united kingdom
ukraine

Ogłoszenie o naborze PE/329/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Analiz Parlamentarnych - Dyrekcja ds. Oceny Skutków i Prospekcji

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/329/2025/S
DYREKTOR (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Analiz Parlamentarnych - Dyrekcja ds. Oceny Skutków i Prospekcji
(C/2025/2284)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (K/M) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Analiz Parlamentarnych - Dyrekcja ds. Oceny Skutków i Prospekcji na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https:https://www.enic-naric.net/.

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:
minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym
i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość (poziom co najmniej C1) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość (poziom co najmniej B2) przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Znajomość języków określona jest zgodnie z europejskim systemem opisu kształcenia językowego. Można zapoznać się z nim w witrynie internetowej: https://europass.europa.eu/select-language?destination=/node/1375

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 2 maja 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF i w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/329/2025/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/329/2025/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. ANALIZ PARLAMENTARNYCH

DYREKCJA DS. OCENY SKUTKÓW I PROSPEKCJI

GŁÓWNE ZADANIA

Kierowanie pracą dyrekcji i jej działów, koordynowanie i organizowanie ich pracy w następujących dziedzinach: ocena skutków i europejskiej wartości dodanej, a także prospekcja i ocena skutków technologicznych.
Działanie na rzecz wzmocnienia zdolności Parlamentu Europejskiego do kontroli władzy wykonawczej i nadzoru nad nią na poszczególnych etapach cyklów ustawodawczego i politycznego - od określenia zmian i wniosku dotyczącego prawa i polityk Unii Europejskiej do ich wdrożenia, zastosowania i przyniesienia przez nie konkretnych skutków - pozwalające na osiągnięcie wysokiej jakości procesu ustawodawczego.
Zapewnienie zarządzania projektami w dziedzinach właściwości działów dyrekcji;
Udział w komitetach i grupach roboczych wewnątrz dyrekcji generalnej i międzydyrekcyjnych, w grupach międzyinstytucjonalnych itp. oraz reprezentowanie na ich forum dyrekcji, a w razie potrzeby również dyrekcji generalnej;
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego w sześciu działach.

 DZIAŁ DS. OCENY EX ANTE SKUTKÓW

Pomaganie komisjom parlamentarnym w kontroli prac Komisji związanych z oceną skutków ex ante, zwłaszcza poprzez monitorowanie planowania przez Komisję prac ustawodawczych i prac w dziedzinie oceny skutków, przedstawianie z własnej inicjatywy wstępnej oceny sporządzonej przez Komisję oceny skutków towarzyszącej wnioskowi ustawodawczemu, a na żądanie oceny szczegółowej.
Pomaganie komisjom parlamentarnym w pracach związanych z własną oceną skutków ex ante, zwłaszcza poprzez przedstawianie na żądanie uzupełniającej lub dodatkowej oceny skutków wniosku ustawodawczego Komisji, a także ocen skutków istotnych poprawek.
W związku z powyższymi rolami zarządzanie procedurami przetargowymi na niezbędne opinie eksperckie i kontrola jakości dostarczonych opracowań.
Udzielanie informacji i porad, jako główne ich źródło w Parlamencie, w dziedzinie oceny skutków i związanych z nią postępowań, a także propagowanie wewnątrz i na zewnątrz wiedzy o roli oceny skutków ex ante w cyklu ustawodawczym, związanych z nią obowiązkach międzyinstytucjonalnych oraz działaniach Parlamentu w tym obszarze.
Kontakt z innymi instytucjami Unii Europejskiej oraz organami państw członkowskich i innymi forami celem wymiany i pogłębiania wiedzy, dobrych praktyk i metodologii związanej z oceną skutków ex ante i, ogólnie rzecz biorąc, z lepszym stanowieniem prawa.

