SPIS TREŚCI
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?
3.1. Warunki ogólne
3.2. Warunki szczegółowe - języki
3.3. Warunki szczegółowe - wykształcenie i doświadczenie 4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?
4.1. Opis etapów konkursu
4.2. Języki używane w konkursie
4.3. Etapy konkursu
4.3.1. Składanie zgłoszeń
4.3.2. Testy
4.3.3. Ocena testów i kontrola spełniania warunków udziału
4.3.4. Sporządzenie listy rezerwowej
5.
6.
RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O
POTRZEBACH
INFORMACJE NA TEMAT MIEJSCA ZATRUDNIENIA W PRZYPADKU REKRUTACJI W
ORAZ NA TEMAT PRZENIESIENIA
ZAŁĄCZNIK I. Przepisy ogólne
ZAŁĄCZNIK II. Typowe zadania
ZAŁĄCZNIK III. Przykładowe minimalne kwalifikacje
1.
POSTANOWIENIA
a) Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia listy rezerwowej, z której Parlament Europejski, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej i Europejski Trybunał Obrachunkowy będą mogły rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa zaszeregowania AD 7).
b) Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami, w tym załącznikiem I "Przepisy ogólne", stanowi prawnie wiążące zasady tego konkursu.
c) EPSO stara się stosować język neutralny płciowo i włączający. Wszelkie odniesienia do osoby określonej płci należy rozumieć jako odniesienia do osoby dowolnej płci.
d) Pożądana liczba laureatów:
238.
2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
Typowe obowiązki zatrudnionych laureatów konkursu opisano w załączniku II.
3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?
Kandydat musi spełniać wszystkie ogólne i szczegółowe warunki udziału (zob. sekcje 3.1-3.3) w dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń.
3.1. Warunki ogólne
Kandydat musi:
1. posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystać z pełni praw obywatelskich;
2. mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z przepisami prawa; oraz
3. mieć odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
3.2. Warunki szczegółowe - języki
Kandydat musi znać przynajmniej dwa języki urzędowe UE, zgodnie z sekcją 4.2.
3.3. Warunki szczegółowe - wykształcenie i doświadczenie
a) Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w załączniku III.
b) Aby wziąć udział w konkursie, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:
(i) mieć ukończone studia wyższe trwające co najmniej trzy lata, potwierdzone dyplomem w jednej z dziedzin wymienionych w sekcji 3.3 lit. c), oraz co najmniej sześcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe, zdobyte po wydaniu ostatecznej decyzji o przyznaniu tego dyplomu;
(ii) mieć ukończone studia wyższe trwające co najmniej cztery lata, potwierdzone dyplomem w jednej z dziedzin wymienionych w sekcji 3.3 lit. c), oraz co najmniej pięcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe, zdobyte po wydaniu ostatecznej decyzji o przyznaniu tego dyplomu.
Wymóg dotyczący wykształcenia, o którym mowa w tym podpunkcie, zostanie uznany za spełniony również w przypadku, gdy kandydat ukończył studia drugiego lub trzeciego stopnia (magisterskie, doktoranckie lub równoważne 1 ) w jednej z dziedzin wymienionych w sekcji 3.3 lit. c), niezależnie od dziedziny wcześniejszych studiów,
(iii) mieć ukończone studia wyższe trwające co najmniej trzy lata, potwierdzone dyplomem w dziedzinie innej niż wymienione w sekcji 3.3 lit. c), oraz co najmniej siedmioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe, zdobyte po wydaniu ostatecznej decyzji o przyznaniu tego dyplomu.
