Zaproszenie do składania zgłoszeń - Dyrektor ds. zasobów ludzkich i zarządzania personelem (grupa zaszeregowania AD 14 lub AD 15)

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ - DYREKTOR DS. ZASOBÓW LUDZKICH I ZARZĄDZANIA PERSONELEM (GRUPA ZASZEREGOWANIA AD 14 LUB AD 15)
(2022/C 223 A/01)

W związku z wakatem na stanowisku dyrektora ds. zasobów ludzkich i zarządzania personelem (grupa zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej, zostanie przeprowadzony na nie nabór na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1 .

I. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Dyrekcja ds. Zasobów Ludzkich i Zarządzania Personelem opracowuje i realizuje politykę kadrową Trybunału, działając w ramach prawnych określonych przez regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Dyrekcja zatrudnia obecnie ok. 70 urzędników i pracowników. Jest podzielona na cztery wydziały, których główne zadania przedstawiają się następująco:

- wydział ds. naboru i ścieżki kariery odpowiada za postepowania w sprawie naboru, sprawy mobilności wewnętrznej, doradztwo w zakresie ścieżki kariery i postepowania w sprawie oceny, certyfikacji i awansu, a także system okresów próbnych;

- wydział ds. warunków zatrudnienia odpowiada za sprawy z zakresu medycyny pracy i wsparcia socjalnego, opracowanie i wdrażanie rozwiązań zapewniających ochronę zdrowia w miejscu pracy i promujących dobrostan pracowników; odpowiada również za stosowanie przepisów regulaminu pracowniczego i przepisów wewnętrznych dotyczących czasu pracy, pracy w niepełnym wymiarze godzin, urlopów rodzicielskich i rodzinnych, urlopów wypoczynkowych i okolicznościowych oraz pracy z domu;

- wydział ds. szkoleń i rozwoju opracowuje i realizuje program kształcenia zawodowego, m.in. w zakresie języków, prawa, informatyki i zarządzania, a także zapewnia innym jednostkom wsparcie w procesie zmian organizacyjnych;

- wydział ds. ustalania i rozliczania należności ustala należności i zapewnia ich wypłatę członkom, urzędnikom i pracownikom Trybunału, a także delegowanym ekspertom krajowym i stażystom.

Dyrektor podlega dyrektorowi generalnemu ds. administracji i odpowiada za zapewnienie optymalnego funkcjonowania dyrekcji.

W tym celu w szczególności formułuje propozycje strategicznych celów, podejmuje działania z zakresu organizacji i zarządzania zmierzające do ich osiągnięcia, czuwa nad zapewnieniem jakości, przedstawia przełożonym propozycje dotyczące właściwego zarządzania zasobami ludzkimi, uczestniczy w dialogu społecznym, zapewnia doradztwo i wsparcie dla członków Trybunału, kierownictwa i personelu w kwestiach należących do jego zakresu odpowiedzialności. Reprezentuje instytucję w tym obszarze w wysokiego szczebla organach międzyinstytucjonalnych.

Wykonuje określone uprawnienia decyzyjne na podstawie regulaminu pracowniczego i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a także - jako subdelegowany urzędnik zatwierdzający wydatki w swoim zakresie odpowiedzialności - na podstawie przepisów finansowych mających zastosowanie do budżetu Unii Europejskiej.

II. PROFIL KANDYDATA

- Dobra znajomość zadań Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej;

- dobre zrozumienie wyzwań związanych z zarządzaniem kadrami w dużej wielokulturowej organizacji, takiej jak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej;

- umiejętność opracowania celów strategicznych w dziedzinie zasobów ludzkich, przekładania ich na konkretne projekty działania i ich realizacji w sposób godzący potrzeby, dostępne zasoby i ograniczenia;

- umiejętność kierowania dużą jednostką organizacyjną administracji, w szczególności zgodnie z zasadami życzliwego przywództwa;

- ugruntowane umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, umiejętność słuchania innych, umiejętności interpersonalne, zdolność służenia radą w dziedzinie zasobów ludzkich członkom Trybunału i kierownictwu;

- udokumentowane doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu zasobami ludzkimi i finansowymi;

- bardzo dobra znajomość regulaminu pracowniczego urzędników i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a także dobra znajomość przepisów finansowych mających zastosowanie do instytucji Unii Europejskiej, zwłaszcza z zakresu zamówień publicznych;

- wykształcenie prawnicze stanowi dodatkowy atut.

III. WYMAGANIA

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. Aby ubiegać się o to stanowisko, winni spełniać następujące wymogi minimalne:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów prawniczych;

- co najmniej dziesięcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe;

- biegła znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz zadowalająca znajomość innego języka urzędowego. Ze względów związanych z charakterem stanowiska wymagana jest dobra znajomość języków angielskiego i francuskiego.

IV. WYNAGRODZENIE I WARUNKI ZATRUDNIENIA

Zastosowanie mają wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej dla grupy zaszeregowania AD 14 lub AD 15. Orientacyjnie, podstawowe miesięczne wynagrodzenie urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14, stopień 1, wynosi 15 225 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15, stopień 1 - 17 226 EUR. Należy pamiętać, że każdy nowy członek personelu musi zgodnie z regulaminem pracowniczym ukończyć z pozytywnym wynikiem dziewięciomiesięczny okres próbny.

V. POLITYKA ZATRUDNIENIA

Trybunał gwarantuje równość szans, dokonując przy tym oceny porównawczej osiągnięć, oraz równe traktowanie wszystkich ubiegających się o stanowisko kandydatów. Dokłada starań, by zgłoszenia były zróżnicowane i by zgłaszający się byli kandydatami posiadającymi różnorodne doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności, o jak najbardziej zróżnicowanym pochodzeniu geograficznym, wywodzącymi się spośród obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej.

Na stronie Trybunału można zapoznać się z informacją na temat ochrony danych osobowych (https://curia.europa.eu/jcms/ upload/docs/application/pdf/2020-02/data_protection_recruitment_pl.pdf) w związku z zatrudnieniem w służbach administracyjnych Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

VI. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia na stanowisko należy przesyłać pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DRHAP@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 7 lipca 2022 r.

Do zgłoszenia należy dołączyć szczegółowy życiorys i wszelkie stosowne dokumenty. Zgłoszenie powinno też zawierać list motywacyjny oraz zwięzłą prezentację (maksymalnie 5 stron) wizji funkcjonowania wskazanej dyrekcji oraz zarządzania nią.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024