P8_TA(2017)0324Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 12 września 2017 r. w sprawie dalszego kształcenia i kształcenia na odległość na poziomie akademickim w ramach europejskiej strategii dotyczącej kształcenia przez całe życie (2016/2142(INI))
(2018/C 337/04)
(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2018 r.)
Parlament Europejski,
Dalsze kształcenie i kształcenie na odległość towarzyszące zmianom społecznym i gospodarczym
Znaczenie jakości i elastyczności w kształceniu
Dalsze kształcenie i kształcenie na odległość jako narzędzie rozwoju dla uniwersytetów
Wyzwania technologiczne
Wyzwania finansowe
Wyzwania związane z ramami regulacyjnymi
Zalecenia na szczeblu europejskim
Zalecenia na szczeblu państw członkowskich
o
o o
1 Dz.U. C 119 z 28.5.2009, s. 2.
2 Dz.U. C 70 z 8.3.2012, s. 9.
3 Dz.U. C 417 z 15.12.2015, s. 25.
4 Dz.U. C 372 z 20.12.2011, s. 1.
5 Dz.U. C 64 z 5.3.2013, s. 5.
6 Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 45.
7 Dz.U. L 394 z 30.12.2006, s. 10.
8 Dz.U. C 327 z 4.12.2010, s. 11.
9 Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1.
10 Dz.U. C 111 z 6.5.2008, s. 1.
11 Dz.U. C 183 z 14.6.2014, s. 30.
12 Teksty przyjęte, P8_TA(2016)0107.
13 Teksty przyjęte, P8_TA(2016)0291.
14 Dz.U. C 126 z 26.4.2014, s. 20.
16 Teksty przyjęte, P8_TA(2015)0321.
19 Zgodnie z art. 21 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej.
20 Przykładowo w krajach niemieckojęzycznych w odniesieniu do kształcenia na odległość dokonuje się rozróżnienia między kształceniem na poziomie akademickim i nieakademickim.
22 "Economics of Education" red.: Dominic J. Brewer, Patrick J. McEwan Equity and Quality in Education Supporting disadvantaged students and schools [Równe szanse i jakość w kształceniu wspierającym uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji oraz szkoły defaworyzowane] https://www.oecd.org/education/school/50293148.pdf.