 DZIAŁ DS. PROSPEKCJI POLITYCZNEJ

Opracowywanie analiz na temat przyszłości (prognoz) na potrzeby projektów Parlamentu Europejskiego oraz publikowanie prognoz strategicznych i politycznych; kierowanie wymianą poglądów na temat prognoz strategicznych; organizowanie związanych z tym spotkań z posłami i wydarzeń; Zlecanie i koordynowanie prac analitycznych na podstawie analiz i map ryzyka, podatności, zdolności, szans i luk związanych z Unią Europejską (wraz z innymi jednostkami Dyrekcji Generalnej ds. Analiz Parlamentarnych).
Promowanie w Parlamencie Europejskim przyszłościowego kształtowania polityki (zarządzania wyprzedzającego). Identyfikowanie i analiza trendów średnio- i długoterminowych, propagowanie umiejętności rozumienia i tworzenia prognoz, promowanie rozumienia tych trendów, wyzwań i decyzji w Parlamencie Europejskim i refleksji nad nimi, w tym poprzez specjalnie opracowane szkolenia, oraz wspieranie posłów w wykonywaniu przez nich zadań z dziedziny kształtowania polityki.
Upowszechnianie korzystania z metodyki prognostycznej w cyklu polityki, począwszy od oceny skutków ex ante, a skończywszy na ocenie ex post.
Wspieranie udziału Parlamentu w międzyinstytucjonalnej sieci prognostycznej w postaci europejskiego systemu analiz strategicznych i politycznych (ESASP), w tym przygotowanie dorocznej konferencji ESASP, organizacja sekretariatu grupy sterującej ESASP i udział w innych działaniach związanych z tym systemem.
Kontakty, komunikacja i współpraca z innymi instytucjami Unii Europejskiej, krajowymi organami prognostycznymi oraz innymi organizacjami planowania strategicznego i politycznego na szczeblu UE i krajowym, a także z partnerami globalnymi, w tym think tankami i uniwersytetami (włącznie z klubem Foresight).

 DZIAŁ PROGNOZ NAUKOWYCH

Prowadzenie badań nad zagadnieniami należącymi do dziedziny oceny decyzji naukowych i technologicznych oraz prospekcji naukowej.
Zarządzanie wydarzeniami/posiedzeniami (konferencja doroczna, warsztaty i konferencje ad hoc, wspólne posiedzenia z Komisją Europejską itp.).
Prowadzenie działań European Science-Media Hub jako ośrodka wymiany informacji, analiz i kształcenia na rzecz lepszej komunikacji naukowej.
Organizacja prac prezydium i panelu STOA.
Dbałość o komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.
Rozwijanie relacji z ekspertami zewnętrznymi, dziennikarzami, instytutami badawczymi i uniwersytetami; delegacje zewnętrzne STOA.
Zarządzanie aspektami finansowymi badań i wydarzeń.

 DZIAŁ DS. OCENY EX POST

Pomaganie komisjom parlamentarnym w pracach przy ocenach ex post poprzez przedstawianie europejskich ocen wdrożenia w czasie sporządzania sprawozdań z wdrażania.
Pomaganie komisjom parlamentarnym w pracach przy ocenach ex post poprzez przedstawianie ocen skutków regulacji na temat istniejącego ustawodawstwa, które w rocznym programie prac Komisji przewidziano do aktualizacji lub zmiany.
Pomaganie komisjom parlamentarnym w pracach przy ocenach ex post i kontroli poprzez przedstawianie badań aktualizowanej na bieżąco listy kontrolnej (Rolling Check-List) i związanego z nią uzupełniającego interfejsu cyfrowego wraz z kluczowymi materiałami odniesienia w przedmiocie ocen, klauzul przeglądowych i umów międzynarodowych Komisji oraz sprawozdań specjalnych Europejskiego Trybunału Obrachunkowego.
prowadzenie działań następczych w przedmiocie Porozumienia międzyinstytucjonalnego w sprawie lepszego stanowienia prawa, w szczególności rozdziału III poświęconego narzędziom (ocena skutków i ocena ex post): kontakt z Radą ds. Kontroli Regulacyjnej, konferencjami itp. Pomaganie komisjom parlamentarnym w pracach przy ocenach ex post poprzez przedstawianie innych ocen ex post.
Kontakt z partnerami z Unii Europejskiej i partnerami zewnętrznymi w przedmiocie zagadnień merytorycznych oraz kwestii metodologicznych i proceduralnych.
Zarządzanie procedurami przetargowymi na zewnętrzne opinie eksperckie, zależnie od potrzeb.

