I. ZAKRES OBOWIĄZKÓW
Dyrekcja ds. Zasobów Ludzkich i Zarządzania Personelem opracowuje i realizuje politykę kadrową Trybunału, działając w ramach prawnych określonych przez regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
Dyrekcja zatrudnia obecnie ok. 70 urzędników i pracowników. Jest podzielona na cztery wydziały, których główne zadania przedstawiają się następująco:
- wydział ds. naboru i ścieżki kariery odpowiada za postepowania w sprawie naboru, sprawy mobilności wewnętrznej, doradztwo w zakresie ścieżki kariery i postepowania w sprawie oceny, certyfikacji i awansu, a także system okresów próbnych;
- wydział ds. warunków zatrudnienia odpowiada za sprawy z zakresu medycyny pracy i wsparcia socjalnego, opracowanie i wdrażanie rozwiązań zapewniających ochronę zdrowia w miejscu pracy i promujących dobrostan pracowników; odpowiada również za stosowanie przepisów regulaminu pracowniczego i przepisów wewnętrznych dotyczących czasu pracy, pracy w niepełnym wymiarze godzin, urlopów rodzicielskich i rodzinnych, urlopów wypoczynkowych i okolicznościowych oraz pracy z domu;
- wydział ds. szkoleń i rozwoju opracowuje i realizuje program kształcenia zawodowego, m.in. w zakresie języków, prawa, informatyki i zarządzania, a także zapewnia innym jednostkom wsparcie w procesie zmian organizacyjnych;
- wydział ds. ustalania i rozliczania należności ustala należności i zapewnia ich wypłatę członkom, urzędnikom i pracownikom Trybunału, a także delegowanym ekspertom krajowym i stażystom.
Dyrektor podlega dyrektorowi generalnemu ds. administracji i odpowiada za zapewnienie optymalnego funkcjonowania dyrekcji.
W tym celu w szczególności formułuje propozycje strategicznych celów, podejmuje działania z zakresu organizacji i zarządzania zmierzające do ich osiągnięcia, czuwa nad zapewnieniem jakości, przedstawia przełożonym propozycje dotyczące właściwego zarządzania zasobami ludzkimi, uczestniczy w dialogu społecznym, zapewnia doradztwo i wsparcie dla członków Trybunału, kierownictwa i personelu w kwestiach należących do jego zakresu odpowiedzialności. Reprezentuje instytucję w tym obszarze w wysokiego szczebla organach międzyinstytucjonalnych.
Wykonuje określone uprawnienia decyzyjne na podstawie regulaminu pracowniczego i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a także - jako subdelegowany urzędnik zatwierdzający wydatki w swoim zakresie odpowiedzialności - na podstawie przepisów finansowych mających zastosowanie do budżetu Unii Europejskiej.
II. PROFIL KANDYDATA
- Dobra znajomość zadań Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej;
- dobre zrozumienie wyzwań związanych z zarządzaniem kadrami w dużej wielokulturowej organizacji, takiej jak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej;
- umiejętność opracowania celów strategicznych w dziedzinie zasobów ludzkich, przekładania ich na konkretne projekty działania i ich realizacji w sposób godzący potrzeby, dostępne zasoby i ograniczenia;
- umiejętność kierowania dużą jednostką organizacyjną administracji, w szczególności zgodnie z zasadami życzliwego przywództwa;
- ugruntowane umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, umiejętność słuchania innych, umiejętności interpersonalne, zdolność służenia radą w dziedzinie zasobów ludzkich członkom Trybunału i kierownictwu;
- udokumentowane doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu zasobami ludzkimi i finansowymi;
- bardzo dobra znajomość regulaminu pracowniczego urzędników i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a także dobra znajomość przepisów finansowych mających zastosowanie do instytucji Unii Europejskiej, zwłaszcza z zakresu zamówień publicznych;
- wykształcenie prawnicze stanowi dodatkowy atut.
III. WYMAGANIA
Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. Aby ubiegać się o to stanowisko, winni spełniać następujące wymogi minimalne:
- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów prawniczych;
- co najmniej dziesięcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe;
- biegła znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz zadowalająca znajomość innego języka urzędowego. Ze względów związanych z charakterem stanowiska wymagana jest dobra znajomość języków angielskiego i francuskiego.
IV. WYNAGRODZENIE I WARUNKI ZATRUDNIENIA
Zastosowanie mają wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej dla grupy zaszeregowania AD 14 lub AD 15. Orientacyjnie, podstawowe miesięczne wynagrodzenie urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14, stopień 1, wynosi 15 225 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15, stopień 1 - 17 226 EUR. Należy pamiętać, że każdy nowy członek personelu musi zgodnie z regulaminem pracowniczym ukończyć z pozytywnym wynikiem dziewięciomiesięczny okres próbny.
V. POLITYKA ZATRUDNIENIA
Trybunał gwarantuje równość szans, dokonując przy tym oceny porównawczej osiągnięć, oraz równe traktowanie wszystkich ubiegających się o stanowisko kandydatów. Dokłada starań, by zgłoszenia były zróżnicowane i by zgłaszający się byli kandydatami posiadającymi różnorodne doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności, o jak najbardziej zróżnicowanym pochodzeniu geograficznym, wywodzącymi się spośród obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej.
Na stronie Trybunału można zapoznać się z informacją na temat ochrony danych osobowych (https://curia.europa.eu/jcms/ upload/docs/application/pdf/2020-02/data_protection_recruitment_pl.pdf) w związku z zatrudnieniem w służbach administracyjnych Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
VI. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ
Zgłoszenia na stanowisko należy przesyłać pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DRHAP@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 7 lipca 2022 r.
Do zgłoszenia należy dołączyć szczegółowy życiorys i wszelkie stosowne dokumenty. Zgłoszenie powinno też zawierać list motywacyjny oraz zwięzłą prezentację (maksymalnie 5 stron) wizji funkcjonowania wskazanej dyrekcji oraz zarządzania nią.
Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2022.223A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Zaproszenie do składania zgłoszeń - Dyrektor ds. zasobów ludzkich i zarządzania personelem (grupa zaszeregowania AD 14 lub AD 15) |
| Data aktu: | 08/06/2022 |
| Data ogłoszenia: | 08/06/2022 |