Ogłoszenie o naborze - Dyrektor wykonawczy EUIPO (M/K) (EXT/22/135/AD 15)

OGŁOSZENIE O NABORZE
Dyrektor wykonawczy EUIPO (M/K) (EXT/22/135/AD 15)
(2022/C 467 A/01)

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zwany "Urzędem", poszukuje kandydatów na stanowisko dyrektora wykonawczego Urzędu.
Nazwa stanowiska dyrektor wykonawczy EUIPO (M/K)
Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania AD 15
Rodzaj umowy Pracownik zatrudniony na czas określony
Nr referencyjny EXT/22/135/AD 15_Executive Director
Termin składania zgłoszeń 19 stycznia 2023 r. o północy czasu obowiązującego w Alicante (CET)
Miejsce zatrudnienia Alicante, HISZPANIA
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków Od 1 października 2023 r.

1. INFORMACJE PODSTAWOWE

Tło politycznoprawne

Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 40/94 1  (obecne rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 2 ) jako zdecentralizowaną agencję Unii Europejskiej (UE) oferującą ochronę praw własności intelektualnej przedsiębiorstwom i innowatorom w całej UE i poza nią. Na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 6/2002 3  stworzono zarejestrowany wzór wspólnotowy, którym również zarządza Urząd, a później rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 4  powierzyło Urzędowi europejskie obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej.

Od czasu jego utworzenia w 1994 r. siedzibą Urzędu jest Alicante w Hiszpanii. Urząd zarządza rejestracją znaku towarowego UE i zarejestrowanego wzoru wspólnotowego, które są ważne na całym terytorium UE. Zadania na szczeblu UE obejmują również konwergencję narzędzi i praktyk we współpracy z partnerami w krajowych i regionalnych urzędach własności intelektualnej z UE, użytkownikami i innymi partnerami instytucjonalnymi. Razem te urzędy tworzą Sieć Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPN) i współpracują ze sobą, aby móc zaoferować użytkownikom spójny proces rejestracji na szczeblu krajowym, czy też UE.

Językami Urzędu są: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i włoski.

Organizacja, zarządzanie i struktura EUIPO

Struktura organizacyjna EUIPO składa się z zarządu i komitetu budżetowego, które składają się z jednego przedstawiciela z każdego państwa członkowskiego, dwóch przedstawicieli z Komisji Europejskiej i jednego przedstawiciela Parlamentu Europejskiego. EUIPO cieszy się autonomią prawną, administracyjną i finansową.

Budżet Urzędu na 2022 r. wynosi około 589 mln EUR, a liczba stanowisk w planie zatrudnienia - 1 172.

EUIPO podzielony jest na kilka działów funkcyjnych; każdy z nich podlega dyrektorowi wykonawczemu i/lub zastępcy dyrektora wykonawczego.

Mimo że Izby Odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i zarządzania Urzędu, powstały na podstawie RZTUE jako odrębna jednostka w ramach Urzędu, której celem jest przedstawianie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do sądów UE w Luksemburgu.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej pod adresem:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/pl/home

2. OBOWIĄZKI

Dyrektor wykonawczy zarządza Urzędem i działa jako jego przedstawiciel prawny. Jest on odpowiedzialny przed zarządem i komitetem budżetowym oraz ponosi ogólną odpowiedzialność za działania EUIPO i zagwarantowanie osiągnięcia ustalonych celów. Konkretne formalne, legalne i administracyjne funkcje związane ze stanowiskiem wyszczególnione są w RZTUE, a w szczególności w art.157.

Dyrektor wykonawczy będzie niezależny w pełnieniu swoich obowiązków i nie będzie zwracał się o instrukcje ani ich przyjmował od żadnego rządu ani jakiegokolwiek innego podmiotu, które mogłyby naruszać uprawnienia Komisji, zarządu czy komitetu budżetowego.

Dyrektor wykonawczy będzie w szczególności odpowiedzialny za:

- zapewnienie działania Urzędu w ramach ustanowionych przez różne przepisy prawne UE, a w szczególności przez RZTUE, rozporządzenie w sprawie wzorów wspólnotowych, rozporządzenie ws. europejskiego obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej oraz przepisy finansowe i dotyczące personelu,

- zapewnienie terminowego przygotowania, konsultacji i akceptacji procesu projektu wieloletniego programu strategicznego, w tym strategii Urzędu w zakresie współpracy międzynarodowej oraz wieloletniego planu polityki kadrowej; rocznego programu roboczego, w tym dotyczącego zasobów ludzkich i finansów dla każdego działania; propozycji projektów współpracy europejskiej,