c) Dyplom, o którym mowa w sekcji 3.3 lit. b) ppkt (i) i (ii), zostanie uwzględniony, jeżeli został uzyskany w co najmniej jednej z następujących dziedzin:
(i) sztuczna inteligencja (AI), uczenie maszynowe, nauka o danych, analityka danych, inżynieria danych;
(ii) zarządzanie danymi, administrowanie danymi, zarządzanie informacją, zarządzanie wiedzą;
(iii) ekonomia, ekonometria, finanse, rachunkowość, nauki aktuarialne, zarządzanie przedsiębiorstwami, analiza biznesowa, analityka biznesowa;
(iv) inżynieria (specjalizacja w zakresie danych lub IT), inżynieria komputerowa, nauki o komputerach, technologie informacyjno-komunikacyjne, informatyka, nauka o informacji, systemy informacyjne;
(v) prawo, studia europejskie, stosunki międzynarodowe, nauki polityczne, administracja publiczna;
(vi) matematyka, statystyka.
d) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w sekcji 3.3 lit. b) ppkt (i), (ii) i (iii), zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli odpowiada co najmniej jednej z kategorii obowiązków wymienionych w załączniku II.
4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?
4.1. Opis etapów konkursu
Konkurs składa się z następujących etapów:
- składanie zgłoszeń (zob. sekcja 4.3.1),
- testy: testy z zakresu rozumienia i analizy, test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu ("test MCQ związany z dziedziną konkursu") oraz esej na temat kwestii związanych z UE ("esej EUFTE") (zob. sekcja 4.3.2),
- ocena testów i kontrola spełniania warunków udziału w konkursie (zob. sekcja 4.3.3),
- sporządzenie listy rezerwowej (zob. sekcja 4.3.4).
4.2. Języki używane w konkursie
a) Regulamin pracowniczy 2 stanowi, że na urzędnika może zostać powołany jedynie ten, kto wykazuje biegłą znajomość jednego z języków UE oraz zadowalającą znajomość innego języka UE w zakresie niezbędnym do wykonywania swoich obowiązków.
b) W związku z tym kandydaci biorący udział w tym konkursie muszą znać biegle (na poziomie co najmniej C1) co najmniej jeden z 24 języków urzędowych UE oraz zadowalająco (na poziomie co najmniej B2) inny język wybrany spośród pozostałych 23 języków urzędowych UE. Wskazane minimalne poziomy dotyczą każdej umiejętności językowej (słuchanie, czytanie, porozumiewanie się, wypowiedź ustna i pisanie) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odpowiadają poziomom opisanym w europejskim systemie opisu kształcenia językowego 3 .
c) Dla ułatwienia języki te będą określane jako "język 1" i "język 2".
d) Na różnych etapach konkursu języki będą stosowane zgodnie z tabelą 1.
Tabela 1
| Etap konkursu | Testy | Język |
| Składanie zgłoszeń | - | Dowolny spośród 24 języków urzędowych UE |
| Testy | Testy z zakresu rozumienia i analizy | Język 1 |
| Test MCQ związany z dziedziną konkursu | Język 2 | |
| Esej EUFTE | Język 2 |
e) Kandydaci muszą wskazać swój wybrany język testów w formularzu zgłoszeniowym.
4.3. Etapy konkursu
4.3.1. Składanie zgłoszeń
a) Aby zgłosić się do konkursu, trzeba mieć konto kandydata.
b) Kandydaci mogą składać zgłoszenia wyłącznie przez internet na stronie EPSO 4 i muszą je wysłać do:
16 grudnia 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Luksemburgu.
c) Wysyłając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji 3 "Czy spełniam warunki udziału?". Za wypełnienie i wysłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat. Po upływie terminu zgłoszeń kandydat nie może wprowadzać żadnych zmian do swojego zgłoszenia.
d) Do 16 grudnia 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Luksemburgu kandydat będzie musiał załadować zeskanowaną kopię ważnego dowodu tożsamości lub paszportu.
e) Do 20 marca 2026 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Luksemburgu kandydat będzie musiał załadować zeskanowane kopie wszystkich pozostałych dokumentów potwierdzających informacje podane w zgłoszeniu.
f) Na stronie EPSO poświęconej temu konkursowi wyjaśniono, jak załadować dokumenty.
