Sprawa T-113/25: Skarga wniesiona w dniu 17 lutego 2025 r. - HT/ECCC

Skarga wniesiona w dniu 17 lutego 2025 r. - HT/ECCC
(Sprawa T-113/25)

(C/2025/1898)

Język postępowania: francuski

(Dz.U.UE C z dnia 7 kwietnia 2025 r.)

Strony

Strona skarżąca: HT (przedstawiciele: A. Guillerme, T. Bontinck i L. Jakobs, adwokaci)

Strona pozwana: Europejskie Centrum Kompetencji w dziedzinie Cyberbezpieczeństwa (ECCC)

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

- stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji;

- zasądzenie na rzecz skarżącego kwoty 10 001 EUR, z zastrzeżeniem jej zwiększenia w toku postępowania, tytułem naprawienia poniesionej przez niego szkody;

- obciążenie ECCC całością kosztów postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Na poparcie skargi na decyzję Europejskiego Centrum Kompetencji w dziedzinie Cyberbezpieczeństwa (ECCC) o odrzuceniu jego kandydatury na stanowisko kierownika wydziału ds. administracji (AD 12) w ramach postępowania w sprawie naboru ECCC/TA/2024/12/HOA skarżący podnosi trzy zarzuty.

1. Zarzut pierwszy dotyczący nieprawidłowego składu komisji ds. naboru, braku kompetencji autora aktu i naruszenia zasady dobrej administracji (obowiązku bezstronności). Skarżący twierdzi, że skład komisji ds. naboru nie został podany do wiadomości kandydatów i że był nieprawidłowy. Dyrektor wykonawczy i w tej roli organ powołujący (zwany dalej "AIPN") nie mógł bowiem prawidłowo zostać wyznaczony na przewodniczącego komisji ds. naboru, a tym bardziej nie miał kompetencji do wydania decyzji o niezakwalifikowaniu skarżącego do kolejnego etapu postępowania w sprawie naboru. Ponadto istnieją rozsądne wątpliwości co do obiektywnej bezstronności dyrektora wykonawczego ze względu na zbieg funkcji przewodniczącego komisji ds. naboru i AIPN w ramach tego postępowania w sprawie naboru.

2. Zarzut drugi dotyczący naruszenia zasad określonych w ogłoszeniu o wolnym stanowisku. Zarzut ten składa się z dwóch części.

a) Część pierwsza: komisja ds. naboru ECCC nie przestrzegała kryteriów naboru określonych w ogłoszeniu o wolnym stanowisku i dopuściła się oczywistego błędu w ocenie. Po pierwsze, kryteria naboru ogłoszone i kryteria naboru stosowane przy ocenie kandydatury skarżącego nie pokrywają się. Po drugie, zostało dodane jedno kryterium naboru, przy czym wymóg taki nie był przewidziany na tym etapie postępowania w sprawie naboru. Po trzecie, kryterium naboru dotyczące oceny doświadczenia zawodowego kandydatów nie zostało zastosowane w sposób przejrzysty i przypisano mu zbyt dużą wagę. Po czwarte, ocena "stanowiącego atut" kryterium dotyczącego rozumienia dziedziny cyberbezpieczeństwa lub dziedziny pokrewnej jest obarczona oczywistym błędem w ocenie. Po piąte, kryteriom "stanowiącym atut" przypisano zbyt dużą wagę względem kryteriów podstawowych.

b) Część druga: ECCC naruszyło art. 10 ogłoszenia o wolnym stanowisku w ten sposób, że nie przeanalizowało ponownie, mimo wniosku skarżącego, jego kandydatury. Ponadto dział zasobów ludzkich, który odpowiedział na wniosek skarżącego o ponowne przeanalizowanie jego kandydatury, nie miał kompetencji do zajmowania się tym wnioskiem.

3. Zarzut trzeci dotyczący niewystarczającego uzasadnienia zaskarżonej decyzji.

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2025.1898

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Sprawa T-113/25: Skarga wniesiona w dniu 17 lutego 2025 r. - HT/ECCC
Data aktu: 07/04/2025
Data ogłoszenia: 07/04/2025