody oraz w sprawie procedur dotyczących wprowadzania istotnych zmian w metodzie (zob. s. 21 niniejszego Dziennika Urzędowego).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2018.274.43

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2018/1646 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących informacji, które należy zawrzeć we wniosku o udzielenie zezwolenia i we wniosku o rejestrację
Data aktu: 13/07/2018
Data ogłoszenia: 05/11/2018
Data wejścia w życie: 25/01/2019, 25/11/2018