united kingdom
ukraine

Rozporządzenie 793/2009 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 595/2004 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 793/2009
z dnia 31 sierpnia 2009 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 595/2004 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 85 i 192 w związku z art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 595/2004 z dnia 30 marca 2004 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych(2), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 258/2009(3), stanowi, że państwa członkowskie składają Komisji coroczne sprawozdania na temat wykorzystania kwot, rozdziału niewykorzystanych kwot pomiędzy producentów oraz, w stosownych przypadkach, na temat pobierania opłat wyrównawczych od producentów w celu ułatwienia Komisji prowadzenia nadzoru nad wdrożeniem systemu kwotowego, szczególnie w kontekście sprawozdań, które Komisja ma przedstawić Radzie do końca 2010 r. i do końca 2012 r.

(2) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1788/2003(4), którego przepisy zostały uwzględnione w rozporządzeniu (WE) nr 1234/2007, wprowadziło zmiany w rolach państw członkowskich oraz Komisji w odniesieniu do opłat z tytułu nadwyżek, w związku z czym Komisja nie jest w pełni świadoma kwestii związanych z pobieraniem opłat wyrównawczych. Ponieważ informacje te są potrzebne do wszechstronnej oceny systemu i jego stosowania, wskazane jest, aby państwa członkowskie dostarczyły istotne informacje w odniesieniu do wszystkich okresów, począwszy od 2003/2004.

(3) W celu umożliwienia państwom członkowskim przekazania istotnych informacji w jednakowej formie należy opracować wzór, który będzie zawierał szczegółowe informacje dotyczące danych.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 595/2004.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 595/2004 wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 27 ustęp 4 zastępuje się ustępami 4, 5 oraz 6 w brzmieniu:

"4. Do dnia 1 października każdego roku państwa członkowskie przekazują Komisji sprawozdanie na temat wykorzystania kwot i pobierania opłat wyrównawczych w okresie dwunastomiesięcznym, którego koniec przypada w dniu 31 marca tego samego roku kalendarzowego. Do dnia 1 grudnia państwa członkowskie przekazują Komisji zaktualizowane sprawozdanie, zawierające najnowsze istotne informacje.

5. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 4, zawiera informacje na temat ponownego przydziału niewykorzystanych kwot, w tym liczbę producentów, na których rzecz dokonano przydziału, oraz powody, dla których tego przydziału dokonano. Państwa członkowskie uwzględniają w sprawozdaniu co najmniej informacje, o których mowa w załączniku IIa część 1. W przypadku sprawozdania, które ma być przekazane do dnia 1 października 2009 r., państwa członkowskie dostarczają istotne informacje zarówno w odniesieniu do dwunastomiesięcznego okresu 2008/2009, jak i 2007/2008.

6. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 4, określa kwotę opłat z tytułu nadwyżek dotychczas uiszczonych na rzecz właściwego organu, liczbę producentów wnoszących opłaty z tytułu nadwyżek, wartość oraz liczbę przypadków nieuregulowanych opłat wyrównawczych, a także wartość oraz liczbę przypadków, w których pobranie opłaty z tytułu nadwyżek okazało się niemożliwe z powodu ostatecznej niewypłacalności producenta lub jego upadłości. Państwa członkowskie uwzględniają w sprawozdaniu co najmniej informacje, o których mowa w załączniku IIa część 2. Sprawozdanie, które ma być przekazane do dnia 1 października 2009 r., obejmuje szczegółowe informacje dotyczące pobierania opłat wyrównawczych w odniesieniu do wszystkich dwunastomiesięcznych okresów, począwszy od 2003/2004, lub - w przypadku państw członkowskich, które zaczęły stosować rozporządzenie po tym okresie - szczegółowe informacje dotyczące wszystkich dwunastomiesięcznych okresów jej stosowania. Każde kolejne sprawozdanie zawiera zaktualizowane informacje na temat pobierania opłat z tytułu nadwyżek, poprzednio zgłoszonych jako nieuregulowane.";

2) po załączniku II dodaje się załącznik IIa zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 31 sierpnia 2009 r.
W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.

