Ogłoszenie o naborze PE/331/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Personelu - Dyrekcja ds. Administrowania Zasobami Kadrowymi (Dyrekcja B)

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/331/2025/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Personelu - Dyrekcja ds. Administrowania Zasobami Kadrowymi (Dyrekcja B)

(C/2025/2286)

(Dz.U.UE C z dnia 15 kwietnia 2025 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Personelu, Dyrekcja ds. Administrowania Zasobami Kadrowymi, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektor generalną 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektor generalnej, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie: https://www.enic-naric.net/.

ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:
minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym
i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
iii)
Znajomość języków

Wymagana jest gruntowna znajomość (minimalny poziom: C1) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość (minimalny poziom: B2) przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Znajomość języków określono w europejskim systemie opisu kształcenia językowego. Można się z nim zapoznać pod adresem: https://europa.eu/europass/common-european-framework-reference-language-skills

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 2 maja 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF i w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/331/2025/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/331/2025/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. PERSONELU

DYREKCJA DS. ADMINISTROWANIA ZASOBAMI KADROWYMI

GŁÓWNE ZADANIA
kierowanie pracą działów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy, a także zarządzanie personelem i zapewnianie ogólnej organizacji dyrekcji,
kierowanie polityką kadrową i jej koordynowanie w dziedzinie uprawnień indywidualnych, wynagrodzeń, obsługi pracowników i akredytowanych asystentów parlamentarnych, podróży służbowych, emerytur i rent oraz ubezpieczeń społecznych, rekrutacji stażystów, czasu pracy i żłobków,
zapewnianie skutecznego i ukierunkowanego na indywidualne potrzeby pracowników zarządzania administracyjnego, z poszanowaniem obowiązujących zasad i uwzględnieniem dostępnych środków budżetowych,
zarządzanie projektami związanymi z administrowaniem zasobami kadrowymi,
udział w pracach komitetów lub grup roboczych w samej dyrekcji generalnej i międzydyrekcyjnych, na forach międzyinstytucjonalnych itp., oraz reprezentowanie dyrekcji i, w stosownych przypadkach, dyrekcji generalnej,
wykonywanie uprawnień organu powołującego i subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,

DZIAŁ DS. UPRAWNIEŃ INDYWIDUALNYCH

ustalanie indywidualnych uprawnień urzędników i innych pracowników w związku z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zmianą ich sytuacji rodzinnej oraz zarządzanie tymi uprawnieniami,
określanie indywidualnych uprawnień urzędników i innych pracowników w momencie odejścia ze służby lub zmiany miejsca pracy oraz zarządzanie tymi uprawnieniami,
przeprowadzanie kontroli decyzji i danych wprowadzonych do portalu HRM,
określanie indywidualnych uprawnień emerytów i rencistów oraz zarządzanie tymi uprawnieniami,
określanie uprawnień przewidzianych w załączniku X do regulaminu pracowniczego w przypadku pracowników pełniących służbę w państwie trzecim oraz zarządzanie tymi uprawnieniami,
zarządzanie uprawnieniami oddelegowanych urzędników,
zarządzanie zwrotem kosztów transportu dzieci uczęszczających do szkół europejskich typu I, zarządzanie składkami na czesne dzieci uczęszczających do szkoły europejskiej typu II,
przygotowywanie i rejestrowanie decyzji dotyczących dodatków funkcyjnych, z tytułu pracy zmianowej, nadgodzin i podróży,

DZIAŁ DS. WYNAGRODZEŃ

obliczanie/rejestrowanie wynagrodzeń i dodatków urzędników, pracowników zatrudnionych na czas określony, pracowników kontraktowych i asystentów parlamentarnych,
przeprowadzanie kontroli danych wprowadzonych do aplikacji NAP, która co miesiąc oblicza wynagrodzenie personelu i automatycznie odzwierciedla wszelkie aktualizacje indywidualnych uprawnień każdej osoby,
interpretowanie decyzji organu powołującego, które mają wpływ na wynagrodzenia,
weryfikowanie wyników odzwierciedlonych w płacach,
zarządzanie zaliczkami na poczet wynagrodzeń i potrąceniami,
wydawanie zaświadczeń dotyczących wynagrodzeń,
zarządzanie częścią wynagrodzenia pracownika za granicą,
ustalanie i wypłacanie rocznych kosztów podróży, rozpoczęcia służby, przeniesienia i zakończenia służby,
dokonywanie zajęcia wynagrodzenia / cesji wynagrodzenia pracowników,
zarządzanie pomocą społecznofinansową zgodnie z art. 76 regulaminu pracowniczego odnoszącym się do przyznawania dotacji, pożyczek lub zaliczek pracownikom znajdującym się w szczególnie trudnej sytuacji finansowej,