4.3.2. Testy
a) Uwagi ogólne
(i) Wszyscy kandydaci, którzy wysłali swoje zgłoszenia w terminie wskazanym w sekcji 4.3.1 lit. b), zostaną zaproszeni do serii określonych poniżej testów. Należy pamiętać, że kolejność przeprowadzania testów może różnić się od kolejności, w jakiej są one wymienione w tym ogłoszeniu o konkursie.
(ii) Testy będą przeprowadzane i nadzorowane (monitorowane) zdalnie. EPSO poinformuje kandydatów o warunkach przeprowadzania testów najpóźniej w zaproszeniach na testy.
(iii) Jeżeli kandydat nie weźmie udziału w jednym lub kilku testach lub nie ukończy jednego lub kilku z tych testów, jak określono w niniejszym ogłoszeniu lub w instrukcjach przekazanych kandydatom, jego udział w konkursie zakończy się (zob. sekcja 5 Przepisów ogólnych).
b) Testy z zakresu rozumienia i analizy
(i) Testy z zakresu rozumienia i analizy to testy wielokrotnego wyboru sprawdzające umiejętności rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego. Zostaną one zorganizowane zgodnie z tabelą 2.
Tabela 2
| Testy | Język | Liczba pytań | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
| Test sprawdzający rozumienie tekstu pisanego | 20 pytań | 35 minut | od 0 do 20 | 10/20 | |
| Test sprawdzający operowanie danymi liczbowymi | 10 pytań | 20 minut | od 0 do 10 | Łączne wymagane minimum punktów w testach sprawdzających operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne: 10/20 | |
| Test sprawdzający myślenie abstrakcyjne | Język 1 | 10 pytań | 10 minut | od 0 do 10 |
(ii) Aby przejść do kolejnego etapu konkursu (zob. sekcja 4.3.3), kandydat musi uzyskać:
- co najmniej 10/20 punktów w teście sprawdzającym rozumienie tekstu pisanego oraz
- łącznie co najmniej 10/20 punktów w teście sprawdzającym operowanie danymi liczbowymi i teście sprawdzającym myślenie abstrakcyjne.
Tabela 3
| Test | Język | Liczba pytań | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
| Test MCQ związany z dziedziną konkursu | Język 2 | 30 pytań | 40 minut | od 0 do 30 | 15/30 |
(ii) Aby przejść do kolejnego etapu konkursu (zob. sekcja 4.3.3), kandydat musi uzyskać:
- co najmniej 15/30 punktów oraz
- należeć do kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów.
d) Esej EUFTE
(i) Esej EUFTE ma na celu ocenę kompetencji kandydatów w zakresie komunikacji pisemnej. Zostanie on zorganizowany zgodnie z tabelą 4.
Tabela 4
| Test | Język | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
| Esej EUFTE | Język 2 | 40 minut | od 0 do 10 | 5/10 |
(ii) Kandydaci będą musieli rozwiązać zadania testowe w oparciu o dokumenty związane z kwestiami UE. Dokumenty zostaną udostępnione na stronie internetowej EPSO przed datą testu. Podczas testu kandydaci otrzymają te same dokumenty, wraz z opartymi na nich zadaniami.
(iii) Esej EUFTE nie jest ani testem językowym, ani testem wiedzy merytorycznej. Ocena będzie oparta na konkretnych kryteriach opublikowanych na stronie internetowej EPSO 5 .
4.3.3. Ocena testów i kontrola spełniania warunków udziału
a) Uwagi ogólne
(i) Wyniki testów zostaną wykorzystane zgodnie z tabelą 5.
Tabela 5
| Test | Wykorzystanie wyników testów |
| Testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne | Testy zostaną ocenione, aby sprawdzić, czy kandydat uzyskał wymagane minimum punktów. |
| Test MCQ związany z dziedziną konkursu | Wyniki kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum punktów, zostaną wykorzystane do stworzenia rankingu. |
| Esej EUFTE | Test zostanie oceniony, aby sprawdzić, czy kandydat uzyskał wymagane minimum punktów. |
(ii) Jeżeli kandydat nie weźmie udziału we wszystkich testach lub nie ukończy wszystkich testów (zob. sekcja 4.3.2 powyżej i sekcja 5 Przepisów ogólnych), udzielone przez niego odpowiedzi i rozwiązane przez niego zadania nie będą sprawdzane i nie zostanie on objęty kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie.
