| Stanowisko | Członek Izby Odwoławczej |
| Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania | AD 11 |
| Rodzaj umowy | Pracownik zatrudniony na czas określony |
| Nr ref. | EXT/25/42/AD 11/BOA_Member |
| Termin nadsyłania zgłoszeń | 7 stycznia 2026 r. o północy czasu obowiązującego w Alicante (CET) |
| Miejsce zatrudnienia | Alicante, HISZPANIA |
| Przewidywana data rozpoczęcia pracy | Od 1 września 2026 r. |
1. KONTEKST
Kontekst politycznoprawny
Urząd ustanowiono na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 1 [obecnie rozporządzenia (UE) 2017/1001 Parlamentu Europejskiego i Rady 2 ] jako zdecentralizowaną agencję Unii Europejskiej (UE) oferującą ochronę praw własności intelektualnej przedsiębiorstwom i innowatorom w całej UE i poza nią. Na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 6/2002 3 utworzono zarejestrowany wzór wspólnotowy, którym również zarządza Urząd, a później na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 4 powierzono Urzędowi europejskie obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej. Natomiast po wejściu w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2411 5 Urząd otrzymał również pełne kompetencje do zarządzania procesem rejestracji tego nowego unijnego prawa własności intelektualnej.
Od czasu utworzenia Urzędu w 1994 r. jego siedziba mieści się w Alicante w Hiszpanii. Urząd zarządza rejestracją znaku towarowego Unii Europejskiej i zarejestrowanego wzoru wspólnotowego, które są ważne na całym terytorium UE. Od 1 grudnia 2025 r. Urząd będzie również zarządzał procesem rejestracji oznaczeń geograficznych produktów rzemieślniczych i przemysłowych. Zadania na szczeblu UE obejmują również konwergencję narzędzi i praktyk we współpracy z partnerami w krajowych i regionalnych urzędach ds. własności intelektualnej na obszarze UE, użytkownikami i innymi partnerami instytucjonalnymi. Razem urzędy te tworzą Sieć Własności Intelektualnej Unii Europejskiej (EUIPN) i współpracują ze sobą, oferując użytkownikom spójny proces rejestracji na szczeblu krajowym lub unijnym.
Językami Urzędu są: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i włoski. Niektóre postępowania mogą być jednak prowadzone w innych językach urzędowych Unii Europejskiej.
Organizacja, zarządzanie i struktura EUIPO
Strukturę zarządzania EUIPO tworzą Zarząd i Komitet Budżetowy, a w skład każdego z nich wchodzi przedstawiciel z każdego państwa członkowskiego, dwóch przedstawicieli Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel Parlamentu Europejskiego. EUIPO ma autonomię prawną, administracyjną i finansową.
O powołaniu dyrektora wykonawczego, zastępcy(-ów) dyrektora wykonawczego oraz prezesa i przewodniczących izb odwoławczych decyduje Rada na podstawie listy kandydatów zaproponowanych przez Zarząd. Zarząd odpowiada za wybór i mianowanie członków izb odwoławczych.
Przedstawicielem prawnym Urzędu jest dyrektor wykonawczy, który kieruje Urzędem i podlega bezpośrednio Zarządowi i Komitetowi Budżetowemu. Dyrektorowi wykonawczemu pomagają dwaj zastępcy dyrektora wykonawczego.
Budżet Urzędu na 2025 r. wynosi około 480 mln EUR, a liczba stanowisk w planie zatrudnienia - 1 172.
EUIPO dzieli się na kilka funkcjonalnych wydziałów.
Mimo że Izby Odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i systemu zarządzania Urzędu, powstały na podstawie RZTUE jako odrębna jednostka w ramach Urzędu w celu zapewnienia niezależnej kontroli decyzji Urzędu, z możliwością dalszego odwołania się do sądów UE w Luksemburgu.