 DZIAŁ DS. NADZORU NAD RADĄ EUROPEJSKĄ

Monitorowanie i analiza wypełniania przez Radę Europejską zobowiązań podjętych w konkluzjach z posiedzeń, z wykorzystaniem aktualizowanej na bieżąco listy kontrolnej dotychczasowych zobowiązań.
Opracowywanie dokumentów tematycznych zawierających analizy działań i wypełniania zobowiązań przez Radę Europejską w określonych obszarach polityki.
Organizowanie w odpowiednim czasie systematycznych briefingów przed i po każdej Radzie Europejskiej w postaci briefingów Outlook i Outcome.
Wprowadzanie konkluzji Rady Europejskiej do bazy danych aktualizowanej na bieżąco listy kontrolnej Działu ds. Nadzoru nad Radą Europejską, która obecnie jest dostępna dla posłów i służb;
Kontakt z innymi instytucjami i organami Unii Europejskiej i państw członkowskich (takimi jak Stałe Przedstawicielstwa) w przedmiocie zagadnień merytorycznych i kwestii metodologicznych.
Pomaganie Przewodniczącemu Parlamentu Europejskiego w przygotowaniach do posiedzeń Rady Europejskiej.
Przygotowywanie i organizacja wydarzeń poświęconych roli Rady Europejskiej i jej miejscu w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej.

 DZIAŁ DS. EUROPEJSKIEJ WARTOŚCI DODANEJ

Sporządzanie ocen europejskiej wartości dodanej na potrzeby sprawozdań z własnej inicjatywy w kwestiach ustawodawczych i wspieranie sprawozdań z własnej inicjatywy w kwestiach ustawodawczych Parlamentu Europejskiego.
Wsparcie analityczne komisji parlamentarnych w postaci sprawozdań na temat kosztu braku działań na poziomie europejskim w obszarach polityki lub sektorach o znaczeniu strategicznym.
Zarządzanie badaniami/inicjatywami specjalnymi, takimi jak badania na temat europejskiej wartości dodanej w praktyce oraz testowanie odporności polityk UE w warunkach skrajnych (stress-testing).
Opracowanie i propagowanie spójnej metodologii analizy i kwantyfikacji europejskiej wartości dodanej. Opracowanie serii briefingów poświęconych europejskiej wartości dodanej w praktyce, przedstawiających obecne i przyszłe korzyści płynące z polityk Unii Europejskiej dla jej obywateli;
Zarządzanie zaproszeniami do wyrażenia zainteresowania, zawieranie umów ramowych i prowadzenie procedur negocjacyjnych w celu uzyskania doradztwa eksperckiego, zależnie od potrzeb.
Monitorowanie rozpatrywania przez Komisję sprawozdań z własnej inicjatywy w kwestiach ustawodawczych Parlamentu Europejskiego.
Przedstawianie badań i prac na konferencjach i wydarzeniach, rozpowszechnianie ich w sieciach społecznościowych oraz za pomocą łącz do biur poselskich, biur kontaktowych Parlamentu Europejskiego, think tanków, ministerstw krajowych i uniwersytetów.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Holandia, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2025
Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.2284

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/329/2025/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Analiz Parlamentarnych - Dyrekcja ds. Oceny Skutków i Prospekcji
Data aktu: 15/04/2025
Data ogłoszenia: 15/04/2025