Decyzja 2012/652/UE w sprawie ustanowienia podkomitetów działających przy Komitecie Stowarzyszenia

DECYZJA RADY STOWARZYSZENIA UE-LIBAN NR 2/2012
z dnia 17 września 2012 r.
w sprawie ustanowienia podkomitetów działających przy Komitecie Stowarzyszenia

(2012/652/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 20 października 2012 r.)

RADA STOWARZYSZENIA UE-LIBAN

uwzględniając Układ eurośródziemnomorski ustanawiający stowarzyszenie między Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Libańską, z drugiej strony(1) (zwany dalej "Układem"),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Strefa wolnego handlu między Unią Europejską a Republiką Libańską powinna zostać ustanowiona nie później niż w dniu 1 marca 2015 r.

(2) Stosunki Unii Europejskiej z południowymi krajami śródziemnomorskimi stają się coraz bardziej złożone z uwagi na wprowadzenie w życie układów eurośródziemnomorskich i kontynuację partnerstwa eurośródziemnomorskiego.

(3) Podkomitety komitetów stowarzyszenia innych państw stowarzyszonych ustanowiono w celu nadzorowania procesu realizacji zadań priorytetowych partnerstwa oraz zbliżania ustawodawstwa.

(4) Istnieje potrzeba integracji w zakresie polityki sektorowej, której celem jest zrównoważony rozwój.

(5) Art. 80 Układu przewiduje utworzenie grup roboczych lub organów niezbędnych do wprowadzenia w życie Układu.

(6) Należy w związku z tym ustanowić podkomitety przy Komitecie Stowarzyszenia oraz przyjąć ich regulaminy,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przy Komitecie Stowarzyszenia UE-Liban ustanawia się niniejszym podkomitety wymienione w załączniku I oraz przyjmuje się ich regulaminy wewnętrzne określone w załączniku II.

Podkomitety podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu składają sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Nie mają one uprawnień decyzyjnych.

Komitet Stowarzyszenia podejmuje wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia właściwego działania podkomitetów i przekazuje odpowiednie informacje Radzie Stowarzyszenia.

Rada Stowarzyszenia może podjąć decyzję o utworzeniu innych podkomitetów albo o likwidacji istniejących podkomitetów.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 17 września 2012 r.

W imieniu Rady Stowarzyszenia UE-Liban

C. ASHTON

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 143 z 30.5.2006, s. 2.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

PODKOMITETY DZIAŁAJĄCE PRZY KOMITECIE STOWARZYSZENIA UE-LIBAN

1) Prawa człowieka, demokracja i dobre rządy

2) Sprawy gospodarcze i finansowe

3) Przemysł, handel i usługi

4) Rynek wewnętrzny

5) Sprawy społeczne i dotyczące migracji

6) Sprawiedliwość, wolność i bezpieczeństwo

7) Rolnictwo i rybactwo

8) Transport, energia i środowisko

9) Współpraca celna i podatki

10) Badania, innowacje, społeczeństwo informacyjne, edukacja i kultura

ZAŁĄCZNIK  II

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 1: UE-LIBAN

PRAWA CZŁOWIEKA, DEMOKRACJA I DOBRE RZĄDY

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Wzmocnienie demokracji, dobrych rządów i praworządności, w tym niezawisłości sądownictwa i dostępu do wymiaru sprawiedliwości.

b) Ratyfikacja i wdrażanie najważniejszych konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka i podstawowych wolności oraz protokołów do tych konwencji. Realizacja zobowiązań sprawozdawczych i weryfikacja zastrzeżeń.

c) Krajowy potencjał administracyjny i instytucjonalny.

d) Współpraca w zakresie polityki zagranicznej i zarządzania kryzysami, w tym w ramach organizacji międzynarodowych.

e) Współpraca regionalna (w tym koordynacja kwestii regionalnych związanych z pracą innych podkomitetów). Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedkłada go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać łącznie kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikacja

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 2 UE-LIBAN

SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Obszary polityki makroekonomicznej.

b) Obszary polityki gospodarczej i strukturalnej.

c) Usługi finansowe (aspekty makroekonomiczne) i rynki kapitałowe.

d) Przepływ kapitału i płatności.

e) Zarządzanie finansami publicznymi, w tym wewnętrzna publiczna kontrola finansowa.

f) System emerytalny i zabezpieczenie społeczne (aspekty ekonomiczne).

g) Statystyki.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia.

Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron, przekazany sekretarzowi, który następnie przedkłada go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać łącznie kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMINY

PODKOMITET NR 3 UE-LIBAN

PRZEMYSŁ, HANDEL I USŁUGI

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa (EPS), m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań EPS. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Polityka przedsiębiorczości i współpraca przemysłowa.

b) Wprowadzenie w życie przepisów dotyczących handlu zawartych w układzie o stowarzyszeniu i planie działań w ramach EPS.

c) Dwustronne stosunki handlowe.

d) Usługi i inwestycje.

e) Przygotowywanie układów handlowych w sprawie przepisów technicznych, norm i oceny zgodności.

f) Współpraca w obszarze handlu elektronicznego.

g) Turystyka.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać łącznie kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 4 UE-LIBAN

RYNEK WEWNĘTRZNY

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Współpraca prawna i administracyjna w zakresie przepisów technicznych, norm i oceny zgodności.

b) Polityka konkurencji.

c) Zamówienia publiczne.

d) Prawa własności intelektualnej, przemysłowej i handlowej.

e) Usługi (kwestie polityczne i dotyczące uregulowań prawnych).

f) Prawo przedsiębiorczości, prawo spółek.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać łącznie kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 5 UE-LIBAN

SPRAWY SPOŁECZNE I DOTYCZĄCE MIGRACJI

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Zwalczanie dyskryminacji, z uwzględnieniem kwestii niepełnosprawności.

b) Zdrowie publiczne.

c) Równość szans.

d) Przepływ pracowników.

e) Polityka migracyjna.

f) Polityka pracy.

g) Ochrona socjalna.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 6 UE-LIBAN

SPRAWIEDLIWOŚĆ, WOLNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Kwestie dotyczące migracji.

b) Azyl.

c) Konkretne działania w obszarze sprawiedliwości, wolności i bezpieczeństwa mające na celu zwalczanie terroryzmu.

d) Walka z przestępczością zorganizowaną, w tym handlem ludźmi.

e) Narkotyki.

f) Pranie pieniędzy, przestępstwa finansowe i gospodarcze.

g) Współpraca policyjna i sądowa.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 7 UE-LIBAN

ROLNICTWO I RYBACTWO

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Produkty rolne i przetworzone produkty rolne, w tym handel nimi.

b) Zagadnienia sanitarne i fitosanitarne.

c) Polityka rolna i rozwój obszarów wiejskich, współpraca regionalna.

d) Produkty rybactwa, w tym handel.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 8 UE-LIBAN

TRANSPORT, ENERGIA I ŚRODOWISKO

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Transport.

b) Energia.

c) Środowisko.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 9 UE-LIBAN

WSPÓŁPRACA CELNA I PODATKI

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Procedury celne, nomenklatura celna, określanie wartości celnej.

b) Reguły pochodzenia.

c) Uregulowania taryfowe.

d) Współpraca celna.

e) Podatki.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

REGULAMIN WEWNĘTRZNY

PODKOMITET NR 10 UE-LIBAN

BADANIA, INNOWACJE, SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE, EDUKACJA I KULTURA

1. Skład i przewodnictwo

Podkomitet składa się z przedstawicieli Unii Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawicieli rządu Libanu. Przewodniczą mu na przemian obie strony. Każda strona wyznacza swojego przewodniczącego.

2. Rola

Podkomitet stanowi forum służące omawianiu, konsultowaniu i dokonywaniu oceny, a jego działania podlegają Komitetowi Stowarzyszenia, któremu podkomitet składa sprawozdanie po każdym posiedzeniu. Podkomitet nie jest upoważniony do podejmowania decyzji, lecz może przedkładać wnioski Komitetowi Stowarzyszenia.