- zapewnienie wdrożenia decyzji podjętych przez zarząd,

- zapewnienie terminowego raportowania zarządowi działalności rocznej oraz poczynionych postępów w wieloletnim programie strategicznym,

- przygotowywanie na czas regularnych sprawozdań następczych oraz raportowanie na temat wewnętrznych i zewnętrznych sprawozdań kontrolnych oraz środków w celu ochrony interesów finansowych Unii przeciw nadużyciom finansowym, w tym opracowywanie strategii zwalczania nadużyć finansowych do zatwierdzenia przez komitet finansowy,

- opracowanie preliminarza dochodów i wydatków Urzędu oraz wykonanie budżetu,

- korzystanie z uprawnień przekazanych organowi mianującemu na mocy regulaminu pracowniczego oraz warunków zatrudnienia i organowi uprawionemu do zawierania umów o pracę powierzonych mu w imieniu pracowników przez zarząd,

- przekazywanie pytań prawnych izbie odwoławczej w przypadku rozbieżności w stosowaniu praktyki.

Do zadań dyrektora wykonawczego zaliczać się będą:

- reprezentowanie urzędu i komunikowanie się z wieloma zainteresowanymi stronami i społeczeństwem w sprawach znajdujących się w gestii Urzędu,

- ciągłe usprawnianie wydajności Urzędu poprzez spełnianie norm jakości usług, których pomiar dokonywany jest w szczególności w drodze regularnych ankiet zadowolenia użytkowników oraz utrzymanie norm ISO,

- zapewnienie ciągłego doskonalenia praktyk prawnych przez Urząd tak, by przyznane prawa miały odpowiednie domniemanie ważności i tym samym przyczyniały się do zharmonizowanego systemu praw własności intelektualnej w UE,

- ułatwianie nawiązywania bliskich relacji w ramach Europejskiej Sieci Własności Intelektualnej i promowanie współpracy w celu pielęgnacji sieci zgodnie z misją Urzędu na rzecz użytkowników oraz w świetle czynnego udziału w ekonomicznospołecznym wzroście UE w pełnym dostosowaniu do strategii politycznych i programów instytucji UE,

- skuteczne i efektywne zarządzanie personelem Urzędu oraz troszczenie się o dobrego ducha zespołu i środowiska pracy,

- zapewnienie właściwego poziomu delegowania funkcji i obowiązków dyrektora.

3. KRYTERIA KWALIFIKACJI

Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury selekcji, musi spełnić wszystkie wymienione poniżej warunki przed upływem terminu składania zgłoszeń:

Warunki ogólne 5

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z przepisami prawa,

- spełnienie wymogów 6  dotyczących predyspozycji do wykonywania obowiązków wiążących się z danym stanowiskiem;

- zdolność fizyczna do wykonywania powierzonych obowiązków,

- zdolność do wypełnienia całej 5-letniej kadencji, począwszy od przewidywanej daty objęcia obowiązków, przed osiągnięciem wieku emerytalnego ustalonego na koniec miesiąca, w którym kandydat osiągnie wiek 66 lat 7 . Przewidywana data objęcia obowiązków to od dnia 1 października 2023 r.

Dyrektor wykonawczy Urzędu, którego kadencję przedłużono, nie może uczestniczyć w innej procedurze selekcji na to samo stanowisko pod koniec upływu łącznej kadencji.

Wykształcenie

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, jeżeli zwykłe studia uniwersyteckie trwają cztery lub więcej lat;

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej jednoroczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy zwykłe studia uniwersyteckie trwają co najmniej trzy lata.

Doświadczenie zawodowe 8

W chwili upływu terminu składania zgłoszeń ma co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku studiów trzyletnich) nabytego po dniu otrzymania dyplomu ukończenia studiów.

Z wyżej wymienionych 15 lat doświadczenia zawodowego co najmniej 5 lat musi być uzyskane w dziedzinie porównywalnej do działalności Urzędu.

Ponadto co najmniej 5 z tych 15 lat doświadczenia zawodowego musiało być na stanowisku o znacznych obowiązkach kierowniczych 9 .

Okresy doświadczenia zawodowego w obszarze porównywalnym z działalnością Urzędu oraz doświadczenia zawodowego na stanowisku o znacznych obowiązkach kierowniczych mogą się pokrywać.

Znajomość języków obcych

- Biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (min. poziom C1) - język 1.

- Znajomość jednego z języków Urzędu na zadowalającym poziomie (min. poziom B2) w zakresie niezbędnym do pełnienia obowiązków na tym stanowisku - język 2 10 .