DZIAŁ WYJAZDÓW SŁUŻBOWYCH

rozliczanie wyjazdów służbowych i wypłacanie odpowiednich kwot personelowi Parlamentu Europejskiego, innym pracownikom, akredytowanym asystentom parlamentarnym i stażystom posłów,
generowanie i zatwierdzanie poleceń wyjazdu służbowego, w stosownych przypadkach,
świadczenie wysokiej jakości usług dla klientów działu i zarządzanie relacjami z interesariuszami,
dbanie o jakość rozliczeń dotyczących wyjazdów służbowych poprzez przeprowadzanie regularnych, cotygodniowych kontroli ex ante,
utrzymanie ram prawnych wyjazdów służbowych, dbanie o to, by pozostały one ekologiczne, praktyczne, nowoczesne i zharmonizowane,
dbanie o należyte zarządzanie budżetem i finansami w liniach budżetowych związanych z wyjazdami służbowymi i rachunkami zaliczkowymi,
zapewnienie solidnego, nowoczesnego i przyjaznego dla użytkownika środowiska informatycznego poświęconego wyjazdom służbowym,
ścisłe współpracowanie z biurem podróży Parlamentu Europejskiego i Działem ds. Organizowania Podróży DG ds. Finansów w kwestiach związanych z podróżami,
zarządzanie programem firmowych kart kredytowych i ubezpieczeniem Parlamentu Europejskiego związanym z wyjazdami służbowymi,
organizowanie szkoleń dotyczących wyjazdów służbowych,
dostarczanie statystyk i sprawozdań dotyczących wyjazdów służbowych,

DZIAŁ DS. EMERYTUR I RENT ORAZ UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

ustalanie uprawnień emerytalnych, rent inwalidzkich i świadczeń dla urzędników przeniesionych w tymczasowy stan spoczynku, świadczeń dla urzędników przebywających na urlopach w interesie służby oraz świadczeń dla urzędników, których odwołano ze stanowiska w interesie służby, zgodnie z art. 41, 42c i 50 regulaminu pracowniczego,
zarządzanie uprawnieniami emerytalnymi, rentami inwalidzkimi i świadczeniami (zmiana, zawieszenie lub zlikwidowanie, zmiana adresu, aktualizacja danych osobowych, deklaracja półroczna) oraz wydawanie zaświadczeń,
obliczanie procentu wynagrodzenia należnego w przypadku pół etatu przygotowującego do przejścia na emeryturę,
dostarczanie pracownikom informacji na temat uprawnień emerytalnych, w tym obliczania wysokości emerytury, która ma być wypłacana,
ustalanie wysokości odprawy,
przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przeniesienia nabytych uprawnień emerytalnych do systemu zewnętrznego,
przenoszenie uprawnień emerytalnych nabytych w trakcie wcześniejszej działalności,
zarządzanie składkami na system zabezpieczenia społecznego pracowników Unii Europejskiej wpłacanymi przez osoby korzystające z urlopu z przyczyn osobistych,
zapewnianie współpracy z podmiotami reprezentującymi emerytów i rencistów z Unii Europejskiej, w szczególności z AIACE,
uczestniczenie w seminariach oferowanych przed przejściem na emeryturę,
informowanie osób objętych RCAM w Parlamencie Europejskim w kontekście ubezpieczenia zdrowotnego,
zapewnianie otwierania akt i zarządzania nimi, a także określania uprawnień w kontekście ubezpieczenia od wypadków i chorób zawodowych,

DZIAŁ FRONT OFFICE DLA PERSONELU

+ SEKCJA DS. PRZYWILEJÓW I IMMUNITETÓW

+ SEKCJA DS. OBSŁUGI INFORMACYJNEJ

rozpowszechnianie informacji administracyjnych / porad dla personelu, przyjmowanie / integracja pracowników w Luksemburgu, Brukseli i Strasburgu, wsparcie dla pracowników opuszczających Parlament Europejski, realizowanie działań szczegółowych (konferencje ad hoc, wizyty, Back-to-school, centrum telefoniczne ds. szczepień, seminarium przed przejściem na emeryturę), zarządzanie międzyinstytucjonalnym biurem ds. mieszkalnictwa,
przeprowadzanie procedur administracyjnych, udzielanie informacji w związku z podjęciem obowiązków, pomaganie pracownikom w kontaktach z organami państw członkowskich, obejmujące m.in. specjalne zezwolenia na pobyt, zwolnienie z VAT, zaświadczenia, formalności administracyjne, zaświadczenia na żądanie dotyczące: zatrudnienia, opodatkowania, szkół, zasiłków dla bezrobotnych, ustanowienia laissez-passer itp., elektroniczne podpisywanie umów w trzech miejscach pracy,
zapewnienie planowania, organizacji i działań następczych w odniesieniu do działalności działu, a także zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi,