W skład Izb Odwoławczych wchodzi obecnie prezes, czterech przewodniczących i szesnastu członków, którym pomaga personel prawniczy i administracyjny. Prezes Izb Odwoławczych, przewodniczący i członkowie poszczególnych izb podlegają Zarządowi Urzędu. W izbach odwoławczych pracuje ponad 147 pracowników. Personel jest rozdzielony między pięć poszczególnych Izb; Obszar Operacyjny Izb Odwoławczych, który obejmuje Rejestr, Dział ds. Wsparcia Wiedzy i Informacji oraz Dział ds. Postępowań Spornych); a także Centrum Mediacji EUIPO.
W 2024 r. złożono 2 366 odwołań i doręczono 2 647 decyzji.
Prezes izb odwoławczych przewodniczy prezydium izb odwoławczych, które jest odpowiedzialne za określenie zasad i organizację pracy Izb, wdraża jego decyzje i przypisuje sprawy danej Izbie. Na czele każdej izby odwoławczej stoi przewodniczący. Prezes izb odwoławczych przewodniczy również wielkiej izbie.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej pod adresem:
https://www.euipo.europa.eu/pl
2. OBOWIĄZKI
Członek izby odwoławczej EUIPO ma za zadanie rozpatrywać sprawy i przygotowywać decyzje dotyczące odwołań od decyzji wydanych przez Urząd w pierwszej instancji (w zakresie rozpatrzenia zgłoszenia znaku towarowego lub wzoru, sprzeciwu wobec nich, ich wykreślenia i unieważnienia wzoru), a w najbliższej przyszłości również oznaczeń geograficznych produktów rzemieślniczych i przemysłowych.
Izby odwoławcze orzekają na posiedzeniach w składzie trzyosobowym, przy czym co najmniej dwóch członków składu izby musi posiadać wykształcenie prawnicze. W pewnych szczególnych przypadkach decyzje podejmuje wielka izba. Przewodniczy jej prezes izb odwoławczych lub członek, który musi posiadać wykształcenie prawnicze. Prezes izb odwoławczych oraz przewodniczący i członkowie izb odwoławczych są niezależni. W swoich decyzjach nie są związani żadnymi instrukcjami.
Decyzją prezydium izb odwoławczych członkowie mogą być powołani do jednej izby odwoławczej lub kilku izb odwoławczych.
Z zastrzeżeniem przepisów określanych corocznie przez prezydium izb odwoławczych w odniesieniu do organizacji pracy poszczególnych izb, od każdego członka izb odwoławczych oczekuje się przygotowania około 130 projektów decyzji rocznie i uczestniczenia w charakterze trzeciego członka przy podejmowaniu decyzji w około 130-160 innych sprawach.
W celu wykonywania swoich obowiązków członek otrzymuje wsparcie ze strony personelu prawniczego i administracyjnego.
Członkowie mogą również zostać wezwani do wykonywania innych zadań zgodnych ze swoim mandatem, takich jak prowadzenie wykładów, udział w konferencjach i uczestnictwo w czynnościach służby mediacyjnej.
3. WARUNKI UDZIAŁU
Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury wyboru, przed upływem terminu składania zgłoszeń musi spełnić wszystkie wymienione poniżej warunki:
Warunki ogólne 6
- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystanie z pełni praw obywatelskich,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z przepisami prawa,
- wykazywanie cech charakteru 7 świadczących o predyspozycji do wykonywania powierzonych obowiązków,
- zdolność fizyczna do wykonywania powierzonych obowiązków,
- zdolność do przepracowania całej 5-letniej kadencji, począwszy od przewidywanej daty objęcia obowiązków, przed osiągnięciem wieku emerytalnego ustalonego na koniec miesiąca, w którym kandydat ukończy 66 lat 8 . Przewidywana data objęcia stanowiska to 1 września 2026 r.
Wykształcenie
- wykształcenie na poziomie odpowiadającym ukończonym studiom wyższym, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów, w przypadku gdy studia w normalnym trybie trwają co najmniej cztery lata,
lub
- wykształcenie na poziomie odpowiadającym ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz co najmniej jednoroczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy studia w normalnym trybie trwają co najmniej trzy lata.
Doświadczenie zawodowe 9
- w chwili upływu terminu składania zgłoszeń kandydat ma co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku studiów trzyletnich) nabytego po dniu otrzymania dyplomu ukończenia studiów,
- spośród których co najmniej 10 lat musi być uzyskane w dziedzinie własności intelektualnej.