Pięć języków Urzędu to angielski (EN), francuski (FR), hiszpański (ES), niemiecki (DE) lub włoski (IT). Poziomy muszą odpowiadają europejskiemu systemowi opisu kształcenia językowego 11 .

4. KRYTERIA WYBORU/ATUTY

W celu wyboru najlepiej wykwalifikowanych kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej, zastosowane zostaną następujące kryteria, które będą oceniane indywidualnie:

a) Doświadczenie w kierowaniu zespołem i w zarządzaniu, a w szczególności:

- udokumentowane osiągnięcia na wyższym stanowisku kierowniczym w jednej lub więcej organizacji porównywalnych pod względem wielkości, cech i/lub złożoności u z Urzędem,

- doświadczenie w sprawowaniu istotnych obowiązków na szczeblu kierowniczym, w tym planowanie zasobów ludzkich i budżetowych oraz zarządzanie finansowe,

- wykazanie doświadczenia w zarządzaniu kwestiami instytucjonalnymi,

- wykazanie dobrego zrozumienia środowiska służby publicznej, w której działa Urząd,

- doświadczenie w negocjacjach lub we współpracy na szczeblu międzynarodowym,

- doświadczenie w praktykach zarządzania zmianami;

b) wiedza i/lub doświadczenie techniczne, a w szczególności:

- w dziedzinie znaków towarowych i wzorów,

- w zakresie europejskiego środowiska własności intelektualnej i przepisów, w tym spraw dotyczących podrabiania produktów i naruszania przepisów,

- dotycząca instytucji Unii Europejskiej, zasad ich funkcjonowania i wzajemnych kontaktów,

- dotycząca organizacji świadczących usługi publicznie lub w sektorze biznesowym,

- wykazanie kompetencji związanych z komunikacją zewnętrzną na wysokim poziomie, np. przemawianie na konferencjach, komunikacja z prasą i innymi mediami;

c) inne doświadczenie i wiedza, w szczególności:

- środowisko pracy: udokumentowana zdolność do pracy w środowisku wielokulturowym lub międzynarodowym;

d) języki:

- doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,

- biegła znajomość innego języka Urzędu (EN, FR, DE, IT, ES) (poziom min. C1) poza językami wymienionymi w pkt. 3 - język 3 i dalsze.

Oprócz spełnienia kryteriów wymienionych powyżej kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną ocenieni pod względem następujących wymogów:

e) umiejętności, w szczególności:

- komunikacja: komunikowanie się w sposób jasny i precyzyjny, zarówno w mowie i na piśmie oraz zdolność do zawierania konsensusu w celu osiągania wyników,

- zdolności analityczne i umiejętność rozwiązywania problemów; wskazywanie faktów o znaczeniu krytycznym dla złożonych kwestii oraz opracowywanie kreatywnych i praktycznych rozwiązań,

- praca z innymi: współpraca z innymi w zespołach i ponad granicami organizacyjnymi z poszanowaniem różnic między poszczególnymi osobami; krzewienie ducha pracy zespołowej poprzez promowanie wspólnych celów i wymianę wiedzy i doświadczeń,

- uczenie się i rozwój: rozwój i doskonalenie indywidualnych umiejętności oraz wiedzy na temat organizacji i jej otoczenia; zaangażowanie w szkolenie innych, dzielenie się wiedzą i systematyczne udoskonalanie metod pracy,

- wyznaczanie priorytetów i organizacja: zdolność wyznaczania priorytetów w realizacji najważniejszych zadań, elastyczność w pracy i efektywna organizacja własnej i cudzej pracy,

- jakość i rezultaty: branie na siebie osobistej odpowiedzialności za osiąganie wysokiej jakości wyników pracy w ramach ustalonych procedur i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie; wykazywanie wyraźnej orientacji na klienta (wewnętrznego i zewnętrznego); wdrażanie procesów systemowych i metodycznych w projekty i prace realizowane samodzielnie i przez własny zespół,

- odporność: utrzymywanie skuteczności w czasie pracy pod presją, wykazywanie elastyczności i dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia pracy; zachęcanie do takiego podejścia innych osób oraz dostosowywanie podejścia swojego i zespołu w celu sprostania zmieniającym się okolicznościom,

- przywództwo: kierowanie i zarządzani ludźmi w celu osiągania wyników.

5. PROCEDURA SELEKCJI

Ogólne

Nadzór nad przebiegiem procedury kwalifikacyjnej będzie sprawował zarząd Urzędu.

Prace przygotowawcze

Podkomisja przygotowawcza powołana przez zarząd dokona wstępnej oceny zgłoszeń i przeprowadzi wstępne rozmowy z kandydatami dysponującymi najlepszymi kwalifikacjami.

