(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2013/765/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 17 grudnia 2013 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach 1 , w szczególności jego art. 4 ust. 1 i art. 16,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 16 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 391/2009 Komisja sprawdza, czy posiadacz uznania przyznanego zgodnie z art. 2 lit. c) i art. 4 ust. 3 tego rozporządzenia jest właściwym podmiotem prawnym w ramach organizacji objętej przepisami tego rozporządzenia. Jeżeli tak nie jest, Komisja podejmuje decyzję o zmianie tego uznania.
(2) W 1995 r., zgodnie z dyrektywą Rady 94/57/WE 2 , zostało przyznane uznanie organizacjom Det Norske Veritas i Germanischer Lloyd ("strony").
(3) Zgodnie z art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 391/2009 każda ze stron zachowała przyznane jej uznanie z chwilą wejścia w życie tego rozporządzenia.
(4) Pierwotne uznanie Det Norske Veritas zostało przyznane podmiotowi prawnemu DNV Classification AS, który zmienił później nazwę na DNV AS, działającemu w ramach nieoperacyjnego podmiotu DNV Group AS kontrolowanego przez nienastawioną na zysk fundację Stiftelsen Det Norske Veritas ("SDNV") z siedzibą w Norwegii.
(5) Pierwotne uznanie Germanischer Lloyd zostało przyznane podmiotowi prawnemu Germanischer Lloyd AG, który został później przekształcony w Germanischer Lloyd SE ("GL SE"), działającemu w ramach nieoperacyjnego podmiotu GL Group kontrolowanego przez holding Mayfair z siedzibą w Niemczech.
(6) W dniu 10 czerwca 2013 r. Komisja otrzymała zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 3 zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której SDNV przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) tego rozporządzenia, wyłączną kontrolę nad GL SE i dokonuje jego połączenia ze swoją spółką zależną DNV Group AS, której nazwa zostanie następnie zmieniona na DNV GL Group AS.
(7) W dniu 15 lipca 2013 r., zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, Komisja podjęła decyzję (sprawa COMP/M.6885 - SDNV/Germanischer Lloyd) o niezgłoszeniu sprzeciwu wobec koncentracji, w której stwierdziła, że jest ona zgodna ze wspólnym rynkiem.
(8) Nieoperacyjny podmiot DNV GL Group AS z siedzibą w Norwegii rozpoczął działalność w dniu 12 września 2013 r. Strony poinformowały Komisję, że do chwili rozpoczęcia działalności jako jeden podmiot dotychczasowe organizacje DNV AS i GL SE będą w dalszym ciągu istniały i prowadziły niezależnie działalność w ramach DNV GL Group AS zgodnie z ich dotychczasowymi zasadami, procedurami i systemami.
(9) Prawa własności do GL SE zostały przeniesione na DNV SA, który zmienił następnie nazwę na DNV GL AS. Od tego momentu, który określa rozpoczęcie działalności jako jeden podmiot, DNV GL AS wraz ze swoimi jednostkami zależnymi jest odpowiedzialny za wszystkie działania w zakresie klasyfikacji i certyfikacji objęte zakresem rozporządzenia (WE) nr 391/2009. DNV GL AS jest zatem właściwą jednostką dominującą wszystkich podmiotów prawnych, które stanowią uznaną organizację, której należy przyznać uznanie.
(10) Z kolei GL SE nie jest już właściwą jednostką dominującą organizacji, w odniesieniu do której powinny mieć zastosowanie przepisy rozporządzenia (WE) nr 391/2009. W związku z tym jej uznanie zgodnie z art. 4 tego rozporządzenia powinno przestać obowiązywać.
(11) Z informacji przedłożonych Komisji przez strony wynika, że od chwili rozpoczęcia działalności jako jeden podmiot i do czasu ustanowienia wspólnego systemu produkcji istniejące statki i bieżące projekty mają być traktowane odrębnie, zgodnie z dotychczasowymi zasadami, procedurami i systemami odpowiednio DNV AS i GL SE. Funkcje i systemy mają być stopniowo integrowane celem zapewnienia ciągłej zgodności z wymogami i kryteriami rozporządzenia (WE) nr 391/2009.
(12) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniu Morza przez Statki ustanowionego rozporządzeniem (WE) nr 2099/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady 4 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.
10.06.2025Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.
10.06.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi użytkownikom aplikacji mObywatel dostęp do danych o prognozowanej emeryturze – poinformowało we wtorek Ministerstwo Cyfryzacji. Projekt zakłada też uchylenie ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej.
20.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.338.107 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2013/765/UE o zmianie uznania Det Norske Veritas zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach |
Data aktu: | 13/12/2013 |
Data ogłoszenia: | 17/12/2013 |
Data wejścia w życie: | 17/12/2013 |