Znajomość języków obcych
- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (co najmniej na poziomie C1) - język 1,
- znajomość jednego z języków Urzędu na zadowalającym poziomie (co najmniej na poziomie B2) w zakresie niezbędnym do pełnienia obowiązków na tym stanowisku - język 2 10 .
Pięć języków Urzędu to: angielski (EN), francuski (FR), hiszpański (ES), niemiecki (DE) i włoski (IT). Wskazane poziomy odpowiadają europejskiemu systemowi opisu kształcenia językowego 11 .
4. KRYTERIA WYBORU / ATUTY
W celu wyboru najlepiej wykwalifikowanych kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną zastosowane indywidualnie oceniane następujące kryteria:
a) Doświadczenie zawodowe:
- udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu spraw sądowych lub w wykonywaniu równoważnych czynności, zwłaszcza w kontekście własności intelektualnej, przy czym co najmniej 5 lat doświadczenia musi być w dziedzinie znaków towarowych i wzorów,
- udokumentowane doświadczenie w działalności prawnej lub w zakresie prowadzenia sporów sądowych, m.in. w zakresie przygotowywania spraw sądowych lub działań następczych,
- udokumentowane doświadczenie w zakresie jednostek lub organów własności intelektualnej, m.in. w instytucjach lub agencjach UE, krajowych urzędach ds. własności intelektualnej lub innych organizacjach lub przedsiębiorstwach ds. własności intelektualnej.
b) Specjalistyczna wiedza techniczna:
- bardzo dobra znajomość unijnego prawodawstwa i orzecznictwa w zakresie własności intelektualnej,
- bardzo dobra znajomość europejskiego środowiska własności intelektualnej, w tym spraw z zakresu podrabiania towarów i naruszeń,
- znajomość ogólnego prawa, polityk, ram instytucjonalnych i procedur UE,
- wiedza z zakresu mediacji.
c) Znajomość języków:
- doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,
- biegła znajomość języka angielskiego lub niemieckiego (co najmniej na poziomie C1), który może być jednym z wymaganych języków określonych w warunkach uczestnictwa w pkt 3,
- biegła znajomość innego języka Urzędu (EN, FR, DE, IT, ES) (co najmniej na poziomie C1) poza językami wymienionymi w pkt 3 niniejszego ogłoszenia o naborze.
d) Inne doświadczenie i umiejętności:
- wykazana zdolność do pracy w środowisku wielokulturowym lub międzynarodowym.
e) Wykształcenie:
- wykształcenie prawnicze (dyplom studiów uniwersyteckich lub studiów podyplomowych w dziedzinie prawa, jak np. na poziomie magistra prawa lub równoważnym).
Oprócz spełnienia kryteriów wymienionych powyżej kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną ocenieni pod względem następujących wymogów:
f) Umiejętności, w szczególności:
- komunikacja: komunikowanie się w sposób jasny i precyzyjny, zarówno w mowie, jak i na piśmie, oraz zdolność do zawierania konsensusu w celu osiągania wyników,
- analiza i rozwiązywanie problemów: identyfikowanie faktów o znaczeniu krytycznym dla złożonych kwestii oraz opracowywanie kreatywnych i praktycznych rozwiązań,
- wspólna praca: współpraca w zespołach i między organizacjami, z poszanowaniem różnic między poszczególnymi osobami,
- ciągłe uczenie się i rozwój: rozwój i doskonalenie indywidualnych umiejętności i wiedzy o organizacji, z wykorzystaniem zdobytych doświadczeń,
- ustalanie priorytetów i organizacja: elastyczna praca i efektywna organizacja własnych zadań, przewidywanie i ustalanie priorytetów najważniejszych zadań,
- jakość i rezultaty: przyjmowanie osobistej odpowiedzialności za wykonywanie pracy na wysokim poziomie jakości w ramach ustalonych procedur oraz podejmowanie inicjatywy w tym zakresie,
- odporność: utrzymanie skuteczności w pracy pod presją, wykazywanie elastyczności i dostosowywanie się do zmieniającego otoczenia pracy,
- przywództwo: kierowanie i zarządzani ludźmi w celu osiągania wyników.