Istnieje możliwość zwrócenia się do kandydatów, których zgłoszenia klasyfikują się wśród najlepiej wykwalifikowanych osób zgodnie z kryteriami wyboru wymienionymi szczegółowo w pkt 4, o zweryfikowanie swoich umiejętności językowych, jak również o udowodnienie swojego doświadczenia zawodowego lub innych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Kandydaci, z którymi skontaktowano się na etapie selekcji wstępnej, niekoniecznie zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Nawiązanie kontaktu może być wykorzystane jako jeden z etapów przy wyborze najbardziej odpowiednich kandydatów do wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Podkomisja przygotowawcza powiadomi kandydatów o stanie postępowania zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez zarząd.

Wstępne rozmowy kwalifikacyjne

Wstępne rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w Alicante 12 . Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani odpowiednio wcześniej o terminie i godzinie rozmowy. Rozmowa będzie prowadzona w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu potwierdzenie, czy kandydaci spełniają wymogi dotyczące stanowiska opisane w niniejszym ogłoszeniu o naborze, aby określić ich kwalifikacje w celu przeprowadzenia przesłuchania przed zarządem.

Po wstępnych rozmowach podkomisja przygotowawcza opracuje sprawozdanie z prac przygotowawczych dla zarządu, w którym znajdzie się wstępna lista co najmniej trzech kandydatów o najlepszych kwalifikacjach; kandydaci ci mogą zostać zaproszeni na przesłuchanie przed zarządem.

Przesłuchanie przed zarządem

Przesłuchanie kandydatów o najlepszych kwalifikacjach odbędzie się w Alicante. Kandydaci zaproszeni na przesłuchanie zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani o terminie i godzinie. Przesłuchanie będzie prowadzone w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

Członkowie zarządu zadadzą kandydatom pytania dotyczące wiedzy i doświadczenia kandydata w zakresie kwestii dotyczących obowiązków wiążących się ze stanowiskiem i innych kryteriów ujętych w niniejszym ogłoszeniu o naborze.

Lista kandydatów i powołanie

Po przesłuchaniu kandydatów zarząd zdecyduje, którzy kandydaci zostaną umieszczeni na liście maksymalnie trzech kandydatów, którzy zostaną zaproponowani Radzie zgodnie z art. 158 RZTUE.

Przed powołaniem przez Radę kandydaci zaproponowani przez zarząd mogą zostać poproszeni o złożenie oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego oraz o udzielenie odpowiedzi na pytania jej członków.

6. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłoniony kandydat zostanie powołany przez Radę z listy kandydatów zaproponowanych przez zarząd Urzędu. Kadencja wynosi pięć lat. Zwracamy uwagę, że kandydat musi być zdolny do wypełnienia całej, pierwszej 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego ustalonego, tj. na koniec miesiąca, w którym kandydat osiągnie wiek 66 lat 13  - bieg rozpoczyna się od dnia przedstawienia propozycji i zgody na przyjęcie do służby.

Kandydatowi zostanie zaproponowana umowa na czas określony zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej w kategorii AD i grupie zaszeregowania 15.

Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 17 639,97 EUR. Oprócz wynagrodzenia przysługują dodatki w zależności od stanu cywilnego i dzieci na utrzymaniu. Ponadto osoba zatrudniona otrzyma rozmaite dodatki związane z przeprowadzką i podróżami oraz ubezpieczenie od wypadków, chorobowe i emerytalne. Od wynagrodzenia zostanie pobrany podatek UE i inne potrącenia przewidziane w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Wynagrodzenie jest zwolnione z jakichkolwiek podatków krajowych. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą nieodpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante.

Zgodnie z art. 158 RZTUE kadencja dyrektora wykonawczego może zostać przedłużona jednokrotnie na okres nie dłuższy niż pięć lat, biorąc pod uwagę ocenę pracy dyrektora wykonawczego oraz przyszłe zadania i wyzwania stojące przed Urzędem.

Stosunek pracy zakończy się bądź z upływem kadencji albo na wniosek dyrektora wykonawczego za 3-miesięcznym wypowiedzeniem.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów

Zgodnie z art. 157 RZTUE dyrektor wykonawczy jest niezależny w pełnieniu swoich obowiązków i zwraca się o instrukcje ani ich przyjmował od żadnego rządu ani jakiegokolwiek innego podmiotu. Dyrektor wykonawczy może zostać odwołany ze stanowiska jedynie na mocy decyzji Rady przyjętej w oparciu o propozycję zarządu zgodnie z procedurą określoną w art. 158 ust. 2 RZTUE.