DZIAŁ FRONT OFFICE DLA AKREDYTOWANYCH ASYSTENTÓW PARLAMENTARNYCH

+ SEKCJA DS. UMÓW AKREDYTOWANYCH ASYSTENTÓW PARLAMENTARNYCH

+ SEKCJA DS. OBSŁUGI AKREDYTOWANYCH ASYSTENTÓW PARLAMENTARNYCH

rekrutacja, odnawianie i zmiana umów z akredytowanymi asystentami parlamentarnymi na wniosek posłów (przygotowanie, opracowanie i weryfikacja umowy do czasu podpisania przez organ upoważniony do zawierania umów o pracę),
zapewnienie posłom i akredytowanym asystentom parlamentarnym jednego punktu kontaktowego w Brukseli (APA Desk) w celu udzielania informacji i porad na temat umów z akredytowanymi asystentami parlamentarnymi (rekrutacje, addenda, poprawki, rezygnacje i zwolnienia) oraz innych powiązanych procedur administracyjnych, działanie jako uprzywilejowany punkt odniesienia dla akredytowanych asystentów parlamentarnych w związku z ich funkcjonowaniem administracyjnym w Parlamencie Europejskim,
zarządzanie budżetem części dodatku na pomoc parlamentarną dla posłów związanej z umowami akredytowanych asystentów parlamentarnych, wnioskami o zewnętrzne szkolenia zawodowe oraz dodatkami na zagospodarowanie lub z tytułu przesiedlenia,
zarządzanie wygaśnięciem umowy akredytowanych asystentów parlamentarnych: wygaśnięcie mandatu posła, rezygnacje i wnioski posłów o rozwiązanie umowy, przeprowadzanie rozmów przed zwolnieniem,
aktualizowanie i rozwijanie aplikacji i narzędzi informatycznych niezbędnych do przetwarzania dossier akredytowanych asystentów parlamentarnych w ścisłej współpracy z odpowiednimi departamentami w celu uproszczenia i automatyzacji procedur,

DZIAŁ DS. POSZUKIWANIA I REKRUTACJI STAŻYSTÓW

rekrutowanie stażystów posłów i stażystów w ramach programu staży im. Schumana, zajmowanie się przedłużeniami, tymczasowym zawieszeniem i wcześniejszym zakończeniem staży, zapewnianie równowagi geograficznej podczas rekrutacji stażystów w ramach programu staży im. Schumana,
zapewnianie stażystom i posłom zindywidualizowanej pomocy przed rozpoczęciem stażu, w jego trakcie i po jego zakończeniu,
zarządzanie wizytami studyjnymi posłów i wizytami studyjnymi w Sekretariacie Generalnym Parlamentu,
rozwijanie komunikacji zewnętrznej w celu podniesienia świadomości na temat możliwości odbywania staży oferowanych w Parlamencie Europejskim, a tym samym zwiększenia atrakcyjności naszej instytucji jako wysokiej jakości pracodawcy,
wdrażanie programu rekrutacji i rozwoju stażystów w ramach programu staży im. Schumana, wdrażanie programu działań pozytywnych dla stażystów z niepełnosprawnościami,
przygotowanie puli środków dla stażystów przydzielonych dyrekcjom generalnym, monitorowanie ich wykorzystania, monitorowanie wykorzystania linii budżetowych przeznaczonych na stażystów posłów, zapewnienie właściwego zarządzania środkami w odpowiednich liniach budżetowych,
wdrożenie mechanizmu monitorowania jakości staży im. Schumana w celu poprawy usług oferowanych stażystom,
dalsze opracowywanie narzędzi niezbędnych do selekcji i rekrutacji stażystów oraz zarządzania nimi (portal T-People i HRM), monitorowanie obowiązujących umów ubezpieczenia zdrowotnego i wypadkowego stażystów,

DZIAŁ DS. CZASU PRACY I ŻŁOBKÓW

+ WYDZIAŁ DS. CZASU PRACY

+ WYDZIAŁ DS. ŻŁOBKÓW

kierowanie pracą działu, jej kontrolowanie i monitorowanie, wykonywanie uprawnień organu powołującego w odniesieniu do urlopu okolicznościowego i pracy w wymiarze 95 % czasu dla wszystkich pracowników, wykonywanie uprawnień organu powołującego w odniesieniu do pracy w niepełnym wymiarze godzin / urlopu rodzicielskiego / urlopu rodzinnego dla akredytowanych asystentów parlamentarnych, wykonywanie uprawnień organu powołującego w celu rozliczenia wszystkim pracownikom urlopu (niewykorzystanego/wykorzystanego w nadmiarze) po zakończeniu służby,
zarządzanie liniami budżetowymi dotyczącymi żłobków (za które odpowiada Parlament Europejski), ośrodków opieki dziennej, centrów edukacyjnych (za które odpowiada Komisja Europejska (OIB/OIL)) oraz wykonywanie obowiązków subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego w ramach tych linii, planowanie zaproszeń do składania ofert, sporządzanie specyfikacji technicznych i monitorowanie umów (kierownicy zewnętrzni, miejsca prywatne, catering, pediatrzy itp.),
monitorowanie telepracy w Sekretariacie Generalnym Parlamentu: doradztwo dla kadry kierowniczej i użytkowników, monitorowanie regulacyjne, sprawozdania, statystyki, relacje z działem informatycznym w dziedzinie aspektów technicznych,
przewodniczenie różnym wspólnym komitetom międzyinstytucjonalnym, prowadzenie ich sekretariatu i udział w ich pracach, zarządzanie międzyinstytucjonalną biblioteką rekreacyjną.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Holandia, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.2286

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/331/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Personelu - Dyrekcja ds. Administrowania Zasobami Kadrowymi (Dyrekcja B)
Data aktu: 15/04/2025
Data ogłoszenia: 15/04/2025