(2) Dz.U. L 94 z 31.3.2004, s. 22.

(3) Dz.U. L 81 z 27.3.2009, s. 19.

(4) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, s. 123.

ZAŁĄCZNIK 

"ZAŁĄCZNIK IIa

Sprawozdanie, o którym mowa w art. 27 ust. 4

CZĘŚĆ 1

Informacje dotyczące dwunastomiesięcznego okresu kończącego się dnia 31 marca 20... r., obejmujące zarówno dostawy, jak i sprzedaż bezpośrednią

1) Liczba producentów, którzy przekroczyli dostępne dla nich kwoty przed ponownym rozdzieleniem kwot zgodnie z art. 79 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

2) Wartość nadwyżek dostaw i sprzedaży bezpośredniej producentów objętych pkt 1 (w kg) przed ponownym rozdzieleniem kwot zgodnie z art. 79 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

3) Liczba producentów, którzy nie w pełni wykorzystali dostępne dla nich kwoty.

4) Wartość kwot niewykorzystanych przez producentów objętych pkt 3 (w kg).

5) Łączna liczba producentów zobowiązanych do wpłacenia części należnej opłaty z tytułu nadwyżek po ponownym rozdzieleniu kwot zgodnie z art. 79 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

CZĘŚĆ 2

A. OBEJMUJE DOSTAWY I SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIĄ

Okres Łączna liczba producentów zobowiązanych do wpłacenia części opłaty wyrównawczej Liczba producentów, którzy uiścili właściwemu organowi wszelkie należne opłaty wyrównawcze Liczba producentów, którzy jeszcze nie uiścili właściwemu organowi należnych opłat wyrównawczych Liczba producentów, spośród wymienionych w (d), od których opłaty wyrównawcze są egzekwowane na drodze administracyjnej Liczba producentów, spośród wymienionych w (d), od których opłaty wyrównawcze są egzekwowane na drodze prawnej Liczba producentów, spośród wymienionych w (d), od których opłaty wyrównawcze są egzekwowane na drodze sądowej Liczba producentów, spośród wymienionych w (d), od których pobranie opłaty wyrównawczej okazało się niemożliwe Inne (wyjaśnić)
(a) (b) (c) (d) (e) (f) (g) (h) (i)
2003/2004
2004/2005
2005/2006
2006/2007
2007/2008
2008/2009
2009/2010
2010/2011
2011/2012
2012/2013
2013/2014
2014/2015
Uwaga: Rubryki (e)-(i) stanowią podrubryki (d).

B. OBEJMUJE DOSTAWY I SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIĄ

Okres Łączna wartość opłat wyrównawczych należnych za dany okres Wartość opłat wyrównawczych wpłaconych do właściwego organu Wartość opłat wyrównawczych niewpłaconych jeszcze do właściwego organu Wartość opłat wyrównawczych objętych (d), egzekwowanych na drodze administracyjnej Wartość opłat wyrównawczych objętych (d), egzekwowanych na drodze administracyjnej Wartość opłat wyrównawczych objętych (d), egzekwowanych na drodze sądowej Wartość opłat wyrównawczych objętych (d), niemożliwa do wyegzekwowania Inne (wyjaśnić)
(a) (b) (c) (d) (e) (f) (g) (h) (i)
2003/2004
2004/2005
2005/2006
2006/2007
2007/2008
2008/2009
2009/2010
2010/2011
2011/2012
2012/2013
2013/2014
2014/2015
Uwaga: Rubryki (e)-(i) stanowią podrubryki (d).".

Zmiany w prawie

Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2025
Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.228.7

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 793/2009 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 595/2004 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych
Data aktu: 31/08/2009
Data ogłoszenia: 01/09/2009
Data wejścia w życie: 04/09/2009