Powołany dyrektor wykonawczy będzie zatem poproszony o złożenie oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz o złożenie oświadczenia dotyczącego wszelkich interesów, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność. Zgłaszający muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń w swoim zgłoszeniu.

Ze względu na szczególny charakter zadań od zgłaszających wymagać się będzie podpisania oświadczenia dotyczącego ich obecnych lub przyszłych interesów, które mogłyby wpływać na ich niezależność.

7. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydaci muszą skorzystać z formularza zgłoszeniowego, który znajduje się na stronie Urzędu:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/en/vacancies

Zgłoszenia powinny być składane za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:

MBBCSecretariat@euipo.europa.eu

Zgłoszenia muszą wpłynąć przed północą w dniu 19 stycznia 2023 r.

Należy pamiętać w szczególności o uważnym wypełnieniu wszystkich pól formularza. Niepełny formularz zgłoszeniowy (na przykład zawierający uwagi typu "zob. CV lub list motywacyjny w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną (zob. pkt 5 "procedury selekcji") będą również zobowiązani do dostarczenia przed terminem rozmowy, w terminie wskazanym w tym celu przez podkomisję przygotowawczą, odpowiednich dokumentów poświadczających spełnienie wymagań określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze oraz innych kwalifikacji i doświadczenia zadeklarowanych w zgłoszeniu:

- kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),

- kopii dyplomów,

- kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 3.

Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy zwrócić uwagę, że kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

8. RÓWNOŚĆ SZANS

Urząd stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za przeprowadzenie selekcji, Urząd zapewnia przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 14 . Odnosi się to w szczególności do poufności i bezpieczeństwa takich danych.

10. ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat(-ka) uważa, że z daną decyzją wiążą się niekorzystne dla niego/niej skutki, może wnieść zażalenie na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego, kierując je na nastepujący adres:

EUIPO - European Union Intellectual Property office

Human Resources Department

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Kandydaci mogą również wnieść odwołanie do sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego, przesyłając je na adres:

General Court

Rue du Fort Niedergrünewald

L - 2925 Luxembourg

LUXEMBOURG

Informacje na temat sposobu wnoszenia odwołania znajdują się na stronie internetowej Sądu Unii Europejskiej: https://curia.europa.eu/jcms/jcms/Jo2_7033/pl/

11. INNE INFORMACJE

Wszelkie dalsze informacje lub komunikacja z Urzędem, podkomisją przygotowawczą lub zarządem w zakresie niniejszej procedury naboru należy kierować na następujący adres e-mail: MBBCSecretariat@euipo.europa.eu

Zgłaszającym przypomina się, że prace podkomisji przygotowawczej są poufne. Kandydatom zabrania się nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu z członkami podkomisji bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.

* Jakiekolwiek nawiązanie w niniejszym ogłoszeniu do osoby płci męskiej oznaczać będzie również nawiązanie do osoby płci żeńskiej.

** W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi ogłoszenia właściwą wersją jest wersja angielska.

1 Rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 11 z 14.1.1994, s. 1).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej (Dz.U. L 154 z 16.6.2017, s. 1) ("RZTUE").
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 6/2002 z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie wzorów wspólnotowych (Dz.U. L 3 z 5.1.2002, s. 1).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 z dnia 19 kwietnia 2012 r. w sprawie powierzenia Urzędowi Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) zadań związanych z egzekwowaniem praw własności intelektualnej, w tym zwoływania posiedzeń przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego w charakterze europejskiego obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej (Dz.U. L 129 z 16.5.2012, s. 1).
5 Zob. art. 12 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Rozporządzenie nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustalające regulamin pracowniczy urzędników i regulamin mający zastosowanie do pozostałych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385) ("Regulamin pracowniczy"). Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/1962/31(1)/2014-05-01.
6 W szczególności kandydat nie był karany ani uznany za winnego popełnienia przestępstwa.
7 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
8 Doświadczenie zawodowe oblicza się od daty uzyskania odpowiedniego dyplomu zgodnie z powyższym kryterium kwalifikacyjnym "wykształcenie".
9 Kandydaci powinni opisać każde swoje kierownicze doświadczenie zawodowe, zaznaczając na formularzu zgłoszeniowym: 1) nazwy i role pełnionych stanowisk kierowniczych; 2) liczbę nadzorowanych pracowników na tych stanowiskach; 3) rozmiar zarządzanego budżetu, jeśli dotyczy; 4) liczbę szczebli hierarchicznych (poniżej i powyżej) i równorzędnych stanowisk w organizacji.
10 Języki 1 i 2 muszą być różne.
12 Format rozmów może być zmieniony na wirtualny, jeśli będą tego wymagać okoliczności.
13 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej
14 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024