(iii) Jeżeli w jednym z testów kandydat nie uzyska wymaganego minimum punktów, jego udział w konkursie zakończy się. Dalsze udzielone przez tego kandydata odpowiedzi i rozwiązane przez niego zadania nie będą sprawdzane i nie zostanie on objęty kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie.
(iv) Kandydaci zostaną powiadomieni o wynikach testów dopiero po zakończeniu konkursu (zob. sekcja 4.3.4 lit. d)), niezależnie od etapu, do jakiego udało im się zakwalifikować.
b) Ocena testów z zakresu rozumienia i analizy oraz testu MCQ związanego z dziedziną konkursu
(i) Testy z zakresu rozumienia i analizy będą oceniane w pierwszej kolejności. Ocena ta zostanie przeprowadzona tylko w odniesieniu do kandydatów, którzy ukończyli wszystkie wymagane testy (zob. sekcja 4.3.2).
(ii) Następnie ocenione zostaną testy MCQ związane z dziedziną konkursu tych kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum w testach z zakresu rozumienia i analizy.
(iii) Kandydaci, którzy uzyskali wymagane minimum punktów w teście MCQ związanym z dziedziną konkursu, zostaną umieszczeni w rankingu w porządku malejącym według ich wyników. Ranking ten zostanie wykorzystany do wyłonienia kandydatów, których esej EUFTE zostanie oceniony i którzy zostaną objęci kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie (zob. sekcja 4.3.3 lit. c)).
c) Ocena esejów EUFTE i kontrola spełniania warunków udziału w konkursie
(i) Ocena esejów EUFTE i kontrola spełniania warunków udziału w konkursie (kontrola zgodnie z ppkt (ii) poniżej) zostaną przeprowadzone równolegle, w odniesieniu do ograniczonej liczby kandydatów w porządku malejącym według rankingu, o którym mowa w sekcji 4.3.3. lit. b) ppkt (iii). Liczba ta będzie zasadniczo maksymalnie półtora raza większa niż pożądana liczba laureatów. Komisja konkursowa może ją jednak zwiększyć, aby uwzględnić kandydatów z jednakowym wynikiem.
(ii) Kontrola spełniania warunków udziału w konkursie obejmuje sprawdzenie, czy kandydat spełnia warunki udziału określone w sekcji 3 ("Czy spełniam warunki udziału?"). Komisja konkursowa zdecyduje, czy kandydat spełnia warunki udziału w konkursie, po porównaniu a) informacji podanych w formularzu zgłoszeniowym oraz b) dokumentów przedstawionych przez kandydata zgodnie z sekcją 2.4 pkt 1, 2 i 3 Przepisów ogólnych w celu potwierdzenia tych informacji.
(iii) Jeżeli kandydat nie znajdzie się wśród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów zgodnie z ppkt (i) powyżej, jego udział w konkursie zakończy się. Esej EUFTE tego kandydata nie będzie sprawdzany i kandydat nie zostanie objęty kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie.
4.3.4. Sporządzenie listy rezerwowej
a) Po zakończeniu procedur, o których mowa w sekcji 4.3.3 lit. c), komisja konkursowa umieści na liście rezerwowej nazwiska kandydatów, którzy (i) uzyskali wymagane minimum punktów w każdym z testów i najwyższą liczbę punktów w teście MCQ związanym z dziedziną konkursu wśród kandydatów, o których mowa w sekcji 4.3.3 lit. c) ppkt (i), oraz (ii) spełniają warunki udziału w konkursie. Listę rezerwową sporządza się w porządku malejącym według rankingu, o którym mowa w sekcji 4.3.3 lit. b) ppkt (iii), do momentu osiągnięcia pożądanej liczby laureatów lub wyczerpania listy kandydatów spełniających kryteria określone w niniejszym podpunkcie.
b) Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową.
c) Nazwiska na liście rezerwowej zostaną podane w kolejności alfabetycznej. Lista rezerwowa zostanie udostępniona służbom prowadzącym rekrutację.
d) Kandydaci zostaną powiadomieni o uzyskanych wynikach (testu lub oceny spełnienia warunków udziału w konkursie), chyba że udzielone przez nich odpowiedzi lub rozwiązane przez nich zadania nie zostały sprawdzone lub kandydaci nie zostali poddani kontroli spełniania warunków udziału w konkursie z powodów wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.
e) Umieszczenie na liście rezerwowej nie daje kandydatom żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.
5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
a) EPSO dokłada starań, aby stosować politykę równości szans wobec wszystkich kandydatów.
b) Kandydaci, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszeni są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym i skorzystanie z procedury wystąpienia o racjonalne dostosowania opisanej na stronie internetowej EPSO 6 . Po przeanalizowaniu wniosku i odpowiednich dokumentów potwierdzających EPSO może w razie konieczności przyznać racjonalne dostosowania.
6. INFORMACJE NA TEMAT MIEJSCA ZATRUDNIENIA W PRZYPADKU REKRUTACJI W LUKSEMBURGU ORAZ NA TEMAT PRZENIESIENIA
a) Laureaci, którzy znaleźli się na liście rezerwowej, będą zatrudniani w charakterze urzędników w okresie próbnym na stanowiska w Luksemburgu.
b) Art. 29 ust. 1 lit. a) ppkt (i) i lit. b) regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej stanowi, że w dowolnym momencie swojej kariery zawodowej urzędnicy mogą ubiegać się o przeniesienie w ramach tej samej instytucji lub agencji UE lub do innej instytucji lub agencji UE.
c) Kandydaci powinni jednak pamiętać, że w interesie służby:
(i) podczas pierwszych trzech lat pracy od zatrudnienia w charakterze urzędnika w okresie próbnym przeniesienie do innej instytucji lub agencji UE niezwiązane ze zmianą miejsca zatrudnienia będzie możliwe jedynie w wyjątkowych, należycie uzasadnionych przypadkach;
(ii) podczas pierwszych czterech lat pracy od zatrudnienia w charakterze urzędnika w okresie próbnym przeniesienie w ramach tej samej instytucji lub agencji UE, lub do innej instytucji lub agencji UE, związane ze zmianą miejsca zatrudnienia będzie możliwe jedynie w wyjątkowych, należycie uzasadnionych przypadkach.
d) Należy również zauważyć, że każde takie przeniesienie między instytucjami lub agencjami UE będzie uzależnione od zgody instytucji lub agencji zatrudnienia urzędnika oraz instytucji lub agencji, do której zamierza on się przenieść.
e) Aby móc wykonywać swoje obowiązki w optymalnych warunkach, nowo zatrudnieni urzędnicy muszą mieć możliwość jak najskuteczniej zintegrować się z kulturą i środowiskiem pracy miejsca zatrudnienia oraz instytucji lub agencji UE, która ich zatrudnia.
f) Ponadto zatrudniające instytucje lub agencje UE inwestują zasoby we wprowadzenie w obowiązki i przeszkolenie nowych urzędników oraz w pomaganie im w integracji zarówno w pracy, jak i w miejscu zatrudnienia. Należy zatem zapewnić pewną ciągłość i przewidywalność obsadzania stanowisk przez nałożenie na nowo zatrudnionych urzędników obowiązku przepracowania minimalnego okresu zarówno w zatrudniającej instytucji lub agencji UE, jak i w miejscu zatrudnienia.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.5881 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/426/25 - Administratorzy (AD 7) w dziedzinie zarządzania danymi i wiedzy w zakresie danych |
| Data aktu: | 11/11/2025 |
| Data ogłoszenia: | 11/11/2025 |