5. PROCEDURA WYBORU
Ogólne
Nadzór nad przebiegiem procedury naboru będzie sprawował zarząd Urzędu.
Prace przygotowawcze
Podkomisja przygotowawcza powołana przez Zarząd dokona wstępnej oceny zgłoszeń i przeprowadzi rozmowy z kandydatami dysponującymi najlepszymi kwalifikacjami.
Kandydaci, których zgłoszenia zostaną zakwalifikowane jako najlepiej spełniające kryteria wyboru wymienione szczegółowo w pkt 4, mogą zostać poproszeni o potwierdzenie swoich umiejętności językowych oraz udowodnienie swojego doświadczenia zawodowego lub innych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Kandydaci, z którymi skontaktowano się na etapie wyboru wstępnego, niekoniecznie zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Nawiązanie kontaktu może stanowić jeden z etapów wyboru najbardziej odpowiednich kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Podkomisja przygotowawcza powiadomi kandydatów o stanie postępowania zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Zarząd.
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w Alicante 12 . Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie i godzinie rozmowy ustalonej przez podkomisję przygotowawczą. Rozmowa będzie prowadzona w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
W trakcie rozmowy sprawdzone będą wiedza i doświadczenie kandydata w sprawach związanych z docelowymi obowiązkami, aby ocenić jego zdolność do wykonywania powierzonych zadań zgodnie z warunkami wymienionymi w niniejszym ogłoszeniu o naborze.
Kandydaci mogą zostać poproszeni o udział w dodatkowych rozmowach kwalifikacyjnych lub testach, oprócz tych wskazanych powyżej.
Podkomisja przygotowawcza sporządzi sprawozdanie z prac przygotowawczych dla zarządu, które będzie zawierało projekt listy co najmniej sześciu najlepiej wykwalifikowanych kandydatów.
Lista rezerwowa i mianowanie
Zarząd podejmie decyzję o sporządzeniu listy rezerwowej zawierającej cztery nazwiska w kolejności priorytetowej, w celu mianowania dwóch członków izb odwoławczych. Zarząd przyjmie listę czterech kandydatów, którzy zostaną umieszczeni na liście rezerwowej i podejmie decyzję o powołaniu dwóch członków spośród kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej.
Umieszczenie na liście rezerwowej nie gwarantuje zatrudnienia. Lista rezerwowa będzie ważna do czasu objęcia obowiązków przez dwóch mianowanych kandydatów.
6. WARUNKI ZATRUDNIENIA
Wyłonieni kandydaci zostaną mianowani przez zarząd Urzędu na 5-letnią kadencję. Uwaga: kandydat musi być w stanie pełnić swoją funkcję przez całą 5-letnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. przed końcem miesiąca, w którym kandydat ukończy 66 lat 13 od dnia przedstawienia propozycji i wyrażenia zgody na podjęcie służby.
Mianowanemu kandydatowi zostanie zaproponowana umowa na czas określony zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 14 w kategorii AD i grupie zaszeregowania 11.
Wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi obecnie 12 531,47 EUR. Oprócz wynagrodzenia przysługują dodatki, w zależności od stanu cywilnego i dzieci na utrzymaniu. Ponadto osoba zatrudniona otrzyma rozmaite dodatki związane z przeprowadzką i podróżami oraz ubezpieczenie od wypadków, chorobowe i emerytalne. Od wynagrodzenia zostanie pobrany podatek UE i inne potrącenia przewidziane w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Wynagrodzenie jest zwolnione z jakichkolwiek podatków krajowych. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą nieodpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante.
Kadencja członka izby odwoławczej wyłonionego w niniejszej procedurze naboru może być przedłużona na kolejne 5-letnie okresy na podstawie art. 166 ust. 5 RZTUE lub do osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli wiek ten zostanie osiągnięty w trakcie nowej kadencji, po uprzedniej pozytywnej ocenie pracy członka dokonanej przez Zarząd, po konsultacji z prezesem izb odwoławczych. Po pierwszym przedłużeniu kadencji, po uprzedniej konsultacji z przewodniczącym izb odwoławczych, Zarząd Urzędu może przeklasyfikować członka do grupy funkcyjne AD 12.
