Ogłoszenie o naborze PE/324/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Zewnętrznej Unii - Dyrekcja ds. Regionów

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/324/2025/S
DYREKTOR (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Polityki Zewnętrznej Unii - Dyrekcja ds. Regionów
(C/2025/611)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora/ dyrektorki (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Zewnętrznej Unii - Dyrekcja ds. Regionów, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor/dyrektorka będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor/dyrektorka będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https://www.enic-naric.net/.

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:
minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym
i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków
Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę, komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

środę 12 marca 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF i w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/324/2025/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/324/2025/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI ZEWNĘTRZNEJ UNII DYREKCJA DS. REGIONÓW

GŁÓWNE ZADANIA

Kierowanie pracą działów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy, a także zarządzanie personelem i zapewnianie ogólnej organizacji dyrekcji;
wspieranie i koordynowanie działów wspierających przewodniczących i członków 45 delegacji Parlamentu Europejskiego;
dbanie o stosowanie przez delegacje spójnego podejścia w ich pracach, podczas posiedzeń i posiedzeń międzyparlamentarnych oraz w ich komunikacji;
wspieranie i koordynowanie prac Konferencji Przewodniczących Delegacji;
nadzorowanie organizacji Zgromadzenia Parlamentarnego Unii dla Śródziemnomorza i jego organów, Zgromadzenia Parlamentarnego Partnerstwa UE-Zjednoczone Królestwo i jego organów, Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE, jego zgromadzeń regionalnych i innych organów, Europejsko-Latynoamerykańskiego Zgromadzenia Parlamentarnego (EUROLAT) i jego organów oraz Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest i jego organów;
udział we wszystkich posiedzeniach organów politycznych Parlamentu (Konferencja Przewodniczących, Konferencja Przewodniczących Komisji, Konferencja Przewodniczących Delegacji) i w wewnętrznych posiedzeniach koordynacyjnych w obrębie dyrekcji generalnej;
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ  DS.

EUROPY: ROZSZERZENIE, EUROPA ZACHODNIA I WSPÓŁPRACA W RAMACH WYMIARU PÓŁNOCNEGO

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych zajmujących się rozszerzeniem, państwami Europy Zachodniej i współpracą w ramach Wymiaru Północnego, w tym organizowanie posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących polityki rozszerzenia, sytuacji w Europejskim Obszarze Gospodarczym, stosunków ze Szwajcarią, z krajami Północy i w związku z innymi kwestiami wewnętrznymi;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego dla państw Europy Zachodniej i państw współpracujących w ramach Wymiaru Północnego;
utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.

DZIAŁ  DS.

AZJI, AUSTRALII I NOWEJ ZELANDII

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych zajmujących się państwami Azji, Australią i Nową Zelandią, w tym organizacja posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących państw Azji, Australii i Nowej Zelandii oraz w związku z innymi tematami wewnętrznymi;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego dla państw Azji Środkowej, w tym dla Mongolii, Australii, Nowej Zelandii, a także dla Półwyspu Koreańskiego i Afganistanu, oraz pełnienie funkcji sekretariatu dwóch delegacji międzyparlamentarnych;
utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.

DZIAŁ  DS.

KRAJÓW EUROMED I BLISKIEGO WSCHODU

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych zajmujących się krajami basenu Morza Śródziemnego i Zatoki Perskiej, w tym organizacja posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących regionu Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej oraz odnośnych krajów, w szczególności w kontekście trzech wspólnot politycznych Maghrebu, Lewantu i Półwyspu Arabskiego;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego dla krajów basenu Morza Śródziemnego i Zatoki Perskiej;
utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.

DZIAŁ  DS.

AMERYKI ŁACIŃSKIEJ

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych zajmujących się państwami Ameryki Łacińskiej, w tym organizacja posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących Ameryki Łacińskiej i w związku z innymi kwestiami wewnętrznymi, a także w sporządzaniu sprawozdań dla Komisji Spraw Zagranicznych i dla Europejsko-Latynoamery- kańskiego Zgromadzenia Parlamentarnego;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego dla państw Ameryki Łacińskiej;
utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.

DZIAŁ  DS.

EUROPY: PARTNERSTWO WSCHODNIE I ROSJA

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych zajmujących się państwami Partnerstwa Wschodniego i Rosją, w tym organizacja posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
wspieranie Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest, delegacji ds. stosunków z różnymi państwami Partnerstwa Wschodniego (Białoruś, Mołdawia, kraje Kaukazu Południowego i Ukraina) oraz Delegacji Parlamentu Europejskiego ds. Stosunków z Rosją;
organizowanie corocznej sesji zwyczajnej Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest oraz posiedzeń jego organów politycznych (komisji, grup roboczych i Prezydium);
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących Partnerstwa Wschodniego i Rosji oraz w związku z innymi kwestiami wewnętrznymi;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego dla państw Partnerstwa Wschodniego i Rosji;
utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.

DZIAŁ  DS.

AFRYKI, KARAIBÓW I PACYFIKU

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych zajmujących się państwami Afryki, Karaibów i Pacyfiku (AKP), w tym organizacja posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
udzielanie wsparcia i organizowanie czterech sesji Zgromadzenia Parlamentarnego OACPS-UE (umowa o partnerstwie między Unią Europejską a członkami Organizacji Państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku) oraz wspieranie stałych delegacji Parlamentu Europejskiego zajmujących się regionami Afryki, Karaibów i Pacyfiku;
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących praw kobiet i równouprawnienia płci oraz w związku z innymi kwestiami wewnętrznymi;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego dla państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku;
współpraca z misjami dyplomatycznymi AKP akredytowanymi przy Unii Europejskiej, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.

DZIAŁ  DS.

STOSUNKÓW TRANSATLANTYCKICH I GLOBALNEGO ŁADU

Pełnienie funkcji sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych ds. stosunków ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki (D-US) i Kanadą (D-CA), w tym organizacja posiedzeń delegacji, posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli/Strasburgu i w państwach trzecich;
wspieranie posłów do Parlamentu Europejskiego w wykonywaniu obowiązków przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji, jak również Gabinetu Przewodniczącego w zajmowaniu się zagadnieniami politycznymi i administracyjnymi w zakresie kompetencji działu;
udzielanie posłom wsparcia strategicznego i technicznego w analizowaniu, przygotowywaniu i działaniach następczych w odniesieniu do dossier dotyczących stosunków transatlantyckich i globalnego ładu G-7 i G-20 oraz w związku z innymi kwestiami wewnętrznymi;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego Parlamentu Europejskiego w stosunkach transatlantyckich (Kanada i Stany Zjednoczone) i dla organizacji globalnego ładu;
współpraca z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej, w tym współpraca z Biurem Kontaktowym Parlamentu przy Kongresie Stanów Zjednoczonych w Waszyngtonie, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami UE i obywatelami, w tym ze społeczeństwem obywatelskim, środowiskiem akademickim i prasą specjalistyczną;
wnoszenie wkładu w prace grup roboczych i inne kwestie horyzontalne w ramach dyrekcji generalnej.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwa członkowskie Unii Europejskiej to Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Ibid.
10 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.611

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/324/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Zewnętrznej Unii - Dyrekcja ds. Regionów
Data aktu: 26/02/2025
Data ogłoszenia: 26/02/2025