Decyzja 2008/445/WE ustanawiająca kwoty pomocy restrukturyzacyjnej z mocą wsteczną, na każde państwo członkowskie, dla plantatorów i przedsiębiorstw, którzy dokonali restrukturyzacji w latach gospodarczych 2006/2007 i 2007/2008 w ramach tymczasowego systemu restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie

DECYZJA KOMISJI
z dnia 11 czerwca 2008 r.
ustanawiająca kwoty pomocy restrukturyzacyjnej z mocą wsteczną, na każde państwo członkowskie, dla plantatorów i przedsiębiorstw, którzy dokonali restrukturyzacji w latach gospodarczych 2006/2007 i 2007/2008 w ramach tymczasowego systemu restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 2557)

(Jedynie teksty w języku hiszpańskim, czeskim, greckim, francuskim, angielskim, włoskim, łotewskim, węgierskim, niderlandzkim, portugalskim, słowackim, słoweńskim, fińskim i szwedzkim są autentyczne)

(2008/445/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 14 czerwca 2008 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 320/2006 z dnia 20 lutego 2006 r. ustanawiające tymczasowy system restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1290/2005 w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1),

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 968/2006 z dnia 27 czerwca 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 320/2006 ustanawiającego tymczasowy system restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie(2), w szczególności jego art. 16a ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 3 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 320/2006 przewiduje podwyżkę z mocą wsteczną kwot wypłaconych niektórym przedsiębiorstwom i plantatorom w ramach tymczasowego systemu restrukturyzacji. Artykuł 16a rozporządzenia (WE) nr 968/2006 ustanawia szczegóły dotyczące naliczania tej podwyżki. Zgodnie z ust. 1 akapit trzeci tego przepisu Komisja ustala kwoty dla państw członkowskich, aby umożliwić im wypłatę tych kwot beneficjentom w czerwcu 2008 r.

(2) Płatności z mocą wsteczną dotyczą kwot stanowiących pozytywną różnicę między pomocą przyznaną przedsiębiorstwom i plantatorom w latach gospodarczych 2006/2007 i 2007/2008 a pomocą, która zostałaby przyznana na warunkach obowiązujących w roku gospodarczym 2008/2009.

(3) Kwoty ustalone dla Francji i Belgii uwzględniają transgraniczne dostawy cykorii oraz płatności dokonywane przez władze Francji na rzecz francuskich plantatorów zaopatrujących belgijskich producentów syropu inulinowego oraz płatności dokonywane przez władze Belgii na rzecz belgijskich plantatorów zaopatrujących francuskich producentów syropu inulinowego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Kwoty, jakie mają być ustalone dla danego państwa członkowskiego zgodnie z art. 16a ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 968/2006 są określone w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Węgierskiej, Królestwa Niderlandów, Republiki Portugalskiej, Republiki Słoweńskiej, Republiki Słowackiej, Republiki Finlandii oraz Królestwa Szwecji.

Sporządzono w Brukseli, dnia 11 czerwca 2008 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 58 z 28.2.2006, s. 42. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1261/2007 (Dz.U. L 283 z 27.10.2007, s. 8).

(2) Dz.U. L 176 z 30.6.2006, s. 32. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1264/2007 (Dz.U. L 283 z 27.10.2007, s. 16).

ZAŁĄCZNIK

Kwoty na pomoc restrukturyzacyjną z mocą wsteczną, na każde państwo członkowskie, dla plantatorów i przedsiębiorstw, którzy dokonali restrukturyzacji w latach gospodarczych 2006/2007 i 2007/2008

(EUR)
Państwo członkowskie Kwota
Belgia 35.884.374,90
Republika Czeska 13.577.645,07
Irlandia 41.334.494,40
Grecja 30.378.440,00
Hiszpania 23.481.854,41
Francja 11.213.211,52
Włochy 182.416.677,67
Łotwa 10.241.770,00
Węgry 14.322.322,50
Niderlandy 16.642.510,50
Portugalia 12.149.844,94
Słowenia 12.024.871,00
Słowacja 10.800.482,00
Finlandia 9.865.703,30
Szwecja 8.884.817,50

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2008.156.20

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2008/445/WE ustanawiająca kwoty pomocy restrukturyzacyjnej z mocą wsteczną, na każde państwo członkowskie, dla plantatorów i przedsiębiorstw, którzy dokonali restrukturyzacji w latach gospodarczych 2006/2007 i 2007/2008 w ramach tymczasowego systemu restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie
Data aktu: 11/06/2008
Data ogłoszenia: 14/06/2008