(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2013/177/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 12 kwietnia 2013 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Rady 64/432/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy bydłem i trzodą chlewną(1), w szczególności jej załącznik A rozdział II pkt 7 i załącznik D rozdział I pkt E,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/68/EWG z dnia 28 stycznia 1991 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy owcami i kozami(2), w szczególności jej załącznik A rozdział 1 sekcja II,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W dyrektywie 91/68/EWG określono warunki dotyczące zdrowia zwierząt regulujące handel owcami i kozami w Unii. Ustalono w niej warunki, zgodnie z którymi państwa członkowskie lub ich regiony mogą być uznawane za oficjalnie wolne od brucelozy.
(2) Załącznik II do decyzji Komisji 93/52/EWG z dnia 21 grudnia 1992 r. stwierdzającej stosowanie się państw członkowskich lub regionów do wymagań odnoszących się do brucelozy (B. melitensis) i przyznającej im status oficjalnie wolnych od choroby(3) zawiera wykaz regionów państw członkowskich uznanych za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis) zgodnie z dyrektywą 91/68/EWG.
(3) Hiszpania przedłożyła Komisji dokumentację potwierdzającą spełnienie warunków określonych w dyrektywie 91/68/EWG w odniesieniu do Wspólnoty Autonomicznej Asturii, Wspólnoty Autonomicznej Kantabrii, Wspólnoty Autonomicznej Kastylia-Leon, Wspólnoty Autonomicznej Galicji oraz Wspólnoty Autonomicznej Kraju Basków w celu uznania tych regionów za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis).
(4) Na podstawie oceny dokumentacji przedłożonej przez Hiszpanię Wspólnota Autonomiczna Asturii, Wspólnota Autonomiczna Kantabrii, Wspólnota Autonomiczna Kastylia-Leon, Wspólnota Autonomiczna Galicji oraz Wspólnota Autonomiczna Kraju Basków powinny zostać uznane za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis).
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić dotyczący Hiszpanii wpis w załączniku II do decyzji 93/52/EWG.
(6) Dyrektywa 64/432/EWG ma zastosowanie do handlu bydłem i trzodą chlewną w Unii. Określono w niej warunki, zgodnie z którymi państwo członkowskie lub jego region mogą być uznane za oficjalnie wolne od gruźlicy, oficjalnie wolne od brucelozy i oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(7) Załączniki do decyzji Komisji 2003/467/WE z dnia 23 czerwca 2003 r. ustanawiającej status bydła oficjalnie wolnego od gruźlicy, brucelozy i enzootycznej białaczki bydła dla stad w niektórych państwach członkowskich i regionach państw członkowskich(4) zawierają wykazy państw członkowskich i ich regionów uznanych odpowiednio za oficjalnie wolne od gruźlicy, oficjalnie wolne od brucelozy i oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła.
(8) Hiszpania przedłożyła Komisji dokumentację potwierdzającą spełnienie warunków określonych w dyrektywie 64/432/EWG w odniesieniu do Wspólnoty Autonomicznej Balearów, Wspólnoty Autonomicznej Kraju Basków, Wspólnoty Autonomicznej Murcji oraz Wspólnoty Autonomicznej La Rioja w celu uznania tych regionów za oficjalnie wolne od brucelozy.
(9) Na podstawie oceny dokumentacji przedłożonej przez Hiszpanię Wspólnota Autonomiczna Balearów, Wspólnota Autonomiczna Kraju Basków, Wspólnota Autonomiczna Murcji oraz Wspólnota Autonomiczna La Rioja powinny zostać uznane za oficjalnie wolne od brucelozy.
(10) Włochy przedłożyły Komisji dokumentację wykazującą spełnienie określonych w dyrektywie 64/432/EWG warunków przyznania statusu regionu oficjalnie wolnego od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do prowincji Benewent.
(11) Na podstawie oceny dokumentacji przedłożonej przez Włochy prowincja Benewent powinna zostać uznana za region oficjalnie wolny od enzootycznej białaczki bydła.
(12) Polska przedłożyła Komisji dokumentację potwierdzającą spełnienie określonych w dyrektywie 64/432/EWG warunków przyznania statusu regionu oficjalnie wolnego od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do dwudziestu czterech regionów administracyjnych (powiatów) w ramach nadrzędnych jednostek administracyjnych - województw pomorskiego i wielkopolskiego.
(13) Na podstawie oceny dokumentacji przedłożonej przez Polskę przedmiotowe regiony powinny zostać uznane za regiony oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła.
(14) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki II i III do decyzji 2003/467/WE.
(15) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
(1) Dz.U. 121 z 29.7.1964, s. 1977/64.
(2) Dz.U. L 46 z 19.2.1991, s. 19.
(3) Dz.U. L 13 z 21.1.1993, s. 14.
(4) Dz.U. L 156 z 25.6.2003, s. 74.
Powierzenie pracy cudzoziemcowi wymaga, co do zasady, zawarcia umowy w formie pisemnej. Może ona być sporządzona w języku polskim, w języku polskim i jednocześnie w wersji obcojęzycznej, ale również tylko w języku obcym. Jeżeli podmiot powierzający pracę zdecyduje się na to ostatnie rozwiązanie, będzie musiał zlecić tłumaczowi przysięgłemu przetłumaczenie umowy i tłumaczenie to przechowywać.
11.06.2025Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.
10.06.2025Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.
10.06.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.103.5 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2013/177/UE zmieniająca załącznik II do decyzji 93/52/EWG w odniesieniu do uznania niektórych regionów Hiszpanii za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis) oraz zmieniająca załączniki II i III do decyzji 2003/467/WE w odniesieniu do uznania niektórych regionów Hiszpanii za oficjalnie wolne od brucelozy oraz niektórych regionów Włoch i Polski za oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła |
Data aktu: | 10/04/2013 |
Data ogłoszenia: | 12/04/2013 |
Data wejścia w życie: | 12/04/2013 |