Sprawy T-30/19 i T-72/19: Wyrok Sądu z dnia 4 maja 2022 r. - CRIA i CCCMC v. Komisja

Wyrok Sądu z dnia 4 maja 2022 r. - CRIA i CCCMC/Komisja

(Sprawy T-30/19 i T-72/19) 1

[Dumping - Subwencje - Przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chin - Ostateczne cło antydumpingowe - Ostateczne cło wyrównawcze - Skarga o stwierdzenie nieważności - Legitymacja procesowa - Bezpośrednie oddziaływanie - Indywidualne oddziaływanie - Akt regulacyjny niewymagający przyjęcia środków wykonawczych - Interes prawny - Szkoda dla przemysłu Unii - Obiektywna ocena - Związek przyczynowy - Obliczenie podcięcia cenowego i marginesu szkody - Obiektywne porównanie cen - Skonstruowane ceny importowe - Ceny naliczane pierwszym niezależnym nabywcom - Różnica w poziomie handlu - Złożone oceny ekonomiczne - Dogłębność kontroli sądowej - Wskaźniki szkody - Ważenie danych - Dostęp do danych dochodzeń nieobjętych klauzulą poufności - Prawo do obrony]

Język postępowania: angielski

(2022/C 266/23)

(Dz.U.UE C z dnia 11 lipca 2022 r.)

Strony

Strona skarżąca: China Rubber Industry Association (CRIA) (Pekin, Chiny), China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC) (Pekin) (przedstawiciele: R. Antonini, B. Maniatis i E. Monard, adwokaci)

Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: M. Gustafsson i G. Luengo, pełnomocnicy)

Interwenient popierający stronę pozwaną: Marangoni SpA (Rovereto, Włochy) (przedstawiciele: C. Bouvarel, A. Coelho Dias i O. Prost, adwokaci)

Przedmiot

W sprawie T-30/19, oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia częściowej nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1579 z dnia 18 października 2018 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz uchylającego rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 (Dz.U. 2018, L 263, s. 3) oraz, w sprawie T-72/19, oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia częściowej nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1690 z dnia 9 listopada 2018 r. nakładającego ostateczne cła wyrównawcze na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, oraz zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1579 (Dz.U. 2018, L 283, s. 1).

Sentencja

1) Sprawy T-30/19 i T-72/19 zostają połączone do celów wydania wyroku.

2) Stwierdza się nieważność rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1579 z dnia 18 października 2018 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz uchylającego rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 w zakresie, w jakim nakłada ostateczne cła antydumpingowe na przywóz produktów wytwarzanych przez następujących producentów eksportujących:

- Chaoyang Long March Tyre Co. Ltd;

- Triangle Tyre Co. Ltd;

- Shandong Wanda Boto Tyre Co. Ltd;

- Qingdao Doublestar Tire Industrial Co. Ltd;

- Ningxia Shenzhou Tire Co. Ltd;

- Guizhou Tyre Co. Ltd;

- Aeolus Tyre Co. Ltd;

- Shandong Huasheng Rubber Co. Ltd;

- Chongqing Hankook Tire Co. Ltd;

- Prinx Chengshan (Shandong) Tire Co. Ltd;

- Jiangsu Hankook Tire Co. Ltd;

- Shandong Linglong Tire Co. Ltd;

- Shandong Jinyu Tire Co., Ltd;

- Sailun Jinyu Group Co. Ltd;

- Shandong Kaixuan Rubber Co. Ltd;

- Weifang Yuelong Rubber Co. Ltd;

- Weifang Shunfuchang Rubber And Plastic Products Co. Ltd;

- Shandong Hengyu Science & Technology Co. Ltd;

- Jiangsu General Science Technology Co. Ltd;

- Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co. Ltd;

- Hefei Wanli Tire Co. Ltd;

- Giti Tire (Anhui) Company Ltd;

- Giti Tire (Fujian) Company Ltd;

- Giti Tire (Hualin) Company Ltd;

- Giti Tire (Yinchuan) Company Ltd;

- Qingdao GRT Rubber Co. Ltd.

3) Stwierdza się nieważność rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1690 z dnia 9 listopada 2018 r. nakładającego ostateczne cła wyrównawcze na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, oraz zmieniającego rozporządzenie wykonawcze 2018/1579 w zakresie, w jakim nakłada ostateczne cła wyrównawcze na przywóz produktów wytworzonych, po pierwsze, przez producentów eksportujących wymienionych w pkt 2 sentencji niniejszego wyroku, a po drugie, przez Zhongce Rubber Group Co., Ltd.

4) W pozostałym zakresie żądania skargi zostają oddalone.

5) Komisja Europejska pokrywa, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez China Rubber Industry Association (CRIA) i China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC), z wyjątkiem kosztów związanych z interwencjami.

6) Marangoni SpA pokrywa, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez CRIA i CCCMC w związku z interwencjami.

1 Dz.U. C 82 z 4.3.2019.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024