(2018/C 164/13)(Dz.U.UE C z dnia 8 maja 2018 r.)
Sprawozdawca: |
Jerry LUNDY (IE/ALDE), członek zgromadzenia regionalnego, okręg Sligo |
Dokument źródłowy: |
Komunik at Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów: "Plan działania na rzecz strategii morskiej w obszarze Oceanu Atlantyckiego. Realizacja inteligentnego i zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu" |
|
COM(2013) 279 final |
ZALECENIA POLITYCZNE
EUROPEJSKI KOMITET REGIONÓW
Znaczenie danych dla rozwoju metodologicznego niebieskiej gospodarki na poziomie lokalnym i regionalnym
Bardziej inteligentne wdrażanie instrumentów finansowania
Rozwój kierowany przez lokalną społeczność
Mechanizm pomocy dotyczący strategii i planu działania na rzecz Atlantyku
Konsekwencje, z punktu widzenia możliwości finansowania i struktury WFF po 2020 r., decyzji Zjednoczonego Królestwa dotyczącej powołania się na art. 50 TUE i opuszczenia UE w następstwie referendum z 23 czerwca 2016 r.
Programy współpracy terytorialnej
Bruksela, dnia 1 grudnia 2017 r.
|
Karl-Heinz LAMBERTZ |
|
Przewodniczący Europejskiego Komitetu Regionów |
1 Wcześniejsze opinie KR-u:CDR 6621/2016 NAT-VI-018 "Międzynarodowe zarządzanie oceanami - program działań na rzecz przyszłości oceanów";
CDR 6622/2016 NAT-VI-019 "Nowy etap w polityce europejskiej na rzecz niebieskiego wzrostu";
Dz.U. C 391 z 18.12.2012, s. 1, NAT-V-21 "Rozwój strategii morskiej na rzecz obszaru Oceanu Atlantyckiego";
Dz.U. C 19 z 21.1.2015, s. 24, NAT-V-44 "Innowacje w niebieskiej gospodarce wykorzystujące potencjał mórz i oceanów w zakresie wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy";
CDR 0019/2017 COTER-VI-22 "Przedsiębiorczość na wyspach: wkład w spójność terytorialną".
2 W ramach projektu Marnet uruchomionego pod egidą programu Interreg dla obszaru Oceanu Atlantyckiego na lata 2007-2014 opracowano szereg porównywalnych wskaźników społeczno-gospodarczych związanych z morzem, by zmierzyć wpływ wywierany przez działania na morzu i na wybrzeżu w pięciu państwach członkowskich.
3 NAT-V-44.
4 Użyteczny dla tego procesu może okazać się projekt Marnet, w ramach którego opracowano pakiet danych społeczno-gospodarczych dotyczących morza na całym obszarze Oceanu Atlantyckiego.
5 Finansowanie jest przyznawane usługodawcy z myślą o przekazaniu wytycznych organizacjom publicznym i prywatnym, instytucjom badawczym i uniwersytetom, inwestorom instytucjonalnym i prywatnym, a także projektodawcom i innym zainteresowanym stronom pragnącym przedstawiać i rozwijać projekty mające na celu wdrożenie Planu działania na rzecz Oceanu Atlantyckiego.
6 KPRNE: notatka techniczna dla regionów łuku atlantyckiego, luty 2017 r.