3. Przedmiot

Podkomitet omawia wprowadzanie w życie układu o stowarzyszeniu i związany z nim plan działań w zakresie europejskiej polityki sąsiedztwa, m.in. w dziedzinach wymienionych poniżej. Ocenia postępy w osiąganiu celów oraz w działaniach określonych i uzgodnionych w ramach planu działań. W stosownych przypadkach omawiana jest współpraca w zakresie administracji publicznej. Podkomitet bada wszelkie problemy mogące wystąpić w wymienionych poniżej obszarach oraz proponuje działania umożliwiające ich rozwiązanie.

a) Badania, nauka i innowacje technologiczne.

b) Edukacja, szkolenia, młodzież.

c) Współpraca w obszarze kultury.

d) Społeczeństwo informacyjne.

e) Polityka audiowizualna.

f) Współpraca w ramach społeczeństwa obywatelskiego.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca i Komitet Stowarzyszenia może dołączyć do niej inne zagadnienia. Podkomitet może omawiać zagadnienia dotyczące jednego, kilku lub wszystkich wyżej wymienionych obszarów.

4. Sekretariat

Jeden przedstawiciel Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel rządu Libanu wspólnie sprawują funkcje stałych sekretarzy podkomitetu.

Wszelkie informacje dotyczące podkomitetu są przekazywane sekretarzom. Są oni odpowiedzialni za przygotowanie posiedzeń podkomitetu, łącznie z terminami i porządkiem obrad.

5. Posiedzenia

Podkomitet zbiera się za każdym razem, gdy wymagają tego okoliczności, co do zasady co najmniej raz w roku. Posiedzenie może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego jednej ze stron przekazany sekretarzowi, który następnie przedłoży go drugiej stronie. Po otrzymaniu wniosku o zwołanie posiedzenia podkomitetu sekretarz drugiej strony udziela odpowiedzi w terminie piętnastu dni roboczych. O ile to możliwe, za zgodą obu stron można zwołać kilka posiedzeń podkomitetów w ciągu kilku dni.

W szczególnie pilnych przypadkach posiedzenia podkomitetów można zwoływać w krótszym terminie, pod warunkiem zgody obu stron. Każdy wniosek o zwołanie posiedzenia powinien być sporządzony na piśmie.

Każde posiedzenie podkomitetu odbywa się w terminie i miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia są zwoływane przez właściwego sekretarza w porozumieniu z przewodniczącym. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Jeśli obie strony wyrażą zgodę, podkomitet może zaprosić na posiedzenie ekspertów mogących udzielić wymaganych szczegółowych informacji.

6. Porządek obrad

Wszystkie wnioski o włączenie spraw do porządku obrad podkomitetu powinny być przekazywane sekretarzom.

Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Właściwy sekretarz przekazuje go swojemu odpowiednikowi najpóźniej dziesięć dni przed terminem posiedzenia.

Tymczasowy porządek obrad zawiera sprawy, które zostały zgłoszone sekretarzom najpóźniej piętnaście dni przed rozpoczęciem posiedzenia. Strony muszą otrzymać dokumentację dotyczącą posiedzenia co najmniej siedem dni wcześniej. Za zgodą obu stron terminy te mogą zostać skrócone, jeśli sprawa jest pilna, pod warunkiem zgody obu stron.

Podkomitet przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

7. Protokół

Obaj sekretarze redagują protokół i zatwierdzają go po każdym posiedzeniu. Sekretarze podkomitetu przekazują sekretarzom i przewodniczącemu Komitetu Stowarzyszenia po jednym egzemplarzu protokołu, zawierającym wnioski i zalecenia przedstawione przez podkomitet.

8. Publikowanie

Posiedzenia podkomitetu nie są jawne, a protokoły z posiedzeń są poufne, chyba że postanowiono inaczej.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.290.18

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2012/652/UE w sprawie ustanowienia podkomitetów działających przy Komitecie Stowarzyszenia
Data aktu: 17/09/2012
Data ogłoszenia: 20/10/2012
Data wejścia w życie: 17/09/2012