Stosunek pracy zakończy się wraz z upływem kadencji albo na wniosek mianowanego kandydata za 3-miesięcznym wypowiedzeniem.
Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów
Zgodnie z art. 166 ust. 7 RZTUE członkowie izb odwoławczych są niezależni. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami. Członkowie w pełni poświęcą się wypełnianiu swoich obowiązków, a ich działaniem nie kierują interesy osobiste, narodowe ani jakiekolwiek zewnętrzne wpływy. Nie mogą zostać odwołani ze stanowiska, chyba że zaistnieje do tego poważna podstawa i Trybunał Sprawiedliwości - w ramach procedury określonej w art. 166 ust. 6 RZTUE - podejmie taką decyzję.
Mianowani członkowie zostaną zatem poproszeni o złożenie oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i w interesie publicznym, oraz o złożenie oświadczenia dotyczącego wszelkich interesów, które mogłyby zostać uznane za naruszające ich niezależność. Kandydaci muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń w swoim zgłoszeniu.
Ze względu na szczególny charakter zadań od zgłaszających wymagać się będzie podpisania oświadczenia dotyczącego ich przeszłych, obecnych lub przewidywalnych interesów, które mogłyby wpływać na ich niezależność.
7. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ
Kandydaci muszą skorzystać z formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Urzędu:
https://www.euipo.europa.eu/en/about-us/the-office/who-we-are/employer-of-choice/vacancies.
Zgłoszenia należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:
MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.
Zgłoszenia muszą wpłynąć do Urzędu przed północą czasu obowiązującego w Alicante (CET) w dniu 7 stycznia 2026 r.
Należy pamiętać o dokładnym wypełnieniu wszystkich pól formularza. Niepełny formularz zgłoszeniowy (np. zawierający uwagi typu "zob. CV lub list motywacyjny w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. pkt 5 "Procedura wyboru") będą również poproszeni o przedstawienie przed rozmową dowodów poświadczających spełnienie wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie wymienione w zgłoszeniu:
- kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),
- kopii dyplomów,
- kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 3.
Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Uwaga: kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.
8. RÓWNOŚĆ SZANS
Urząd stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Jako organ odpowiedzialny za organizację naboru Urząd zapewnia przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 15 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.
10. ODWOŁANIE
Jeżeli kandydat uważa, że z daną decyzją wiążą się niekorzystne dla niego skutki, może wnieść skargę na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego, kierując ją na następujący adres:
EUIPO - European Union Intellectual Property Office
Talent Management Department
Avenida de Europa, 4
03008 Alicante
HISZPANIA
Kandydaci mogą również wnieść odwołanie do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego, przesyłając je na następujący adres:
General Court
Rue du Fort Niedergrünewald
2925 Luxembourg
LUKSEMBURG
Informacje na temat sposobu wnoszenia odwołania znajdują się na stronie internetowej Sądu Unii Europejskiej:
https://curia.europa.eu/jcms/jcms/Jo2_7033/pl/.
11. DALSZE INFORMACJE
Wszelkie dodatkowe informacje lub wiadomości dla Urzędu, podkomisji przygotowawczej lub Zarządu dotyczące niniejszej procedury naboru należy przesyłać na następujący adres e-mail:
MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.
Kandydatom przypomina się, że prace podkomisji przygotowawczej są poufne. Kandydatom zabrania się nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu w jakiejkolwiek formie z członkami tej komisji bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.
Uwagi:
Jakiekolwiek nawiązanie w niniejszym ogłoszeniu do osoby płci męskiej oznacza również nawiązanie do osoby płci żeńskiej.
W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi ogłoszenia właściwą wersją jest wersja angielska.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.6341 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze - Członek Izby Odwoławczej (EXT/25/42/AD 11/BOA_Member) |
| Data aktu: | 26/11/2025 |
| Data ogłoszenia: | 26/11/2025 |